plusresetminus
تاریخ انتشارپنجشنبه ۵ اسفند ۱۴۰۰ - ۰۹:۴۰
کد مطلب : ۲۱۸۲۷
تازه ترین تحولات مناقشه اوکراین

وزارت دفاع روسیه: زیرساخت های نظامی پایگاه های هوایی نیروهای مسلح اوکراین از کار افتاده است

اعلام حکومت نظامی در سراسر اوکراین توسط زلنسکی
در ادامه تشدید تنش ها بین اوکراین و روسیه و در چارچوب عملیات تهاجمی ارتش روسیه در عمق خاک اوکراین، در تازه ترین گزارش، وزارت دفاع روسیه در اطلاعیه ای اعلام کرد که زیرساخت های نظامی پایگاه های هوایی نیروهای مسلح اوکراین از کار افتاده است.
وزارت دفاع روسیه: زیرساخت های نظامی پایگاه های هوایی نیروهای مسلح اوکراین از کار افتاده است
به گزارش ایصال نیوز، مناقشه چندماهه اوکراین، اینروزها وارد فاز عملیات نظامی مستقیم طرفین درگیر شده است. مسکو با ادعای ورود به عملیات نظامی به دلیل درخواست کمک جدایی طلبان دونتسک و لوهانسک، فاز تازه ای از مقابله نظامی با اوکراین را عملیاتی کرده است. 

حمله سامانه های موشکی پرتاب چندگانه ارتش روسیه به حومه شهر خارکف اوکراین، از جمله این اقدامات نظامی ست. 

رئیس جمهور اوکراین در تازه ترین اظهار نظر خود اعلام کرد: ما در حال اعلام وضعیت نظامی در سراسر اوکراین هستیم. هم اکنون حکومت نظامی در سراسر اوکراین اعلام و عملیاتی شده است. 

روسیه با توجه به احتمال آسیب نظامی، فعالیت برخی از فرودگاه های جنوب خود از جمله کراسنودار، سوچی و آناپا را متوقف کرده است. 

رئیس جمهور اوکراین ساعتی پیش مدعی شد: روسیه به زیرساخت های نظامی اوکراین حمله کرده است.

این درحالی ست که طبق گزارش های غیر رسمی، نیروهای جمهوری مردمی دونتسک با تمام قوا در حال حمله به مواضع نیروهای مسلح اوکراین هستند. 

فرودگاه نظامی چوگوف در حومه خارکف آتش گرفته است.

همزمان با تشدید تنش ها، شولتز، صدراعظم آلمان، عملیات نظامی در اوکراین را نقض آشکار قوانین بین المللی خواند. 

در همین حال رئیس کمیته امور بین‌الملل دومای روسیه گفت: روسیه قصد ندارد جنگی راه بیندازد و اوکراین را تصرف کند، ما در خصوص حفاظت از جمهوری های دونتسک و لوهانسک صحبت می کنیم.

شاهدان عینی تصاویری از آتش گرفتن فرودگاه شهر خرسون اوکراین را منتشر کردند.

ارتش اوکراین می گوید که اطلاعات مربوط به فرود نیروهای روسی در "اودسا" جعلی است.

ستاد کل نیروهای مسلح اوکراین اعلام کرد که نیروهای مسلح روسیه از ساعت 5 بامداد به تأسیسات نظامی و فرودگاه های اوکراین در تعدادی از شهرها حمله کرده اند.

باسورین (یکی از رهبران جدایی طلبان) در تازه ترین اظهار نظر خود با بیان اینکه نبرد در جمهوری مردمی در سراسر خط تماس جریان دارد، از سربازان ارتش اوکراین خواست سلاح های خود را زمین بگذارند. 

وزارت اوضاع اضطراری اوکراین اطلاع داد دو نقطه مسکونی را از دست داده است. آنها روستاهای ملوویه و گورودیشه در استان لوهانسک هستند.

وزارت دفاع روسیه در اطلاعیه ای اعلام کرد: اطلاعات رسانه های خارجی در مورد انهدام هواپیمای روسی بر فراز اوکراین واقعیت ندارد.

هم اکنون و در زمان انتشار این خبر، وزارت دفاع روسیه تأیید کرد که زیرساخت های نظامی پایگاه های هوایی نیروهای مسلح اوکراین از کار افتاده است. 

اخبار تکمیلی متعاقباً منتشر می شود. 

انتهای پیام/*

 
۱
مرجع : اسپوتنیک - ایصال
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما