plusresetminus
تاریخ انتشاريکشنبه ۷ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۶:۲۳
کد مطلب : ۲۲۴۶۸

نشست شش جانبه نقب، ائتلاف عربی عبری و آمریکایی علیه ایران

یک مقام نظامی پیشین رژیم صهیونیستی گفت، دلیل اصلی برگزاری نشست نقب با حضور وزرای خارجه ایالات متحده، رژیم صهیونیستی، مصر، بحرین، امارات و مغرب، ارسال یک پیام آشکار به تهران در شرایط خاص جاری در منطقه است.
نشست شش جانبه نقب، ائتلاف عربی عبری و آمریکایی علیه ایران
به گزارش ایصال نیوز، "آموس گیلعاد" ، رئیس سابق بخش سیاسی و امنیتی وزارت دفاع رژیم صهیونیستی در مصاحبه با رادیو و تلویزیون رژیم اشغالگر قدس، انگیزه اصلی برگزاری نشست "نقب" را تلاش برای تشکیل یک استراتژی با برخی از کشورهای عربی و دادن پیام به ایران عنوان کرده است.

وی گفت: این نشست که ابتدا قراربود در بیت المقدس برگزار شود ولی بعد محل برگزاری آن به شهر نقب در جنوب سرزمینهای اشغالی تغییر کرد . از لحاظ توسعه دایره همکاری کشورهای عربی با اسراییل با هدف ارتقای جایگاه منطقه ای اسراییل اهمیت دارد و برگزاری این نشست عربی –امریکایی در سرزمینهای اشغالی یک پیام آشکار خطاب به ایران و "جریان تروریستی سنی "در منطقه دارد.

وزیر امور خارجه رژیم صهیونیستی این نشست را یک دیدار سیاسی-تاریخی خوانده است.

"یائیر لاپید" افزود: در این نشست، موضوعات مختلف سیاسی بویژه پرونده هسته ای ایران بررسی می شود.

وزیر خارجه آمریکا شنبه شب وارد سرزمین های اشغالی شد و با نفتالی بنت نخست وزیر، یائیر لاپید وزیر خارجه و بنی گانتز وزیر جنگ رژیم صهیونیستی دیدار کرد.

آنتونی بلینکن یکشنبه پس از دیدار با نفتالی بنت، در کنفرانس مطبوعاتی مشترک با نخست وزیر رژیم صهیونیستی مدعی شد: امروز دیگر موضوع عادی سازی روابط با اسراییل به امری طبیعی تبدیل شده است و تمام تلاش خود را برای گسترش روابط کشورهای دیگر با اسراییل مبذول می داریم.

بلینکن گفت: به تلاش برای عدم دستیابی ایران به سلاحهای هسته ای متعهد هستیم و درصورت ادامه تهدیدهای این کشور علیه همپیمانان منطقه ای آمریکا ، با ایران مقابله خواهیم کرد.

وی بدون اشاره به جنایات رژیم کودک کش صهیونیستی در به خاک وخون کشیدن هزاران فلسطینی اعم از زنان و کودکان مدعی شد که کشورش به افزایش کمکهای انسانی و حمایت از بخش خصوصی در فلسطین کمک خواهد کرد و تلاش می کند که در ماه رمضان آرامش در این منطقه حاکم باشد.

بلینکن با بیان اینکه درباره بحران و جنگ اوکراین با اروپا وحدت نظرداریم و در کنار مردم اوکراین هستیم، افزود: در منطقه خاورمیانه وشمال آفریقا منافع مهمی داریم که از این منافع نیز حمایت می کنیم.

وزیر خارجه رژیم صهیونیستی نیز دراین نشست با تکرار ادعاهای پیشین این رژیم در قبال جمهوری اسلامی گفت: اجازه دستیابی ایران به سلاح هسته ای را نخواهیم داد.

یاییر لاپید در کنفرانس مطبوعاتی مشترک با آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه امریکا با نادیدن گرفتن تهدیدات اسراییل علیه صلح و امنیت منطقه و برخورداری این رژیم از صدها کلاهک اتمی و هسته ای مدعی شد: ایران فقط مشکل اسرایبل نیست بلکه تمام دنیا تحمل یک ایران هسته ای را ندارد و دنیا هم اجازه ادامه گسترش فعالیتهای تروریستی سپاه را نمی دهد.

وی گفت: برای جلوگیری از دستیابی ایران به سلاح هسته ای هر چه درتوان داریم انجام می دهیم و به همکاری و رایزنی با ایالات متحده برای تحقق این هدف ادامه می دهیم .

شایان ذکر است؛ با تنها ماندن عربستان و امارات در مقابل حملات یمنی‌ها و نیز بحرانی تر شدن جنگ اوکراین، همپیمانان آمریکا در منطقه از آینده مبهم خود و بدعهدی‌های ایالات متحده بیمناک شده‌ و به تشکیل ائتلاف عربی عبری و آمریکایی روی آورده اند.

آمریکایی ها نیز با برگزاری نشست‌هایی از این دست، در تکاپو برای اطمینان بخشی به همپیمانان خود در منطقه از تداوم حمایتهای خود از آنان حتی پس از توافق احتمالی مذاکرات هسته‌ای با ایران هستند.

انتهای پیام/*
۱
مرجع : ایرنا
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما