plusresetminus
تاریخ انتشارشنبه ۷ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۵
کد مطلب : ۲۱۸۷۶

آمریکا، پوتین و لاوروف را تحریم کرد

کاخ سفید، رئیس‌جمهور و وزیر امور خارجه روسیه را تحریم کرد.
آمریکا، پوتین و لاوروف را تحریم کرد
در حالی که واشینگتن به دنبال افزایش فشارها بر مسکو به دلیل حمله به اوکراین است، کاخ سفید اعلام کرد ایالات متحده تحریم‌هایی را علیه ولادیمیر پوتین و سرگئی لاوروف، رئیس جمهور و وزیر خارجه روسیه، اعمال خواهد کرد.

این اقدام ایالات متحده در تحریم رئیس یک دولت، پس از حمله نیروهای روسیه به اوکراین از طریق زمین و دریا و هوا رخ داده است.

جن ساکی، سخنگوی کاخ سفید، گفت که اقدامات هماهنگ برای تحریم پوتین، پیام مهمی را در بر دارد و این تصمیم برای تحریم پوتین، لاوروف و دیگر مقامات روسیه پس از تماس تلفنی جو بایدن، رئیس‌جمهور ایالات متحده، با اورزولا فون در لاین، رئیس کمیسیون اروپایی، اتخاذ شده است.

وی به خبرنگاران گفت: «این تصمیم مدتی است که در حال بررسی بود و نشان‌دهنده دیدگاه بایدن برای اقدامات هماهنگ با متحدان اروپایی‌مان محسوب می‌شود.»

ساعاتی پیش از آن، دولت‌های اروپایی و انگلستان بر سر مسدود کردن تمام دارایی‌های پوتین و لاوروف در اروپا توافق کرده بودند.

بر اساس گزارش‌ها، تحریم‌های ایالات متحده همچنین شامل ممنوعیت سفر آقای پوتین و آقای لاوروف به خاک آمریکا می‌شود

به دنبال این اقدامات، جاستین ترودو، نخست وزیر کانادا، نیز اعلام کرد که این کشور تحریم‌هایی را علیه ولادیمیر پوتین و سرگئی لاوروف به خاطر حمله به اوکراین وضع کرده است.

ترودو در نشستی خبری گفت: «ما تحریم‌هایی را علیه رئیس جمهور پوتین و همکار او که معمار این جنگ بوده است، یعنی سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه، اعمال می‌کنیم. این‌ها مسئول اصلی این مرگ و ویرانی هستند که در اوکراین در جریان است.»

او همچنین «حمایت کانادا از قطع دسترسی روسیه به نظام پرداختی سوئیفت را که بخش مهمی از سیستم بانکی جهانی است» اعلام کرد و گفت که بلاروس نیز به خاطر «معاونت در جرم و همراهی با رئیس جمهور پوتین در حمله به یک کشور آزاد و مستقل» تحریم خواهد شد.

انتهای پیام/*
۱
مرجع : العالم
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما