plusresetminus
تاریخ انتشارجمعه ۲۰ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۶:۴۷
کد مطلب : ۲۲۱۸۷

خطیب‌زاده: وقفه در مذاکرات می‌تواند زمینه‌ساز حل‌ موضوعات باقی‌مانده باشد

سخنگوی وزارت خارجه ظهر امروز جمعه گفت: وقفه اعلام شده در مذاکرات وین می‌تواند زمینه‌ساز حل‌ موضوعات باقی‌مانده و بازگشت نهایی باشد. پیشتر «جوزپ بورل» در توییتی از نیاز به وقفه در مذاکرات وین به دلیل آنچه عوامل خارجی خواند، خبر داده بود.
خطیب‌زاده: وقفه در مذاکرات می‌تواند زمینه‌ساز حل‌ موضوعات باقی‌مانده باشد
به گزارش ایصال نیوز، سعید خطیب زاده سخنگوی وزارت امورخارجه، با انتشار توییتی در مورد اعلام تنفس در مذاکرات وین گفت: وقفه اعلام شده در مذاکرات وین می‌تواند زمینه‌ساز حل‌ موضوعات باقی‌مانده و بازگشت نهایی باشد.

وی افزود: دستیابی به‌ موفقیت در گفتگوها تمرکز اصلی همه طرف‌ها خواهد بود. خطیب زاده گفت:هیچ عامل خارجی‌ای بر اراده مشترک ما برای حرکت به سمت یک توافق جمعی اثر نخواهد گذاشت.

در همین حال، «جوزپ بورل» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا امروز (جمعه) در توییتی از نیاز به وقفه در مذاکرات وین به دلیل آنچه عوامل خارجی خواند، خبر داد.

بورل در این خصوص اعلام کرد: به دلیل عوامل خارجی به وقفه در گفت‌وگوهای وین نیاز است. متن نهایی اساسا آماده و روی میز است. به‌عنوان هماهنگ‌کننده، من به همراه تیمم به ارتباط با همه اعضای برجام و ایالات متحده برای غلبه بر وضعیت فعلی و نهایی کردن توافق ادامه خواهم داد.

پیش‌تر «حسین امیرعبداللهیان» وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران بامداد جمعه از تماس تلفنی خود با مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا خبر داد و در صفحه توئیتر خود نوشت: امروز با آقای بورل گفت‌وگوی مفید و سازنده‌ای داشتم. تلاش‌ها برای رسیدن به یک توافق خوب و پایدار در جریان است. توافق در دسترس است اگر طرف آمریکایی واقع‌بینانه و همراه با تداوم و با ثبات‌قدم رفتار کند.

وی همچنین افزود: نتیجه مذاکرات وین را توافق جمعی تعیین می‌کند و نه رویکرد یک‌جانبه! تلاش مشترک نیاز است. این منطق و عقلانیت است که باید غلبه داشته باشد.

امروز همچنین در ادامه رایزنی‌ها در چارچوب دور هشتم مذاکرات وین به منظور رفع تحریم‌های آمریکا علیه ایران، علی باقری مذاکره کننده ارشد جمهوری اسلامی ایران و انریکه مورا معاون مسؤول سیاست خارجی اتحادیه اروپا و هماهنگ کننده گفت‌وگوها در هتل کوبورگ شهر وین مذاکره کردند.

باقری و مورا دیروز پنجشنبه نیز در دو نوبت صبح و بعدازظهر دیدار و به گفت‌وگو پرداختند و تماس‌ها و رایزنی‌های با سایر هیأت‌ها نیز ادامه داشت.

انتهای پیام/*
۱
مرجع : العالم
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما