plusresetminus
تاریخ انتشارپنجشنبه ۱۱ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۸:۲۷
کد مطلب : ۲۲۵۵۹

مقامات اطلاعاتی آمریکا: پوتین در جنگ اوکراین فریب مشاورانش را خورد

مقامات اطلاعاتی آمریکا می گویند که مشاوران پوتین و وزارت دفاع روسیه اطلاعات گمراه کننده به ولادیمیر پوتین می‌دهند.
مقامات اطلاعاتی آمریکا: پوتین در جنگ اوکراین فریب مشاورانش را خورد
به گزارش ایصال نیوز و به نقل از سی بی اس، مقامات اطلاعاتی آمریکا دریافته‌اند که ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه از طرف مشاورانش درباره عملکرد ضعیف نیروهایش در اوکراین اطلاعات نادرست دریافت می‌کند.

به گفته مقام اطلاعاتی که نخواست نامش فاش شود، پوتین از وضعیت اطلاعاتی که به وی داده می‌شود آگاه بوده و اکنون تنش دائم بین وی و مقامات ارشد نظامی روس وجود دارد. جنگ در اوکراین در بسیاری از نقاط به بن بست خونینی رسیده و تلفات سنگین و کاهش روحیه سربازان روس در حالی که نیروهای اوکراینی و داوطلبان، دفاع غیرمنتظره و بسیار مستحکمی انجام می‌دهند، مشهود است.

دولت آمریکا امیدوار است افشای این موضوع بتواند به پوتین در انتخاب تصمیمی درست و تجدیدنظر در جنگ کمک کند.

جان کربی سخنگوی پنتاگون به خبرنگاران گفت:" این ناراحت کننده است که او {پوتین} تصور کاملی از آنچه رخ می‌دهد نداشته باشد."

وی افزود این جنگی است که وی آگاهانه انتخاب کرد و ممکن است ارزیابی درستی از میزان شکست نیروهایش نداشته باشد و صادق بودن در این زمینه برای او و مقامات ارشد نظامی کمی سخت است.

سخنگوی پنتاگون گفت به همین خاطر نداشتن اطلاعات درست بر موضوع مذاکرات صلح نیز تاثیر می‌گذارد. کربی تاکید کرد اگر پوتین مطلع نباشد، مذاکره کنندگانش چگونه به توافق دست می‌یابند؟

بلینکن وزیر خارجه آمریکا در الجزایر در پاسخ به این سوال که پوتین از سوی وزارت دفاع خودش گمراه شده، مستقیما آن را تایید نکرد اما گفت یکی از پاشنه‌های آشیل خودکامگی این است که افرادی در سیستم هستند که حقیقت را به درستی بازگو نمی‌کنند و یا قدرت گفتن حقیقت را به رهبر خود ندارند و چنین چیزی را در روسیه شاهدیم.

جامعه اطلاعاتی آمریکا به این نتیجه رسیده که پوتین از میزان تلفات سربازانش در اوکراین آگاه نبوده و از میزان فروپاشی اقتصادش بعد از تحریم آگاهی ندارد.

انتهای پیام/*
۱
مرجع : اقتصاد آنلاین
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما