plusresetminus
تاریخ انتشارپنجشنبه ۲۵ فروردين ۱۴۰۱ - ۰۷:۲۴
کد مطلب : ۲۲۸۶۶

عشایر نجف دعوت یک گروه منحرف برای انهدام اماکن مقدسه را محکوم کردند

شیخ محمد العطیه الحدراوی، سخنگوی عشایر نجف اشرف در عراق، درخواست های گروه های انحرافی برای تخریب عتبات عالیات را محکوم کرد.
عشایر نجف دعوت یک گروه منحرف برای انهدام اماکن مقدسه را محکوم کردند
به گزارش ایصال نیوز، سخنگوی عشایر نجف اشرف در عراق با بیان اینکه گروه موسوم به الصرخی از سوی کشورهایی که خیر مردم عراق را نمی خواهند مانند عربستان سعودی و امارات حمایت می شود، از قبایل و دولت عراق خواست تا با صلابت و قدرت با این جریان انحرافی مقابله کنند.

نیروهای امنیت ملی عراق دوشنبه فردی را که به اماکن مذهبی و حرم های اهل بیت در بابل حمله کرده بود، دستگیر کردند.

پس از تظاهرات گسترده مردم عراق در اعتراض به اظهارات مطرح شده درباره تخریب قبور ائمه، رسانه‌های عراقی از صدور حکم جلب برای رهبر جماعت «صرخی» خبر دادند.

جنجال و فتنه جدید از آن‌جا آغاز شد که «علی موسی عاکول کاظم المسعودی» خطیب مسجد «الفتح المبین» در شهرستان «الحمزه الغربی» در استان بابل که از پیروان محمود صرخی است، هفته گذشته در جریان سخنرانی خطبه‌های نماز جمعه این مسجد، خواستار تخریب کلیه مرقدها، قبور، مزار انبیاء و امامان و شخصیت‌های دینی شد.

این امر با محکومیت و اعتراض شدید مردمی و سیاسی در عراق همراه شد و علاوه بر تظاهرات‌ و تجمع مقابل دفاتر جماعت صرخی، موجی علیه این اظهارات در شبکه‌های اجتماعی به راه افتاد.

گفتنی است؛ محمود الصرخی که مدعی مرجعیت است سالهاست که با فتنه گری و اختلاف افکنی، در مقابل علما و مراجع دیگر عراق تقابل داشته است.

انتهای پیام/*
۱
مرجع : العالم
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما