plusresetminus
تاریخ انتشاردوشنبه ۹ اسفند ۱۴۰۰ - ۰۸:۱۵
کد مطلب : ۲۱۹۲۲
دبیر ستاد برگزاری مراسم هفته منابع طبیعی اصفهان خبر داد

اجرای ۱۳ طرح و برنامه به مناسبت هفته منابع طبیعی و روز درختکاری در اصفهان

کاشت نهال در طرح ۵۰ هکتاری بیابان‌زدایی سجزی
دبیر ستاد برگزاری مراسم هفته منابع طبیعی و آبخیزداری اصفهان از اجرای ۱۳ طرح و برنامه در این استان به مناسبت هفته منابع طبیعی و روز درختکاری در اسفند جاری خبر داد.
اجرای ۱۳ طرح و برنامه به مناسبت هفته منابع طبیعی و روز درختکاری در اصفهان
به گزارش ایصال نیوز، عباس قاسمی رامشه روز یکشنبه در گفت و گویی افزود: برگزاری مراسم روز درختکاری به‌صورت مشترک با سپاه صاحب الزمان (عج) استان و برگزاری مراسم روز درختکاری به‌صورت مشترک با سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری اصفهان برنامه‌هایی است که برای روز اول هفته منابع طبیعی در نظر گرفته شده است.

وی ادامه داد: برپایی سیاه چادر در پارک حاشیه اداره کل منابع طبیعی اصفهان همراه با برگزاری نمایشگاهی از زندگی و آداب و رسوم بهره برداران منابع طبیعی و عشایر استان با همکاری اتحادیه تعاونی‌های کشاورزی و منابع طبیعی مهر استان اصفهان برنامه‌های روز دوم را تشکیل می‌دهد.

دبیر ستاد برگزاری مراسم هفته منابع طبیعی و آبخیزداری استان اصفهان خاطرنشان کرد: مراسم رونمایی از حدنگاری (کاداستر) اراضی ملی و دولتی استان همزمان با شهرستان‌هایی که بالای ۹۵ درصد پیشرفت فیزیکی داشته‌اند با هماهنگی اداره کل ثبت اسناد و املاک استان و با دعوت از مسوولان قضایی به همراه مانور یگان حفاظت در منطقه سجزی و تقدیر از کارکنان یگان نیروی انتظامی برنامه‌های روز سوم خواهد بود.
قاسمی اظهار داشت: نشست تخصصی در دانشگاه صنعتی اصفهان با عنوان چالش ‌ها و فرصت‌های منابع طبیعی و محیط زیست در آستانه ورود به قرن پانزدهم، نشست با رسانه‌ها، افتتاح همزمان طرح‌های آبخیزداری جنگل و مرتع با حضور معاون اول رییس جمهور، وزیر جهاد کشاورزی، استاندار اصفهان و مسئولان سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور به‌صورت ویدئو کنفرانس از استان البرز، افتتاح طرح مشارکتی آبخیزداری شن رود در شهرستان برخوار و استفاده از هنر، شعر و ادب در ارتقای فرهنگ منابع طبیعی با حضور استادان دانشگاه و هنرمندان برنامه‌های روز چهارم و پنجم را تشکیل می‌دهد.

وی تصریح کرد: کاشت نهال در طرح ۵۰ هکتاری بیابان‌زدایی در منطقه سجزی شهرستان اصفهان توسط "جمعیت کنگره ۶۰"، نشست تحقیقاتی، پژوهشی و آموزشی با مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی و دانشکده منابع طبیعی دانشگاه صنعتی اصفهان و تجدید میثاق با شهدا همراه با نهال‌کاری توسط خانواده شهدا با همکاری بنیاد شهید و اجرای چنین برنامه‌ای در شهرستان‌ها توسط اداره های منابع طبیعی و آبخیزداری دیگر برنامه‌های هفته منابع طبیعی استان است. ۱۵ تا ۲۲ اسفند به‌ "هفته منابع طبیعی و درختکاری" نامیده می‌شود.

استان اصفهان به مرکزیت شهرستان اصفهان با ۲۸ شهرستان، مساحتی معادل ۱۰.۷ میلیون هکتار دارد که بیش از ۹۰ درصد از این مساحت معادل ۹.۸ میلیون هکتار عرصه‌های منابع طبیعی و ملی و از این میزان حدود ۴۰۳ هزار هکتار جنگل معادل چهار درصد، ۶ میلیون هکتار مرتع معادل ۶۴ درصد و سه میلیون هکتار بیابان معادل ۳۲ درصد است.

انتهای پیام/*
۱
مرجع : ایرنا
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما