plusresetminus
تاریخ انتشارجمعه ۶ اسفند ۱۴۰۰ - ۰۶:۲۶
کد مطلب : ۲۱۸۴۵
با محکوم کردن تجاوز روسیه

رهبران گروه هفت: پوتین خود را در طرف اشتباه تاریخ قرار داد

رسانه های آمریکایی اعلام کردند که رهبران گروه ۷ پس از نشست روز پنجشنبه خود در پی وقوع جنگ در اوکراین، ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه را به دلیل حمله به اوکراین محکوم کردند و گفتند که او خود را در طرف اشتباه تاریخ قرار داده است.
رهبران گروه هفت: پوتین خود را در طرف اشتباه تاریخ قرار داد
به گزارش ایصال نیوز و به نقل از شبکه خبری سی ان ان آمریکا، رهبران گروه هفت در بیانیه ای مشترک پس از نشست مجازی روز پنجشنبه خود گفتند ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه "دوباره جنگ را در قاره اروپا معرفی کرده است.

رهبران گروه ۷ اعلام کردند: پوتین خود را در طرف اشتباه تاریخ قرار داده است. ما ولادیمیر پوتین را به دلیل خودداری از مشارکت در فرآیند دیپلماتیک برای رسیدگی به مسائل مربوط به امنیت اروپا، محکوم می‌کنیم. ما با شرکای خود از جمله ناتو، اتحادیه اروپا و کشورهای عضو آنها و همچنین اوکراین متحد هستیم و مصمم به انجام اقدامات لازم برای حفظ یکپارچگی نظم بین المللی مبتنی بر قوانین هستیم.

به گفته یک مقام کاخ سفید، نشست رهبران گروه ۷ در ساعت ۹:۱۷ صبح روز پنجشنبه به وقت شرق آمریکا آغاز شد تا برای یک پاسخ مشترک به حمله غیرقانونی و غیرموجه پوتین به اوکراین و محکومیت تجاوز روسیه، هماهنگی‌های لازم را انجام دهند.

ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه دوشنبه ۲۱ فوریه/۲ اسفندماه با انتقاد از بی‌توجهی غرب به نگرانی‌های امنیتی مسکو اعلام کرد که کشورش استقلال جمهوری‌های خلق دونتسک و لوگانتسک را به رسمیت می‌شناسد و در کاخ کرملین قراردادهای همکاری و دوستی را با سران این جمهوری‌ها امضا کرد. پوتین بامداد پنجشنبه در یک سخنرانی در تلویزیون ملی روسیه، از اقدام نظامی در دونباس خبر داد و از نیروهای اوکراینی خواست سلاح‌های خود را زمین بگذارند و به خانه‌های خود بروند.

جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا در واکنش به اقدام پوتین گفت: جهان روسیه را مسئول خواهد دانست.

رئیس جمهوری آمریکا بامداد پنجشنبه با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد، پوتین یک جنگ از پیش برنامه ریزی شده را انتخاب کرده است که تلفات فاجعه بار و رنج انسانی را به همراه خواهد داشت.

وی تصریح کرد: روسیه به تنهایی مسئول مرگ و ویرانی این حمله است و آمریکا و متحدان و شرکای آن به شیوه‌ای متحد و قاطع پاسخ خواهند داد. جهان روسیه را مسئول خواهد دانست.

در پی تهاجم نظامی روسیه علیه اوکراین، امریکا و اتحادیه اروپا سنگین ترین تحریم ها را علیه روسیه اعلام کرده اند.

انتهای پیام/*
۰
مرجع : العالم
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما