plusresetminus
تاریخ انتشارچهارشنبه ۲۵ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۵
کد مطلب : ۲۲۲۹۳

اردوغان: موقعیت ترکیه را به کشوری مرکزی در دیپلماسی تقویت می‌کنیم

رئیس‌جمهور ترکیه گفت ضمن اینکه استراتژی رشد خود را با سرمایه‌گذاری، اشتغال، تولید و صادرات جهت تبدیل شدن به یکی از 10 اقتصاد برتر جهان اجرا می‌کنیم، موقعیت خود را به عنوان یک کشور مرکزی در دیپلماسی نیز تقویت می‌کنیم.
اردوغان: موقعیت ترکیه را به کشوری مرکزی در دیپلماسی تقویت می‌کنیم
رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهور ترکیه پس از حضور در نشست کابینه دولت در مجتمع بش‌تپه آنکارا اعلام کرد: وزیر امور خارجه را امروز به روسیه اعزام می‌کنم. فردا در مسکو تماس‌های رسمی انجام خواهد داد و روز پنجشنبه نیز به اوکراین خواهد رفت.

وی افزود: تلاش‌های ما برای برقراری آتش‌بس در اوکراین و صلح ادامه خواهد داشت.

اردوغان همچنین با اشاره به دیدارهای فشرده خود با رهبران و مقامات ارشد کشورهای جهان در حاشیه مجمع دیپلماسی آنتالیا گفت: ترکیه در حالی که با قاطعیت استراتژی رشد خود را با سرمایه گذاری، اشتغال، تولید، صادرات و مازاد فعلی با هدف تبدیل شدن به یکی از 10 اقتصاد برتر جهان اجرا می‌کند، موقعیت خود را به عنوان یک کشور مرکزی در دیپلماسی نیز تقویت می‌کند.

وی در این زمینه تصریح کرد: فردا با آندژی دودا، رئیس‌جمهور لهستان دیدار و از او میزبانی خواهیم کرد.

اردوغان درباره اقدامات دولت در داخل کشور نیز اظهار داشت: با اطمینان از آبیاری زمینی به وسعت 830 هزار هکتار با سیستم‌های مدرن‌تر، برای تولیدکنندگان کشورمان سالانه حدود 41 میلیارد لیر افزایش درآمد ایجاد خواهیم کرد.

وی گفت: با تسهیلات مالی که ارائه خواهیم کرد، قصد داریم سهم برق تولیدی از خورشید را در فعالیت‌های آبیاری به سرعت افزایش دهیم.

اردوغان ادامه داد: سقف وام‌های با پشتوانه بهره خزانه را افزایش می‌دهیم. بنابراین، دسترسی کشاورزانمان به منابع مالی را تسهیل می‌کنیم.

انتهای پیام/*
۰
مرجع : آناتولی
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما