plusresetminus
تاریخ انتشارپنجشنبه ۱۹ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۷:۳۵
کد مطلب : ۲۲۱۷۵
فرمانده فضایی نیروی هوافضای سپاه خبر داد

ماهواره‌های ایران، ۵ سال آینده به ارتفاع ۳۶۰۰۰ کیلومتر می‌رسند

از معدود کشورهای سازنده ماهواره هستیم
فرمانده فضایی نیروی هوافضای سپاه با اشاره به پرتاب موفق ماهواره «نور ۲» گفت: انشالله اگر مسئولان و فرماندهان عالی کشور حمایت کنند ۵سال آینده ارتفاع ۳۶۰۰۰ کیلومتر را ملاقات خواهیم کرد.
ماهواره‌های ایران، ۵ سال آینده به ارتفاع ۳۶۰۰۰ کیلومتر می‌رسند
به گزارش ایصال نیوز، سردارسرتیپ دوم پاسدار علی جعفرآبادی فرمانده فضایی نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در گفت وگوی ویژه خبری درباره پرتاب موفق ماهواره «نور ۲» و اهمیت این موضوع گفت: پرتاب ماهواره نور ۲ در پاسخ به این سوال بود که آیا پرتاب ماهواره «نور ۱» اتفاقی نبوده و آیا تکرار پذیر است و آیا قابلیت اعتماد و محصولات ما به حدی رسیده که این کارها را مجدداً انجام دهیم که پاسخ به این سال‌ها خوشبختانه امروز مثبت است.

وی افزود: بهینه سازی هایی که روی موتورهای فضایی و روی تجهیزات ماهواره در دو سال اخیر انجام شده بود امروز به منصه ظهور رسید.

فرمانده فضایی نیروی هوافضای سپاه ادامه داد: ماموریت ماهواره نور ۲ همچون ماهواره نور۱ شناسایی و سنجشی است. ماهواره‌های ما به گونه ای طراحی شده که از قطبین گذر ندارد اما بیشترین گذر را از کشور خودمان و غرب آسیا دارد.

سردار جعفرآبادی تاکید کرد: ماهواره در ارتفاع ۵۰۰ کیلومتری متری دید بسیار وسیعی دارد و می تواند عوامل محیطی و پدیده ها را شناسایی کند که این می تواند کاربردهای مختلفی در حوزه بلاهای طبیعی، میزان آبگرفتگی سیلاب ها، در حوزه سنجش محصولات زیر کشت کشاورزی و در حوزه دفاعی هم در حوزه شناسایی اهداف می‌تواند کمک کند.

وی تصریح کرد: فعالیت های فضایی در ماهواره و کاربرد آن تعریف می‌شود اما بنای فضایی زیر یک زیربنایی استوار است که پرتابگر نامیده می شود فناوری پرتابگر خیلی محدود است و کشورهای محدودی هستند که هم می‌توانند ماهواره بسازند و هم ماهواره بر دارند که بتوانند ماهواره را پرتاب کنند که این نشان می دهد  فناوری پرتابگر خیلی بالا است و این فناوری به برکت فعالیت‌هایی که در حوزه موشکی انجام شده در داخل کشور موجود است و چیزی هم نیست که کشورهای دیگر در اختیار ما بگذارند و فناوری صددرصد ایرانی است.

فرمانده فضایی نیروی هوافضای سپاه تاکید کرد: موتور اول پرتابگر ماهواره سه مرحله ای قاصد از سوخت جامد بود که توسط وزارت دفاع ساخته شد و موتورهای مرحله دوم و سوم که در فضا کار می کند از فناوری بسیار به‌روز و در سطح دانش روز جهان تولید شده بود.

سردار جعفرآبادی ادامه داد: این درست است که ما جزو معدود کشورهایی هستیم که ماهواره می سازیم و آن را پرتاب می کنیم اما ما در آغاز راه هستیم و به نوعی ما در مرحله شکست حصر آبادان هستیم و خرمشهرهای فضایی هنوز در راه هستند که ما به آنها برسیم.

وی گفت: برنامه کشور این است که در مدار لئو تثبیت شویم و بعد از آن به سمت گام دوم و مدار ۳۶ هزار کیلومتر خواهیم رفت انشالله اگر مسئولین و فرماندهان عالی کشور حمایت کنند ۵ سال آینده ارتفاع ۳۶۰۰۰ کیلومتر را ملاقات خواهیم کرد.

سردار جعفرآبادی با اشاره به تبلیغات دشمن در فضای مجازی برای ناامیدکردن مردم اظهار داشت: پرتابی که انجام شد یک سند متقن، انکارناپذیر و مورد احترام دنیاست که نشان می دهد دانشمندان ما در بالاترین سطوح فناوری‌های فضای کار می کند.

انتهای پیام/*
۱
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما