plusresetminus
تاریخ انتشارپنجشنبه ۲۵ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۳:۴۹
کد مطلب : ۲۲۸۷۷
در مراسم بزرگداشت یاد و خاطره شهید آوینی

فرماندار ری: شهید آوینی معلمی عاشق و روایتگری صادق بود

تأکید بر ضرورت انتقال فرهنگ ایثار و شهادت به نسل های بعد
حمید زمانی گفت: شهید آوینی و اثر ماندگار او روایت فتح، در شناخت یزیدهای زمانه بسیار تأثیرگذار و بصیرت افزا است؛ این موضوع ارزش والای کار و راه این شهید بزرگوار را نشان می‌دهد... شهید آوینی معلمی عاشق و روایتگری صادق بود.
فرماندار ری: شهید آوینی معلمی عاشق و روایتگری صادق بود
به گزارش ایصال نیوز از فرمانداری ویژه شهرستان ری، حمید زمانی در مراسم بزرگداشت یاد و خاطره فرزند برومند دیار ری، سیدالشهداء اهل قلم شهید مرتضی آوینی، افزود: تمام دنیا عطر آثار شهید آوینی را حس کرده است و فرهنگی که این شهید عزیز آن را به همگان شناسانده در زمان حال نیز رزمنده و بسیجیان مخلصی را تربیت کرده است.

وی ادامه داد: یکی از مصداق‌های این تربیت همین رزمندگان و شهداء مدافع حرم در سوریه و عراق هستند که با وجود حمایت استکبار و حضور نیروهای داعشی با بیش از ۸۰ ملیت مختلف، با غیرت دینی خود و یاد و خاطره روزهای دفاع مقدس که توسط شهید آوینی روایت شده است اجازه ندادند که حتی کوچکترین تعرض و جسارتی به حریم آل الله در سوریه و عراق صورت گیرد.

فرماندار ویژه شهرستان ری با بیان اینکه اگر ما مفاهیم والای فرهنگ ایثار و شهادت و این کلیدهای بهشت را به نسل جوان و نوجوان خود به خوبی معرفی و منتقل کنیم این مملکت از هرگونه آسیبی محفوظ خواهد ماند، خاطرنشان کرد: اگر در این امر کوتاهی و غفلت بشود قطعا در آینده با مشکلاتی روبرو خواهیم شد.

زمانی ادامه داد: شهیدان ما دارای معجزاتی بودند که توسط شهید آوینی و برنامه روایت فتح به همگان معرفی و شناسانده شد؛ شهدایی که تک تک آنها امامزادگان عشقند و این عشق بوسیله روایت فتح به نسل امروز منتقل شده است.

معاون استاندار تهران اضافه کرد: روایت‌ها و آثار شهید آوینی از مرزهای کشور ما نیز فراتر رفته و نتیجه آن تربیت جوانان مسلمان از کشورهایی مانند افغانستان و پاکستان است که عاشقانه یاد و خاطره روزهای جنگ را در سوریه و نبرد با داعش زنده کرده‌اند.

زمانی افزود: از شهید آوینی جمله‌ای بسیار زیبا و دارای معنایی شگرف به جا مانده است و آن این است، «طول و امتداد حادثه عظیم عاشورا به اندازه‌ای است که از روز اول خلقت تا روز قیامت هرکس در طول عمرش یزید و امام زمانه خود را می‌بیند و می بایست خود تعیین تکلیف و انتخاب کند که کدام طرف بایستد و در کدام موضع بجنگد».

فرماندار ویژه شهرستان ری یادآور شد: شهید آوینی و اثر ماندگار او روایت فتح، در شناخت یزیدهای زمانه بسیار تأثیرگذار و بصیرت افزا است؛ این موضوع ارزش والای کار و راه این شهید بزرگوار را نشان می‌دهد، راهی که انتهای آن رسیدن به مهم‌ترین آرزوی زندگی‌اش یعنی شهادت در راه حق بود.

انتهای پیام/*
۱
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما