plusresetminus
تاریخ انتشارجمعه ۱۹ فروردين ۱۴۰۱ - ۲۳:۵۳
کد مطلب : ۲۲۷۴۹

عمران خان: آمریکا توطئه‌ای را برای سرنگونی‌ام ترتیب داده است

نخست‌ وزیر پاکستان در سخنانی آمریکا را به مدیریت یک توطئه برای سرنگونی‌اش متهم کرد.
عمران خان: آمریکا توطئه‌ای را برای سرنگونی‌ام ترتیب داده است
عمران خان، نخست وزیر پاکستان در سخنانی در میان حامیان خود با اشاره به حکم دادگاه عالی پاکستان درباره وی نسبت به صدور چنین حکمی ابراز تاسف و ناامیدی کرد.

عمران خان همچنین آمریکا را به مدیریت یک توطئه برای سرنگونی‌اش متهم کرد.

وی در این باره گفت: عاطف خان، وزیر کشور دولت به من اطلاع داد که برخی از آنها به سفارت آمریکا در اسلام آباد دعوت شده و به آنها گفته شده است که سلب اعتماد از دولت وی انجام خواهد شد.

عمران خان در بخش دیگری از اظهاراتش از برگزاری تظاهرات سراسری در پاکستان طی یکشنبه آتی خبر داد.

وی همچنین تاکید کرد که حاضر به پذیرش "دولت وارداتی" در پاکستان نخواهد شد.

روز یکشنبه عارف علوی، رئیس جمهوری پاکستان با موافقت با پیشنهاد عمران‌خان، نخست وزیر این کشور، دستور انحلال پارلمان را صادر کرد و بعد از انحلال کابینه خواستار برگزاری انتخابات زودهنگام شد. لحظاتی قبل از آن، طرح رای گیری بر سر عدم اعتماد به نخست وزیر پاکستان با موضع گیری معاون رئیس این پارلمان "غیرقابل اجرا" اعلام شده بود.

پس از این اتفاقات، دادگاه عالی پاکستان روز پنجشنبه حکم داد که مانور عمران خان "مغایر با قانون اساسی" است و دستور داد که پارلمان تا روز شنبه بار دیگر تشکیل و رای عدم اعتماد طبق برنامه انجام شود.

این حکم دادگاه، جدیدترین و آخرین تغییر در بحرانی است که ثبات سیاسی و اقتصادی را در این کشور ۲۲۰ میلیون نفری مجهز به سلاح هسته‌ای تهدید کرده است و این در حالیست که ارزش "روپیه" در روز پنجشنبه به پایین‌ترین حد خود رسید و ذخایر ارز خارجی سقوط کرد.

انتهای پیام/*
۱
مرجع : آناتولی
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما