plusresetminus
تاریخ انتشارسه شنبه ۲۱ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۴۶
کد مطلب : ۲۲۳۲
سخنگوی قوه قضائیه خبر داد

دادگاه با آزادی «نزار زاکا» موافقت کرد

هیچ مصلحتی را برتر از اجرای قانون نمی‌شناسیم
اسماعیلی: طبق قانون، قاضی می‌تواند حکم آزادی مشروط کسانی را که تا 10 سال حبس داشته باشند، حداقل یک‌سوم دوران مجازات خود را سپری کنند و قرائن و اماراتی باشد که بعد از آزادی مرتکب جرم نمی‌شوند، صادر کند. از آنجا که نزار زاکا در دوران حبس، حسن رفتار داشت و با درخواست رئیس‌جمهور و تقاضای حزب‌الله لبنان مطمئن شدیم که بعد از آزادی مرتکب جرم نمی‌شود؛ دادگاه امروز با آزادی مشروط وی موافقت کرد
دادگاه با آزادی «نزار زاکا» موافقت کرد
به گزارش ایصال نیوز، اسماعیلی سخنگوی قوه قضائیه امروز (سه شنبه ۲۱ خرداد) در نشست خبری  با رسانه ها از موافقت قوه قضائیه با آزادی «نزار زاکا» شهروند لبنانی آمریکایی که به جرم جاسوسی برای آمریکا سال ۲۰۱۵ در ایران دستگیر و محاکمه شده بود، خبر داد.
اسماعیلی در پاسخ به سؤال درباره انتقال نزار زاکا و اینکه آیا با آزادی او موافقت شده یا خیر، گفت: 48 ساعت قبل خبری را در این ارتباط اعلام کردم و گفتم تقاضایی در این مورد برای ما واصل شده است. هم خود محکوم تقاضای آزادی مشروط داشته و هم رئیس‌جمهور لبنان در مکاتبه‌ای، تقاضای مساعدت در ارتباط با این شهروند و تبعه کشور خود را داشت.
سخنگوی قوه قضائیه افزود: این تقاضاها در چارچوب ضوابط و مقررات قانونی بررسی می‌شود. تمام هنر ما اجرای قانون است و هیچ مصلحتی را برتر از اجرای قانون نمی‌شناسیم. این تقاضا را در چارچوب قانون و از سیکل دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی و عزیزانمان در حزب‌الله لبنان بررسی کردیم.
سخنگوی قوه‌قضائیه تأکید کرد: موضوع را به دادگاه ارجاع دادیم. طبق قانون، قاضی می‌تواند حکم آزادی مشروط کسانی را که تا 10 سال حبس داشته باشند، حداقل یک‌سوم دوران مجازات خود را سپری کنند و قرائن و اماراتی باشد که بعد از آزادی مرتکب جرم نمی‌شوند، صادر کند. از آنجا که نزار زاکا در دوران حبس، حسن رفتار داشت و با درخواست رئیس‌جمهور و تقاضای حزب‌الله لبنان مطمئن شدیم که بعد از آزادی مرتکب جرم نمی‌شود؛ دادگاه امروز با آزادی مشروط وی موافقت کرد، تا طی یک فرایند کاملاً قضایی به نمایندگان کشور لبنان تحویل داده شود.
گفتنی است برخی خبرها از لبنان حاکی است که یک مقام امنیت داخلی لبنان از دو روز قبل برای تحویل نزار زاکا در تهران بسر می برد و امروز پس از آزادی به همراه او به لبنان بر می گردد.
انتهای پیام/*
۱۰
مرجع : تسنیم
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما