plusresetminus
تاریخ انتشاردوشنبه ۲ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۹:۴۵
کد مطلب : ۲۱۷۶۶

تصمیم مهم پوتین در اعلام استقلال «جمهوری های دونتسک و لوهانسک»

هفته گذشته نمایندگان مجلس دومای روسیه، استقلال جمهوری های خودخوانده دونتسک و لوهانسک از اوکراین را تصویب کردند، امشب و پس از برگزاری جلسه شورای امنیت ملی روسبه، تا ساعاتی دیگر ولادیمیر پوتین چگونگی استقلال این دو جمهوری را رسما اعلام می کند.
تصمیم مهم پوتین در اعلام استقلال «جمهوری های دونتسک و لوهانسک»
به گزارش ایصال نیوز، ولادیمیر پوتین امروز دوشنبه، درباره به اعلام استقلاب و رسمیت شناختن جمهوری های لوهانسک و دونتسک تصمیم می گیرد.

رئیس جمهور روسیه ولادیمیر پوتین در جلسه پیش از موعد شورای امنیت روسیه سخنرانی کرد.

پوتین پس از سخنان اعضای ارشد شورای امنیت روسیه از جمله سرگئی لاوروف، تایید یکایک اعضا این شورا را برای اعلام استقلال این دو جمهوری جدایی طلب گرفت.

این جلسه مهم و سرنوشت ساز، بصورت زنده از شبکه های تلویزیونی پخش شد.

ساعتی قبل نیز پوشیلین فرمانده عالی نیروهای مسلح جمهوری خلق دونتسک و پاسچنیک از پوتین خواست که استقلال جمهوری های خلق دونتسک و لوهانسک را به رسمیت بشناسند.

«ولادیمیر پوتین» رئیس جمهوری روسیه در نشست امروز شورای امنیت ملی این کشور برای بررسی تحولات شرق اوکراین به درخواست برخی مسؤولان محلی دو منطقه خودمختار «لوهانسک و دونتسک» (دونباس) اشاره کرد و گفت که به رسمیت شناختن دو جمهوری دونتسک و لوهانسک بستگی به نظر شورای امنیت ملی و مجلس دومای روسیه دارد و امروز درباره آن تصمیم گیری می‌شود.

«ولادیمیر پوتین» رئیس جمهوری روسیه تأکید کرد که درخواست جمهوری‌های دونتسک و لوهانسک برای به رسمیت شناختن استقلال‌شان باید مورد توجه قرار گیرد.

وی افزود: به رسمیت شناختن دو جمهوری لوهانسک و دونتسک با مشکلات جهانی برای تضمین امنیت در جهان به ویژه اروپا مرتبط است.

گفتنی است؛ نمایندگان مجلس دومای دولتی روز سه شنبه گذشته با اکثریت آراء پیش نویس قطعنامه ای که به درخواست ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری این کشور برای به رسمیت شناختن استقلال جمهوری های خودخوانده دونتسک و لوهانسک تهیه شده بود، را تصویب کردند. ۳۵۱ نماینده به این پیش نویس رای مثبت، ۱۶ نماینده مخالف و یک نماینده نیز به آن رای ممتنع دادند.

امروز نیز اعضای شورای امنیت روسیه در حضور پوتین رئیس جمهور، ابراز اطمینان کردند که به لطف به رسمیت شناختن این جمهوری هااز اوکراین، می توان از مردم در برابر تهدیدات خارجی محافظت و از "نسل کشی علیه ساکنان جمهوری ها" جلوگیری کرد.

اعضای شورا همچنین این به رسمیت شناختن توسط پوتین را بسیار حیاتی دانسته و آنرا فرصتی برای "به رسمیت شناختن شدن بین المللی هر دو کشور" دانستند.

پوتین اعلام کرد تا ساعات آینده تصمیم بسیار مهم و راهگشایی را اعلام خواهد کرد.

انتهای پیام/*
۳
مرجع : المیادین
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما