plusresetminus
تاریخ انتشارجمعه ۱۳ اسفند ۱۴۰۰ - ۰۷:۳۱
کد مطلب : ۲۲۰۲۵

سازمان ملل: کل بشریت با خطر تهدید هسته‌ای مواجه است

آتش سوزی در نیروگاه هسته ای زاپروژیا کنترل شد
رئیس شورای حقوق بشر سازمان ملل روز (پنج‌شنبه) با انتقاد از حمله روسیه به اوکراین، نسبت به تاثیر مهیب آن روی زندگی میلیون‌ها تن هشدار داد و گفت که تشدید سطح تهدید هسته‌ای نشان می‌دهد که "کل بشریت در معرض خطر است."
سازمان ملل: کل بشریت با خطر تهدید هسته‌ای مواجه است
به گزارش ایصال نیوز، میچل باچله، کمیسیونر عالی شورای حقوق بشر سازمان ملل در نشست ژنو هشدار داد که حمله ۲۴ فوریه روسیه "در حال گذاشتن تاثیر مهیب روی حقوق بشر میلیون‌ها تن در سراسر اوکراین است."

او گفت: تشدید سطوح تهدید از جانب تسلیحات هسته‌ای بر شدت خطرات آن برای کل بشریت حکایت دارد.

اظهارات باچله در جریان نشست اضطراری در خصوص درگیری اوکراین، پس از آن مطرح می‌شود که روز یکشنبه ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه به نیروهای هسته‌ای کشورش آماده‌باش داد.

با این حال سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه امروز در کنفرانس خبری خود گفت که سیاستمداران غربی هستند که از جنگ هسته‌ای حرف می‌زنند.

لاوروف گفت: این مشخص است که جنگ جهانی سوم تنها می‌تواند هسته‌ای باشد.

می‌خواهم بگویم که این یک جنگ هسته‌ای در سر سیاستمداران غربی است که مدام از آن می‌گویند نه در سر روس‌ها.

این هشدارهای بین المللی در حالی است که ساعاتی پس از این هشدار سازمان ملل، بامداد امروز جمعه زلنسکی رئیس جمهور اوکراین اعلام کرد: "نیروهای روسی به عمد ایستگاه هسته ای زاپوریژیا را بمباران کردند. روسیه پیش از این تهدید کرده بود که جهان را با سلاح‌های هسته‌ای نابود خواهد کرد."

خبرگزاری فرانسه نیز به نقل از مدیر نیروگاه هسته ای "زاپروژیا" گزارش داد که ایمنی در این نیروگاه هسته‌ای پس از وقوع آتش سوزی بزرگ در ساختمان اداری نزدیک رآکتورهای هسته‌ای آن برقرار شده است.

از سوی دیگر، آژانس بین‌المللی انرژی اتمی اعلام کرد که رافائل گروسی، رئیس این آژانس، با زلنسکی درباره آتش سوزی در این نیروگاه اتمی و ضرورت تلاش برای حفظ ایمنی آن، تلفنی گفتگو کرده است. 

انتهای پیام/*
۱
مرجع : ایسنا
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما