plusresetminus
تاریخ انتشارسه شنبه ۳ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۰:۱۰
کد مطلب : ۲۱۷۷۵

افزایش بهای جهانی نفت و طلا به دلیل تحولات دیشب اوکراین

صبح امروز سه شنبه بهای جهانی نفت و طلا در پی تحولات خطیر شب گذشته روسیه و اوکراین، رکوردهای تازه‌ای برجا گذاشت و طلا رکورد 9 ماهه را شکست.
افزایش بهای جهانی نفت و طلا به دلیل تحولات دیشب اوکراین
به گزارش ایصال نیوز و به نقل از رویترز، بهای جهانی نفت روز سه‌شنبه پس از آنکه مسکو دستور اعزام نیرو به دو منطقه جدایی‌طلب در شرق اوکراین را صادر کرد، بیش از 2 دلار افزایش یافت و به بالاترین سطح در هفت سال اخیر رسید.

این تحولات، بحرانی را تشدید کرد که رهبران غربی هشدار داده‌اند می‌تواند جرقه بروز جنگی جدید را ایجاد کند.

صبح روز سه‌شنبه بهای نفت خام برنت دریای شمال با 2.10 دلار یا 2.2 درصد افزایش به 97 دلار و 49 سنت در هر بشکه رسید که به صعود 2 درصدی آن در روز دوشنبه می‌افزاید.

اوایل روز سه‌شنبه بهای برنت به 97 دلار و 66 سنت نیز رسید که بالاترین قیمت از سپتامبر 2014 محسوب می‌شود.

بهای نفت خام وست تگزاس اینترمدیت (پایه آمریکا) نیز صبح روز سه‌شنبه با 3 دلار و 25 سنت یا 3.6 درصد افزایش نسبت به روز جمعه به 94 دلار و 32 سنت در هر بشکه رسید.
بازار ایالات متحده روز دوشنبه به دلیل تعطیلات رسمی غیرفعال بود.

ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین، در واکنش به تحرکات نیروهای روسیه پس از به رسمیت شناختن دو منطقه جدایی‌طلب از سوی مسکو، اوایل روز سه‌شنبه در یک سخنرانی خطاب به ملت اوکراین، روسیه را به نقض حاکمیت اوکراین متهم کرد.

تحلیلگران می‌گویند پرسش بزرگ بازار نفت این است که آیا اگر مسکو در صورت تهاجم همه‌جانبه به اوکراین با اعمال تحریم‌های دولت‌های غربی علیه موسسات مالی خود مواجه شود، صادرات انرژی روسیه مختل می‌شود یا خیر؟

این در حالی است که بهای جهانی طلا روز سه‌شنبه پس از دستور روسیه برای اعزام نیروی نظامی به مناطق جدایی‌طلب در شرق اوکراین و افزایش تقاضا برای این فلز امن، به بالاترین سطح در 9 ماه اخیر رسید.

صبح امروز هر اونس طلای اسپات با 0.2 درصد افزایش به 1909 دلار و 54 سنت رسید.

انتهای پیام/*
۱
مرجع : العالم
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما