plusresetminus
تاریخ انتشارشنبه ۲۷ فروردين ۱۴۰۱ - ۰۹:۲۳
کد مطلب : ۲۲۹۲۰
یک عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس مطرح کرد

مصوبات شورای عالی امنیت ملی در مذاکرات وین رعایت شده است

مجلس از روند مذاکرات رضایت دارد
یک عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: عملکرد تیم مذاکره کننده مورد تایید، امیدوار کننده و منطبق بر سیاست‌های نظام، منافع ملی و مصوبات شورای عالی امنیت ملی است.
مصوبات شورای عالی امنیت ملی در مذاکرات وین رعایت شده است
به گزارش ایصال نیوز، مهدی سعادتی بیشه‌سری در خصوص حمایت رهبر انقلاب از تیم مذاکره کننده هسته‌ای گفت: تیم مذاکره کننده خطوط قرمز نظام را رعایت کرده و بر پایه منافع ملی حرکت می‌کند و خیال مجلس از تیم  مذاکرات راحت است، نیروی نفوذی در میان مذاکره کننده‌گان نیست و مسیر خوبی را دنبال می‌کنند.

عضو کمیسیون امنیت ملی تصریح کرد: تیم مذاکره کننده نقشه راه دقیقی را در مذاکرات ترسیم کرده و در راستای تامین منافع ملی حرکت می‌کند. عملکرد تیم مذاکره کننده مورد تایید، امیدوارکننده و منطبق بر سیاست‌های نظام، منافع ملی و مصوبات شورای عالی امنیت ملی است. از سوی مجلس هم این  مذاکرات رصد می‌شود و مجلس هم با حساسیت بر این گفت و گوها نظارت دارد و  از عملکرد تیم مذاکره رضایت دارد.

نماینده مردم بابل باتاکید بر لزوم رعایت خطوط قرمز نظام در مذاکرات گفت: آمریکا باید بداند که محور مقاومت و افزایش توان دفاعی و موشکی، خط قرمز  ایران در مذاکرات است و قابل گفت و گو نیست.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس خاطر نشان کرد: آمریکا قبل از انعقاد برجام حدود ۲۰۰ نفر از شخصیت‌های ایران را به صورت غیر قانونی در لیست تحریم‌های خود  قرارداده بود، بعد از انعقاد برجام این عدد به هزار و ۸۵۰ نفر رسید. افزایش تحریم‌های آمریکا علیه ایران بعد از انعقاد برجام نشان داد که آمریکا پایبند به مذاکره و تعهد نیست.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس یاد آور شد:عدم اخذ تضامین، تعطیلی سانتریفیوژها، کاهش غنی‌سازی، سیمان ریختن در سایت هسته‌ای فردو، دستاوردی دولت روحانی برای ملت ایران در مذاکرات برجامی  بود. در حالی که دولت گذشته شعار رسیدن کشور به فضای گل و بلبل را  نوید داده بود، آمریکا قدرمابانه از برجام خارج شد.

نماینده بابل گفت: در دور جدید مذاکرات، مساله جدیدی اضافه نشده است همان چارچوب قدیمی با همان توافق حقوقی قبلی دنبال می‌شود، اما رفع کامل تحریم‌ها در اولویت و دستور کار تیم مذاکره‌کننده قرار گرفته است.

سعادتی بیشه سری تاکید کرد:منافع ملی یک اصل برای کشور است ما نمی‌توانیم منافع ملی کشور را نادیده بگیریم به این دلیل اصل لغو تحریم‌ها در دستور کار قرار گرفته است و با لغو تحریم‌ها باید مشکلات حوزه  تحریم کشتیرانی و نظام بانکی کشور حل شود.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تصریح کرد: بازگشت منابع مالی حاصل از فروش نفت مورد تاکید تیم مذاکره‌کننده قرار دارد، برخی با طرح مسائل حاشیه‌ای می‌خواهند مذاکرات را از اصول اولیه خود که لغو همه تحریم‌ها است منحرف سازند اما در این کار موفق نخواهند شد.

انتهای پیام/*
۱
مرجع : ایرنا
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما