plusresetminus
تاریخ انتشارجمعه ۱۹ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۸:۳۲
کد مطلب : ۲۲۷۴۳
در خطبه های نماز جمعه تهران

صدیقی: فلسفه برجام، رفع کامل تحریم‌هاست/تیم مذاکره کننده در موضع قدرت قرار دارد

تولید دانش بنیان، بهره‌وری را بالا می‌برد
امام جمعه موقت تهران با تأکید بر اینکه فلسفه برجام، رفع کامل تحریم‌هاست، اضافه کرد: کنار فعالیت مقابله با تحریم، خنثی سازی تحریم از اهمیت خاصی برخوردار است، الحمدالله تا آنجایی که توان دارند تلاش می‌کنند تا این کار انجام شود. انرژی هسته‌ای حق قانونی و شرعی ملت ایران است و تیم مذاکره کننده در جریان مذاکرات برجامی در موضع قدرت قرار دارد.
صدیقی: فلسفه برجام، رفع کامل تحریم‌هاست/تیم مذاکره کننده در موضع قدرت قرار دارد
به گزارش ایصال نیوز، کاظم صدیقی در خطبه‌های نماز عبادی و سیاسی این هفته تهران در اولین جمعه ماه مبارک رمضان که با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در دانشگاه تهران اقامه شد، گفت: «روزه»، از اسرارآمیز ترین تحفه‌های الهی است، خداوند با زبان محبت با میهمانان خود طرح ارتباط و آشتی ویژه را در ماه مبارک رمضان باز کرده است.

امام جمعه موقت جمعه تهران افزود: خداوند متعال برای ما هم این سفره ضیافت را پهن کرده است، روزه برای مؤمنان سنگر و ِدژ است و شما را از خطر نفس در امان نگه می‌دارد و جلوی تیرهای شیطان را می‌گیرد.

صدیقی تصریح کرد: فکر و گرایشات و تمایلات اخلاقی خود را در ماه مبارک رمضان تغییر دهیم تا رنگ خدا در ماه مبارک رمضان بگیریم.

امام جمعه موقت تهران تصریح کرد: شک، مقدمه سقوط است انسان عاقل حیران نیست، پیامبر خدا از خدا درخواست می‌کرد که خدایا علم من را بیفزا، هدایت ابعاد ظاهری، ارشادی دارد و حجت را خدا با معرفی پیامبران تمام کرده است.
 
خوردن مال یتیم مصداق خوردن آتش است
صدیقی اضافه کرد: روز قیامت افراد کافر، مُشرک و ظالم بهانه‌ای ندارند و می‌فهمند خودشان خود را جهنمی کرده‌اند و اتمام حجت شده است، از خداوند می‌خواهیم هر چیزی که آن‌گونه در باطن است را به ما نشان دهید، خوردن مال یتیم مصداق خوردن آتش است، غیبت مصداق خوردن گوشت برادر مؤمن است.
 
احترام مؤمن پیش خدا بالاتر از کعبه است
امام جمعه موقت تهران تأکید کرد: احترام مؤمن پیش خدا بالاتر از کعبه است، ولی آبروی مؤمنین را راحت در فضای مجازی می‌بردند و این‌ها مُردار می‌خورند، گناه، مانند سم و افتادن در آتش است، رعایت حجاب اسلامی اهمیت دارد، گوش، چشم، پوست و موی انسان مؤمن باید در ماه مبارک رمضان روزه دار باشد، آن‌هایی که در ماه مبارک رمضان حجاب خود را رعایت نمی‌کنند، باید به این موضوع توجه داشته باشند.
 
صدیقی با اشاره به شهادت شهدای حادثه حرم رضوی، افزود: خوشا به حال شهدای عالم و جهادی زائر امام رضا (ع) و متقین، تقوا انسان را به‌جایی می‌برد که در عقل نمی‌گنجد، سیم دل را بیش از سابق به خداوند متعال وصل کنیم، این شهدا به معنای واقعی عاقبت به خیر شدند و خلعت زیبای شهادت که از کرامت اکرم الاکرمین است را بر تن کردند و جلال الهی است که به شهید داده شده ده است.
 
امام جمعه موقت جمعه تهران افزود: شهادت شهید صدر، آوینی و شهدایی که در این ایام شربت شهادت نصیبشان شد را تکریم می‌کنیم.
 
تولید دانش بنیان توصیه حکیمانه و سازنده رهبر معظم انقلاب است
صدیقی با اشاره به توصیه‌های مقام معظم رهبری با نام‌گذاری شعار ۱۴۰۱ «تولید، دانش‌بنیان، اشتغال آفرین»، گفت: رهبر معظم انقلاب تولید را راهبرد حرکت مسئولان و ملت ایران بیان فرمودند و مقام معظم رهبری فصل جدیدی را با عنوان «تولید دانش بنیان» بیان کردند، تولید دانش‌بنیان یک توصیه حکیمانه و سازنده‌ای است که مسئولان توجه کافی نسبت به آن داشته باشند.
 
تولید دانش بنیان، هزینه‌ها را کم و هم بهره‌وری را بالا می‌برد
امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه تولید دانش بنیان، هزینه‌ها را کم و هم بهره‌وری را بالا می‌برد، اضافه کرد: تولید دانش بنیان رقابت را عملی می‌سازد و ما را در صحنه مبادلات تجاری به جایی می‌رساند که کیفیت تولید ما قابل عرضه به جهانیان باشد و هم مردم را تقریب کند که نگاه ویژه به خرید کالای ایرانی داشته باشند.

صدیقی موضوع کشاورزی را یکی از موارد مورد تأکید مقام معظم رهبری در حرکت بر روی دانش بنیانی تأکید کردند، افزود: متأسفانه در برخورداری از کشاورزی دانش بنیان عقب افتادیم، باید این موضوع را جدی گرفت، ایران پنجمین کشور جهان در استخراج آب‌های زیرزمینی است، متأسفانه حاصلی برای ما به همراه ندارد.
 
امام جمعه موقت تهران تصریح کرد: مدیریت غلط در برخی دوره‌های گذشته ما را مجبور کرده که محصولاتی مانند سیب زمینی را از خارج وارد کنیم و گاهی این محصولات را در شرایط نبود امکانات نگهداری به هدر می‌رود و مصرف حیوانی برای آن پیش بینی می‌کند و این مشکلات به نبود روش‌های علمی و مسیر درست تجربی در دنیا بر می‌گردد.
 
افزایش مراکز دانش بنیان مورد تأکید رهبر معظم انقلاب است
صدیقی ادامه داد: باید مراکز دانش بنیان را در کشور افزایش داد که مورد تأکید مقام معظم رهبری هم است، ما در حضور رئیس جمهور ولایی، عالم و عاشق خدمت به ملت بودیم، بر نگاه ویژه به توسعه دامنه شرکت‌های دانش بنیان در کشور تأکید داشت و در ابعاد تولید واردات و صادرات، این شرکت‌ها راه‌های ممکن را در مسئله بهره‌وری و رقابت پذیری و... طی کنند تا ایران را به عنوان کشور توسعه یافته در دنیا معرفی کنند و امیدواریم با توفیق خداوند متعال این دولت بتواند کشور را به این جایگاه برساند.
 
قوانین حمایتی از مراکز دانش بنیان مورد توجه جدی قرار بگیرد
صدیقی تصریح کرد: قوانین حمایتی از مراکز دانش بنیان هم مورد توجه جدی قرار بگیرد و بودجه در نظر گرفته شده برای دانش بنیان کردن حوزه کشاورزی، باید مورد توجه ویژه مجلس شورای اسلامی قرار بگیرد تا در این رابطه نتایج خوبی حاصل شود.
 
امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه این ابزار و نتایج علمی را باید در اختیار کشاورزان قرار داد، اضافه کرد: تا کشاورزان با خروج از مسیر سنتی به مسیر دانش بنیانی راه پیدا کنند و از امکانات علمی برخوردار شود و از طرفی باید نیاز‌ها و خلاء‌های کشاورزان در جهت رفع و تبدیل به ابزار علمی در اختیار پژوهشگران و محققین مناسب در جهت تحول در تولید و کشاورزی قرار بگیرد.

فرزندان این مملکت درس‌های عبرتی به آمریکایی‌ها دادند
صدیقی با اشاره به برجام و با بیان اینکه برخی از مقامات آمریکایی گفتند بعد از ترور شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی، نیرو‌های آمریکایی در منطقه چندین برابر قبل موردحمله قرار گرفته‌اند و آن را یکی از موارد پذیرش برجام به حساب آوردند، خطاب به مقامات آمریکایی، تصریح کرد: قبل از برجام، فرزندان این مملکت متجاوزین دریایی شما انگلیسی‌ها را بازداشت کردند، از طرفی آن پهپاد گران قیمت را مورد حمله قرار دادند و آن را شکار کردند و هدف‌های شما را با موشک‌های خود مورد اصابت قرار دادیم و درس‌های عبرتی به شما دادیم، این‌ها هیچ‌کدام مربوط به برجام نیست، بلکه معلول تجاوز شما و حضور نا مشروع شما در منطقه است.
 
دشمن بداند با استمرار حضور ظالمانه و نامشروعش در منطقه، حملات مقاومت ادامه دارد
امام جمعه موقت تهران تأکید کرد: تا این حضور ظالمانه نامشروع شما در منطقه وجود دارد، حملات از ناحیه نیرو‌های مقاومت و مسلمانان در منطقه همچنان ادامه خواهد داشت.

صدیقی با اشاره به روند مذاکرات برجامی، توصیه‌های مقام معظم رهبری «عدم اعتماد به طرف‌های مقابل»، «گرفتن تضمین‌های لازم»، «راست آزمایی عملی» را یک نسخه مهم برای تیم مذاکره کننده برشمرد و با بیان اینکه نمایندگان مجلس در حجم وسیعی این مهم را امضاء کردند، افزود: این مهم خواسته ملت ایران است.
 
 
 
امام جمعه موقت تهران با اشاره به ایام متعلق به انرژی هسته‌ای، این دانش را حق قانونی و شرعی جمهوری اسلامی و ملت ایران دانست و اضافه کرد: این دانش جزء ضرورت‌های زندگی مردم جهان در ابعاد مختلف کشاورزی، پزشکی و ... است، لذا نباید مانند ابتدای برجام کلاه سر ما برود.
 
تیم مذاکره کننده در موضع قدرت قرار دارد

صدیقی با بیان اینکه امروز تیم مذاکره کننده در موضع قدرت قرار دارد، تصریح کرد: دولت ما به ولایت و مردم متکی است و برنامه‌هایشان وابستگی به برجام ندارد، ملت مستقل و دولتی که بر خواسته از این ملت است زیر پرچم ولایت فقیه در اوج عزت و اقتدار خود تکیه دارند و به مناسبت‌های برجامی وابستگی ندارند، ولی سعی و تلاش تیم مذاکره کننده را شاهدیم تا رفع تحریم در ابعاد مختلف حاصل شود.
 
فلسفه برجام، رفع کامل تحریم‌هاست

امام جمعه موقت تهران با تأکید بر اینکه فلسفه برجام، رفع کامل تحریم‌هاست، اضافه کرد: کنار فعالیت مقابله با تحریم، خنثی سازی تحریم از اهمیت خاصی برخوردار است، الحمدالله تا آنجایی که توان دارند می‌کشند تا این کار انجام شود.

صدیقی با اشاره به اینکه ما از صنعت هسته‌ای صلح آمیز برخوردار هستیم، تصریح کرد: این صنعت بومی و حاصل نخبگی نخبگان جوان کشور و یک سرمایه ملی است، باید مشکلات معیشتی مردم، تولید، گرانی، و تورم را در کنار موضوع کوتاه نیامدن در مقابل دشمن مورد توجه قرا ر داد.
 
امام جمعه موقت تهران اظهار داشت: ان‌شاءالله با درایت و اتکا به قدرت خداوند متعال و اعتماد به رهنمود‌های مقام معظم رهبری و دعای ملت ایران به ظرفیت‌های داخل اتکا کنیم و در این مسیر پیروزی‌های زیادی را در پیش خواهیم داشت.

انتهای پیام/*
۲
مرجع : میزان
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما