plusresetminus
تاریخ انتشاردوشنبه ۲۲ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۷:۱۹
کد مطلب : ۲۲۸۱۰

سفر مهم وزیر امور خارجه عمان به تهران

برخی منابع خبری عرب زبان روز دوشنبه از سفر قریب الوقوع وزیر امور خارجه عمان به تهران خبر دادند. گفته می شود که سفر بدر بن حمد البوسعیدی به موضوع مبادله و آزادسازی بخشی از دارایی های بلوکه شده ایران مربوط می شود.
سفر مهم وزیر امور خارجه عمان به تهران
به گزارش ایصال نیوز، پایگاه خبری «العربی الجدید» روز دوشنبه خبر داد که « بدر بن‌حمد البوسعیدی » وزیر امور خارجه عمان فردا ( سه شنبه ) در صدر هیاتی وارد تهران خواهد شد.

منابع خبری در ارتباط با این خبر جزییات بیشتری ارایه نداده اند، اما برخی گزارش های رسانه ای حاکی از آن است که سفر بدر بن حمد البوسعیدی به آزادسازی بخشی از دارایی های بلوکه شده ایران مربوط می شود.

بدر بن حمد البوسعیدی، وزیر خارجه عمان اسفندماه نیز به تهران سفر کرده بود.

پیش از این نیز سعید خطیب زاده سخنگوی وزارت خارجه درباره آزاد سازی منابع ارزی ایران و خبر منتشر شده در این‌باره، گفته بود که این خبر درست است و تا پایان هفته بخشی از منابع ایران آزاد می‌شود و هیأتی عالی‌رتبه در این زمینه به تهران سفر می‌کند.

پیش از این خبرهایی در باره آزادسازی بخشی از منابع ارزی ایران در خارج از کشور ( هفت میلیارد دلار) منتشر و اعلام شده بود که بر اساس توافق صورت گرفته با برخی کشورهای طرف قرارداد ایران، چارچوب لازم برای رفع مسدودی بخش قابل توجهی از منابع ارزی مسدود شده کشور، مشخص و مورد توافق قرار گرفته است. 

خطیب زاده در جمع خبرنگاران گفته بود: کره جنوبی بدهی قطعی از فروش نفت و میعانات گازی دارد که به ۸۰ میلیون ایرانی بدهکاری دارد و اقدام موثری برای بازپرداخت آنها صورت نداده است. این دوجانبه است و در چارچوب دوجانبه باید حل و فصل شود.

انتهای پیام/*
۱
مرجع : العالم
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما