plusresetminus
تاریخ انتشارسه شنبه ۲۴ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۶:۲۵
کد مطلب : ۲۲۲۸۲

قرنطینه گسترده در چین در پی شیوع مجدد کرونا

شکست سیاست «کووید صفر» در شنژن چین
چین با وجود اتخاذ رویکرد سختگیرانه با شعار «کووید صفر» برای مقابله با شیوع بیماری کووید-۱۹، روز سه شنبه از ثبت 5280 مورد جدید ابتلا به کرونا خبر داد.
قرنطینه گسترده در چین در پی شیوع مجدد کرونا
به گزارش ایصال نیوز، با وقوع شکست سیاست «کووید صفر» در چین به دلیل ساده انگاری و سهل انگاری های پیدا و پنهان، پس از شیوع دوباره ویروس کرونا در شهر ۱۷ میلیون نفری شنژن، مقامات چینی، این شهر را به صورت کلی قرنطینه کردند و بسیاری از شرکت ها و کارخانجات مهم  این منطقه چین نیز موقتا تعطیل شدند.

کمیته بهداشتی چین روز سه شنبه از ثبت 5280 مورد جدید ابتلا به کرونا خبر داد.

روزهای اخیر مراکز بهداشتی و درمانی برخی شهرهای چین شاهد هزاران مورد مراجعه مبتلایان به اومیکرون  برای تست کرونا بوده است.

بر اساس این گزارش در چند روز اخیر  و پس از مشاهده موارد متعدد ابتلا به ویروس سویه اومیکرون کووید ۱۹ در شهر صنعتی و ۱۷ میلیون نفری «شنژن» در جنوب شرقی چین، مقامات این کشور به سرعت این شهر را قرنطینه کلی کردند.

چین با وجود اتخاذ رویکرد سختگیرانه با شعار «تحمل سخت، کووید صفر» برای مقابله با شیوع بیماری کووید-۱۹، این روز‌ها باز هم شاهد افزایش جدید موارد ابتلا به بیماری در سراسر کشور است.

چین، مدتی است با سختگیری در اعمال محدودیت، رویکرد موسوم به «کووید-صفر» را در پیش گرفته است و در حال حاضر نیز در واکنش به افزایش موارد ابتلا، محدودیت‌ها در چندین استان و شهر چین از جمله در قلب فن‌آوری این کشور - شنژن - تشدید یافته است.

شنژن، در جنوب چین، پس از ثبت ده‌ها مورد ابتلای جدید محلی، در حال انجام گسترده تست کرونا است. مقامات، حمل و نقل عمومی را به حالت تعلیق درآورده‌اند و از مردم خواسته‌اند که این هفته، تا حد امکان از خانه کار کنند.

به گزارش خبرگزاری رویترز، تعداد موارد محلی کووید-۱۹ در چین در سال جاری، بیشتر ازموارد ثبت شده در کل سال ۲۰۲۱ بوده است.

شرکت «فاکس‌کان» که عرضه‌کننده محصولات اپل است گفت که فعالیت خود را در شنژن تا اطلاع ثانوی به حالت تعلیق در خواهد آورد.

مراکز «فاکس‌کان» در شنژن، آیفون، آی پد، و کامپیوتر تولید می‌کنند. با این حال، اکثر آیفون‌ها در کارخانه‌ای در مرکز استان هنان ساخته می‌شوند.

لی که چیانگ، نخست وزیر چین در گزارش سالانه خود گفته است که ضرورت دارد به طور مداوم روش‌های مهار همه گیری اصلاح شود، اما هیچ صحبتی از اینکه پکن ممکن است استراتژی تحمل صفر را کاهش دهد، مطرح نشده است. او خواستار تسریع توسعه واکسن و تقویت روش‌های کنترل همه گیری در شهر‌هایی که پذیرش مسافران و کالا از خارج از کشور دارند،شده است.

انتهای پیام/*


 
۰
مرجع : سکاي نیوز
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما