plusresetminus
تاریخ انتشارپنجشنبه ۱۱ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۱
کد مطلب : ۲۲۵۴۹
معاون گردشگری اداره کل میراث استان اصفهان اعلام کرد

افزایش شمار گردشگران نوروزی در اصفهان نسبت به قبل از شیوع کرونا

نوروز امسال، تعداد گردشگران خارجی در اصفهان بسیار کم بود
معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی اصفهان گفت: تعداد گردشگران در نوروز امسال در استان تا کنون در مقایسه با نوروز سال های ۹۷ و ۹۸ و شیوع کرونا حدود ۶ درصد افزایش یافت که روزنه امیدی برای رونق مجدد صنعت گردشگری در این خطه است.
افزایش شمار گردشگران نوروزی در اصفهان نسبت به قبل از شیوع کرونا
به گزارش ایصال نیوز، حیدر صادقی روز چهارشنبه در گفت‌وگویی افزود: بر اساس آخرین آمار و اطلاعات موجود، تعداد گردشگران نوروزی در استان اصفهان معادل ۶ درصد و میزان ماندگاری آنها معادل ۴.۵ درصد در سال جاری نسبت به نوروز سال های ۹۷ و ۹۸ افزایش یافت.

وی با بیان اینکه تعداد گردشگران نوروزی بر اساس معیارهایی مانند تعداد اقامت و میزان ورود مسافران به استان در نظر گرفته می شود، اظهار داشت: از ۲۵ اسفند سال گذشته تا کنون میزان اقامت گردشگران نوروزی در استان اصفهان از یک‌میلیون و یکصد هزار نفر فراتر رفته است.

صادقی میزان ماندگاری گردشگران نوروزی در اصفهان را بطور میانگین نزدیک به سه روز اعلام و اضافه کرد: آمار بازدید گردشگران نوروزی از جاذبه‌های تاریخی و گردشگری استان اصفهان از ۲۵ اسفند گذشته تا کنون بیش از شش میلیون نفر بوده است.

وی تاکید کرد: با توجه به پیش بینی های صورت گرفته در ماه های گذشته در میزبانی از مسافران نوروزی در استان اصفهان در سال ۱۴۰۱، مشکل خاصی نداشتیم.

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی اصفهان با اشاره به اینکه بیشترین تعداد گردشگران نوروزی امسال در استان به ترتیب در اصفهان، کاشان و نطنز ثبت شده است، تصریح کرد: بر اساس آمار ثبت شده حدود ۹۵ درصد مسافران نوروزی استان در این سه شهرستان بودند که این موضوع نشان می دهد برای توزیع گردشگران در شهرستان های مختلف باید تبلیغات و اطلاع رسانی بیشتری انجام داد.

صادقی با تاکید بر اینکه سایر شهرستان های استان اصفهان نیز دارای ظرفیت های بسیار خوبی در زمینه گردشگری میراثی و طبیعی هستند، افزود: لازم است تمهیدات لازم برای توزیع سفرهای نوروزی و گردشگری در این شهرستان ها در نظر گرفته شود مانند مشوق سفر، بازاریابی و تبلیغات موثر و ایجاد محتوا.

وی با بیان اینکه در ۲ سال گذشته و در دوران کرونا، بسیاری از شهرستان ها آنطور که باید نتوانستند خود را در سطح استانی و ملی برای جذب گردشگران معرفی کنند، اظهار داشت: فضاسازی در برخی از شهرستان ها به گونه ای نبود که به جذب و ماندگاری گردشگران منجر شود.

وی با تاکید بر اینکه شهرستان های مختلف استان به بازاریابی و تبلیغات قوی برای جذب گردشگر نیاز دارند، گفت: ما منابع گردشگری زیادی در این مناطق داریم اما باید با ایجاد زیرساخت های مناسب، تولید محتوا، تبلیغات و بازاریابی آنها را به جاذبه تبدیل کنیم.

به گفته صادقی، شهر اصفهان نیز جاذبه های گردشگری بسیار زیادی دارد اما اغلب گردشگران فقط به بازدید از مکان هایی مانند میدان امام و چهلستون یا پل های تاریخی اکتفا می کنند درحالیکه میزان بازدید از جاذبه هایی مانند تخت پولاد یا مقبره نظام الملک کمتر است.

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی اصفهان، ارتقای ایمنی مسافران بویژه در سفرهای جاده ای و رعایت شیوه نامه های بهداشتی را از دغدغه های بخش گردشگری دانست و افزود: ویروس کرونا هنوز در جامعه وجود دارد بنابراین نباید درباره آن عادی انگاری شود و همچنان بر رعایت شیوه نامه های بهداشتی و جلوگیری از تجمع با استفاده از ابزاری مانند ارائه خدمات الکترونیک یا زمانبندی سفرها تاکید می شود.

وی با بیان اینکه نوروز امسال تعداد گردشگران خارجی در اصفهان بسیار کم بود، خاطرنشان کرد: تا کنون حدود ۲ هزار بازدید از آثار تاریخی توسط گردشگران خارجی ثبت شده است.

صادقی با تاکید بر اینکه ورود گردشگر خارجی بسیار مهم است، ادامه داد: گردشگر داخلی در بحث گردش مالی، رونق اقتصادی و ایجاد اشتغال مهم است اما گردشگر خارجی در کنار این موارد به ارزآوری نیز منجر می شود.

استان اصفهان با بیش از ۲۲ هزار بنا و اثر تاریخی که یکهزار و ۸۵۰ مورد آن به ثبت ملی و هفت اثر آن به نام های میدان امام (نقش جهان)، کاخ چهلستون، باغ فین کاشان و مسجد جامع و سه قنات به نام های ' وزوان' ، ' مزدآباد ' و ' مون ' به ثبت جهانی رسیده، کانون توجه گردشگران داخلی و خارجی است.

انتهای پیام/*
۲
مرجع : ایرنا
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما