plusresetminus
تاریخ انتشارچهارشنبه ۱۸ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۷
کد مطلب : ۲۲۱۴۳
در نشست خبری تشریح عملکرد یکساله نیروی انتظامی نجف آباد

سرهنگ گوهری: ۷۱ درصد پرونده های ارجاعی به شعب مشاوره کلانتری‌های نجف آباد منجر به سازش شده است

تأکید بر لزوم پیشگیری از حوادث ناخواسته چهارشنبه آخر سال
فرمانده نیروی انتظامی شهرستان نجف آباد با تشریح عملکرد یکساله این نیرو در شهرستان نجف آباد گفت: در طول سال ۱۴۰۰ از کل پرونده های ارجاع شده به شعبه های مشاوره و مددکاری کلانتری ها ۷۱ درصد آنها منجر به سازش شده است.
سرهنگ گوهری: ۷۱ درصد پرونده های ارجاعی به شعب مشاوره کلانتری‌های نجف آباد منجر به سازش شده است
به گزارش ایصال نیوز، سرهنگ میثم گوهری آرانی فرمانده نیروی انتظامی شهرستان نجف آباد روز سه شنبه 17 اسفند ماه در نشست خبری ضمن تبریک فرا رسیدن اعیاد شعبانیه و خیر مقدم محضر اصحاب رسانه یاد امام خمینی(ره) و شهدای انقلاب ، دفاع مقدس ، مدافعین حرم ، وطن ، امنیت و ۲۵۰۰ شهید گلگون کفن شهرستان نجف آباد را گرامی داشت و با آرزوی سلامتی و طول عمر با عزت برای مقام عظمای ولایت و فرماندهی معزز کل قوا حضرت امام خامنه ای( مدظله العالی ) به تشریح گزارشی از تلاش شبانه روزی و گسترده مجموعه فرماندهی انتظامی شهرستان که با همکاری و تعامل سایر ادارات به دست آمده پرداخت.

سرهنگ گوهری با اشاره به اینکه ملاک زمانی گزارش، مقایسه سال ۱۳۹۹با سال ۱۴۰۰ می باشد، افزود: در مرکز فوریت های پلیسی شهرستان ۶۵۹۷۲ فقره کل تماس های انجام گرفته شهروندان بوده که از این تعداد ۷۵ درصد عملیاتی و ۲۵ درصد مشاوره ای بوده است. تعداد کل پرونده های تشکیلی در شهرستان نسبت به مدت مشابه ۲ درصد افزایش داشته است. در حوزه خدمات وظیفه عمومی ۱۹ درصد افزایش رسیدگی به درخواست های کفالت داشته ایم.

وی گفت: با تعاملی که با آموزش و پرورش و سایر ادارات در راستای پیشگیری از جرائم داشته ایم کارشناسان انتظامی و ترافیکی با حضور در مساجد ، مدارس اقدام به آموزش در راستای بالا بردن سطح آگاهی اقشار مختلف مردم و دانش آموزان جهت جلوگیری از آسیب های اجتماعی مانند فضای مجازی ، مواد مخدر و ... نموده اند.

وی تاکید کرد: فرماندهی انتظامی شهرستان نجف آباد ضمن انجام اقدامات ایجابی همچون آموزش های همگانی با روش های حضوری و مجازی با اجرای طرح های امنیت محله محور در سطح محلات شهرستان، به دنبال ارتقای امنیت و احساس امنیت برای شهروندان عزیز می باشد و با افرادی که با اقدامات مجرمانه خود باعث اخلال در نظم و امنیت شهروندان می شوند به شدت برخورد قانونی خواهد نمود.

فرمانده نیروی انتظامی نجف آباد در مورد مبارزه با قاچاق کالا، مواد مخدر و سرقت گفت: در مبارزه با کالای قاچاق نسبت به مدت مشابه سال قبل ( از لحاظ ارزش ریالی ) ۴۶۴ درصد افزایش کشفیات و ۶۰ درصد افزایش دستگیری ها داشته ایم.

وی افزود: همچنین در حوزه مبارزه با مواد مخدر، دستگیری خرده فروشان ۹ درصد افزایش و در کل جمع افراد دستگیر شده نسبت به مدت مشابه سال قبل ۷۸ درصد افزایش داشته ایم. در بحث وقوع سرقت ۴ درصد کاهش ، دستگیری سارقین ۱۴ درصد افزایش و کشف سرقت ها ۸ درصد افزایش روبرو بوده ایم.

سرهنگ گوهری با اشاره به ارتقای امنیت عمومی در شهرستان گفت: در مبحث ارتقای امنیت عمومی سرکشی از صنوف نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۸ درصد افزایش داشته و در خصوص برخورد قانونی صورت گرفته با اصناف متخلف نسبت به مدت مشابه سال قبل ۴۷ درصد افزایش داشته است و در بحث کشفیات سلاح شکاری غیر مجاز ۲۴ درصد افزایش روبرو بوده ایم.

  وی در خصوص بهبود وضعیت ایمنی ترافیکی شهر گفت: با توجه به ایمن سازی نقاط حادثه خیز ، آموزش کارشناسان تصادفات ، آموزش مدارس ، مساجد و ادارات و با برنامه ریزی صورت گرفته و تعامل خوب سایر دستگاه ها، آمار افرادی که بر اثر تصادف فوت شده اند نسبت به مدت مشابه سال قبل معادل ۱۳ درصد کاهش یافته است.

همچنین در طول سال ۱۴۰۰ از کل پرونده های ارجاع شده به شعبه های مشاوره و مددکاری کلانتری ها ۷۱ درصد آنها منجر به سازش شده است. همچنین تعداد ۱۶ محتوای فاخر با همکاری هنرمندان شهرستان تولید گردید.

سرهنگ گوهری در بخش دیگری از سخنان خود افزود: در حوزه پلیس فتا این پلیس توانسته ماموریت رصد فضای مجازی را به صورت مستمر و شبانه روزی و به خوبی انجام دهد و در این راستا از تعداد کل پرونده های تشکیلی ۳۶ درصد از آنها در خصوص جرائم کلاهبرداری اینترنتی و برداشت غیر مجاز از حساب افراد بوده که در اینگونه جرائم ۴۴ درصد افزایش وقوع داشته است. در بحث کشف نیز نسبت به مدت مشابه قبل ۱۸ درصد افزایش کشف داشته و پس از پیگیری های انجام شده نسبت به شناسایی کلاهبرداران اقدام و مبالغ زیادی از این پرونده ها به صاحبان آنان عودت داده شده است.

وی با اشاره به افزایش تعامل مردم و پلیس شهرستان گفت: کنترل و نظارت شهروندان بر عملکرد پلیس از طریق تماس با سامانه ۱۹۷ و مراجعه حضوری به بازرسی ۵ درصد افزایش نسبت به مدت مشابه سال قبل و شکایت از همکاران ۶۵ درصد کاهش نسبت به مدت مشابه سال قبل داشته ، که نشان از افزایش کیفیت نظارت شهروندان بر عملکرد پلیس است.

همچنین در رابطه با امنیت مراسمات ملی و مذهبی در این شهرستان که شاخص ترین آنها عید نوروز ، مراسمات ماه مبارک رمضان ، عید سعید فطر ، تامین امنیت کنکور و.... بوده که این ماموریت ها با بکارگیری کارکنان و با همکاری شهروندان فهیم و سایر ادارات اعم از نظامی ، امنیتی ، قضایی در امنیت کامل این مراسمات برگزار شده و الحمدا... شاهد هیچ گونه ناامنی نبوده ایم.

سرهنگ گوهری آرانی با اشاره به لزوم آگاهی هرچه بیشتر خانواده ها و پیشگیری از حوادث ناخواسته چهارشنبه آخر سال گفت: هرچند بلوغ فرهنگی و اجتماعی مردم در سال های اخیر به کاهش چشمگیر خسارات جانی و مالی ناشی از حوادث چهارشنبه آخر سال منتج شده است و این امر بیانگر افزایش همدلی و همراهی صمیمانه تمامی اقشار جامعه به ویژه جوانان و نوجوانان با نیروی انتظامی و توجه به آموزش های ارائه شده از سوی پلیس و سازمان های همکار و رسانه ها بوده است ، اما استفاده از مواد "محترقه " همواره خطر انفجار، ايجاد خسارات جانی و مالی را در پی خواهد داشت.

نیروی انتظامی به عنوان متولی برقراری نظم و امنیت تمهیدات ویژه ای در راستای تامین نظم و امنیت مراسم چهارشنبه آخر سال و تعطیلات سال نو اندیشیده است و در بخش رفتار مجرمانه و هنجارشکنانه ای چون استفاده از مواد محترقه و منفجره، ایجاد آلودگی های صوتی ، اذیت و آزار مردم، مانورهای خیابانی ، خطر آفرینی برای خود و دیگران که هیچ ارتباطی با چهارشنبه سوری ایرانیان ندارد به شدت با عاملان آن براساس قانون برخورد می شود.

فرمانده انتظامی شهرستان نجف آباد در پایان تأکید کرد: به لطف و عنایت خداوند سبحان اعلام می کنم که اگر توفیقی فرزندان شما در نیروی انتظامی داشتند ناشی از همکاری و همراهی مسئولین و مردم عزیز شهرستان بوده و بر خود می بالیم که فرمانده معظم کل قوا در مراسم دانشگاه علوم انتظامی فرمودند که اقدامات به موقع نیروی انتظامی موجب آبرو و افتخار نظام اسلامی است که رهنمودها نشان از رضایت خاطر معظم له از فعالیت ها و حرکت در مسیر درست ناجا است. امیدواریم در راستای خدمت رسانی به شهروندان انشاا... در سال جدید هم با همکاری و مشارکت شهروندان گرامی و تلاش شبانه روزی همکاران عزیز بتوانیم با تحقق شعار ۱۴۰۱ ناجا پلیس هوشمند ، قانون مداری ، نشاط بهاری موفق باشیم.

انتهای پیام/*
 
۱
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما