plusresetminus
تاریخ انتشارچهارشنبه ۲۴ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۱:۲۷
کد مطلب : ۲۲۸۵۰

توقف تجارت نفت روسیه در بزرگترین شرکت بازرگانی نفت جهان

عقب‌نشینی بزرگترین پالایشگاه هند از خرید نفت روسیه
گروه ویتول که بزرگترین شرکت بازرگانی نفت جهان است، قصد دارد تجارت نفت و فرآورده‌های نفتی روسیه را تا پایان امسال به طور کامل متوقف کند. یک شرکت هندی نیز چند گرید نفتی حاوی سولفور بالا شامل نفت اورال روسیه را از جدیدترین مناقصه خرید خود حذف کرد.
توقف تجارت نفت روسیه در بزرگترین شرکت بازرگانی نفت جهان
به گزارش ایصال نیوز، سخنگوی ویتول گفت: حجم نفت روسیه که توسط ویتول خرید و فروش می شود، در سه ماهه دوم به شکل قابل توجهی کاهش پیدا خواهد کرد زیرا تعهدات قراردادی فعلی کمتر می شوند. ما انتظار داریم این معاملات تا پایان سال ۲۰۲۲ به طور کامل متوقف شوند.

ویتول تاکید کرد که وارد هیچ گونه معاملات نفت و فرآورده‌های نفتی روسیه نخواهد شد.

این شرکت خاطرنشان کرد: از زمان حمله نظامی روسیه به اوکراین، خرید نفت روسیه توسط این شرکت بخشی از قراردادهای جاری بوده است.

شرکتها در سراسر جهان از سوی دولت‌ها و سهامدارانشان برای منزوی کردن روسیه تحت فشار فزاینده‌ای قرار گرفته‌اند.

غولهای نفتی بریتیش پترولیوم (BP)، شل و اکسون موبیل همگی برنامه‌هایی را برای واگذاری سهم خود در پروژه‌های انرژی روسیه اعلام کرده‌اند تا هر گونه همکاری با این کشور را متوقف کنند. البته پالایشگاهها در چین و هند همچنان به خرید نفت روسیه به شکل مستقیم یا از طریق مناقصه ادامه می‌دهند.

بر اساس گزارش بلومبرگ، شرکتهای بازرگانی خصوصی مانند ویتول و ترافیگورا از زمان شروع جنگ در اوکراین در اواخر فوریه، به خرید و فروش محموله‌های نفت روسیه ادامه داده‌اند و بعضی از این محموله‌ها به مقصد چین و هند بوده است.

از سوی دیگر امروز چهارشنبه اعلام شد، ایندین اویل که بزرگترین پالایشگر نفت هند است، به معامله گران اطلاع داد که گریدهای نفتی داس، اوژن آیلند، تاندرهاوس و اورال دیگر در فهرست گریدهای جدیدترین مناقصه خرید این شرکت نیستند.

ایندین اویل برای خود و چنای پترولیوم که زیرمجموعه این شرکت است، نفت وارد می کند.

جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا روز دوشنبه به نارندرا مودی، نخست وزیر هند، گفت: خرید بیشتر نفت روسیه، به نفع هند نیست و می تواند مانع واکنش آمریکا به جنگ در اوکراین شود.

بایدن در تماس ویدیویی یک ساعته به نخست وزیر هند گفت: موقعیت هند در جهان با تکیه بر منابع انرژی روسیه بهبود پیدا نخواهد کرد.

هند تحت تاثیر تخفیف های چشمگیر، از زمان آغاز حمله روسیه به اوکراین در اواخر فوریه، حداقل ۱۳ میلیون بشکه نفت از این کشور خریداری کرده است در حالی که کل وارداتش در سال میلادی گذشته، ۱۶ میلیون بشکه بود.

شایان ذکر است از زمان آغاز تهاجم نظامی روسیه به اوکراین در صبح پنج شنبه 25 اسفند1400  جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا آمریکا و متحدان و شرکایش گام به گام، توقف خرید نفت روسیه و  تحریم های شدید و همه جانبه علیه روسیه را اعمال کرده اند.

انتهای پیام/*
۱
مرجع : ایسنا
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما