plusresetminus
تاریخ انتشاردوشنبه ۱۵ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۳:۴۴
کد مطلب : ۲۲۶۴۴
رئیس سازمان صمت اصفهان اعلام کرد

۷۰۰ شرکت فناور و دانش بنیان در استان اصفهان فعال است

ظرفیت توسعه شرکت های دانش بنیان را افزایش می‌دهیم
رییس سازمان صنعت معدن و تجارت استان اصفهان با بیان اینکه از مجموع حدود هفت هزار شرکت فناور و دانش بنیان در کشور، ۷۰۰ واحد معادل ۱۰ درصد در این استان فعال هستند، گفت: نقشه راه و بسته حمایتی در زمینه توسعه و تکمیل شرکت های دانش بنیان در اصفهان در حال تدوین و آماده سازی است.
۷۰۰ شرکت فناور و دانش بنیان در استان اصفهان فعال است
به گزارش ایصال نیوز، امیر حسین کمیلی روز دوشنبه در گفتگویی افزود: صنعت در اصفهان دانش بنیان پایه گذاری شده است و بسیاری از واحدهای صنعتی این استان از جمله صنایع فولادی، پتروشیمی، لوازم خانگی به‌صورت دانش بنیان تشکیل شده و مشغول به فعالیت هستند.

وی ادامه داد: وضعیت صنعت استان اصفهان با همت صنعتگران و تولیدکنندگان در بخش های مختلف، خوب و رو به رشد است.

رییس سازمان صنعت معدن و تجارت استان اصفهان اظهار داشت:این استان به‌عنوان کوریدور علم و فناوری کشور شناخته می شود و مباحث دانش بنیان و توسعه شرکت های دانش بنیان به خوبی در اصفهان شکل گرفته و بسیاری از این شرکت ها با صنایع مرتبط شده و آنها را پشتیبانی و حمایت می کنند.

وی با اشاره به نامگذاری سال جدید با عنوان «تولید؛ دانش‌بنیان، اشتغال‌آفرین» اضافه کرد: بطور قطع امسال با رهنمود رهبر معظم انقلاب و هدفی که در این زمینه مشخص شده است، تلاش خواهیم کرد که این ظرفیت را در جهت توسعه شرکت های دانش بنیان از طریق همکاری با وزارت علوم تحقیقات و فناوری و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در استان اصفهان افزایش دهیم.

کمیلی خاطر نشان کرد: با تقویت این شرکت‌ها می توانیم سهم خود را در تولید ثروت ملی افزایش دهیم و در صادرات نقش بیشتری را ایفا کنیم.

وی بیان کرد: نقشه راه و بسته حمایتی در زمینه توسعه و تکمیل شرکت های دانش بنیان در اصفهان در حال تدوین و آماده سازی است.

رییس سازمان صمت استان اصفهان گفت: این بسته با همکاری و تعامل وزارت علوم، وزارت صمت و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و در حال نهایی و مصوب شدن است و تا ۲ هفته آینده نهایی و ابلاغ خواهد شد.

وی افزود: شرکت‌های دانش بنیان بسیاری در این استان وجود دارد که در زمینه های مختلف فعالیت می‌کنند و در دانشگاه‌های مختلف استان وجود دارند که بخش عمده ای از این شرکت‌ها در شهرک علمی و تحقیقاتی و پارک علم و فناوری شیخ بهایی و دانشگاه اصفهان و دانشگاه های آزاد اسلامی استان مستقر هستند.

اصفهان با آمار بیش از پنج میلیون نفر جمعیت، حدود ۹ هزار واحد تولیدی کوچک و بزرگ با سرمایه ۲۲۱ هزار میلیارد ریال و اشتغال ۲۶۳ هزار نفر، حدود ۸۴۰ معدن در حال بهره‌برداری با سرمایه‌گذاری بیش از ۱۰ هزار میلیارد ریال، صنعتی‌ترین استان کشور به‌شمار می‌رود

. رهبر معظم انقلاب اسلامی در پیامی به‌مناسبت آغاز سال ۱۴۰۱ هجری شمسی، سال جدید را سال «تولید؛ دانش‌بنیان، اشتغال‌آفرین» نامگذاری کردند.

انتهای پیام/*
۱
مرجع : ایرنا
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما