plusresetminus
تاریخ انتشاردوشنبه ۲۳ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۸:۲۵
کد مطلب : ۲۲۲۶۴

لاوروف: نباید تهدیدی از جانب اوکراین علیه روسیه احساس کنیم

وزیر امور خارجه روسیه در دیدار با همتای قطری خود اعلام کرد که مسکو نباید از جانب اوکراین تهدیدی حس کند.
لاوروف: نباید تهدیدی از جانب اوکراین علیه روسیه احساس کنیم
سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه پس از دیدار با محمد بن عبدالرحمن آل ثانی، همتای قطری خود در مسکو در یک کنفرانس مطبوعاتی مشترک اعلام کرد که نباید از خاک اوکراین تهدیدی متوجهشان باشد.

لاوروف با بیان اینکه در دیدار با آل ثانی در مورد جنگ روسیه و اوکراین گفتگو کردند، اظهار داشت: ما تمایل قطر به دستیابی به توافقی در مورد مسائل مربوط به امنیت مشترک اروپا از جمله امنیت روسیه و اوکراین را ارزشمند تلقی می‌کنیم.

وی همچنین با تاکید بر اینکه در زمینه مسائل خاورمیانه و شمال آفریقا نیز با قطر تعامل دارند، به موضوع سوریه اشاره کرده و افزود: انتظار می‌رود به زودی نشست‌هایی در قالب آستانه (ترکیه، روسیه و ایران) با حضور ناظران و طرف‌های سوری برگزار شود.

لاوروف با اشاره به اینکه در آنتالیا با گیر پدرسن، فرستاده ویژه سازمان ملل در امور سوریه نیز دیدار کردند، گفت: ما در حال تایید برنامه آنها برای آغاز کار کمیته قانون اساسی سوریه در ژنو در آخر ماه هستیم.

وزیر امور خارجه روسیه همچنین با اشاره به موضوع فلسطین اظهار داشت: روسیه و قطر از نیاز به افزایش تلاشهای جامعه بین‌المللی برای از سرگیری مذاکرات فلسطین-اسرائیل برای تعیین وضعیت نهایی کشور فلسطین حمایت می‌کنند.

وزیر امور خارجه قطر نیز در این کنفرانس خبری با تاکید بر اینکه دوحه خواستار حل مسالمت آمیز بحران اوکراین است، اظهار داشت: فکر می‌کنیم که شهروندان اوکراینی باید به محل سکونت قبلی خود بازگردند. قطر همیشه طرفدار حل بحرانها از طریق دیپلماسی و در چارچوب قطعنامه‌های سازمان ملل و موازین حقوق بین‌المللی است.

وی تاکید کرد که قطر با استفاده از زور و هرگونه نقض تمامیت ارضی و حاکمیت هر کشوری مخالف است.

انتهای پیام/*
۱
مرجع : آناتولی
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما