plusresetminus
تاریخ انتشاريکشنبه ۱ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۳:۴۲
کد مطلب : ۲۱۷۲۹
در نشست خبری ستاد نکوداشت روز حماسه و ایثار نجف آباد

حجة الاسلام حسناتی: روز حماسه و ایثار نجف آباد، روز بیان گذشته‌ای ست که باعث شد نجف اباد همچون نگینی بدرخشد

فرماندار نجف آباد: دلیل خنثی شدن توطئه دشمنان، برنامه هایی است که به یاد شهدا برگزار می‌کنیم
امام جمعه شهرستان نجف آباد در نشست خبری ستاد نکوداشت روز حماسه و ایثار نجف آباد گفت: به دستور پیامبر گام اول انقلاب را برداشتیم و گام دوم را باید مردانه برداریم و اقتضای قطعی این است که موفقیت اقتضائات خود در گام دوم را بیان کنیم، گرامیداشت روز ایثار و شهادت نجف آباد در واقع بیان گذشته‌ای است که بگوید چه چیزی هایی باعث شد نجف اباد همچون نگینی در اصفهان بدرخشد، چرا که خود اصفهان نیز نگینی در کل عالم است. 
حجة الاسلام حسناتی: روز حماسه و ایثار نجف آباد، روز بیان گذشته‌ای ست که باعث شد نجف اباد همچون نگینی بدرخشد
به گزارش ایصال نیوز، نشست خبری ستاد نکوداشت روز حماسه و ایثار نجف آباد، صبح امروز (یکشنبه 1 / 12 /1400)، در تالار فرزانگان فرهنگسرای خارون با حضور نماینده ولی فقیه و امام جمعه شهرستان نجف آباد، فرماندار ویژه شهرستان نجف آباد، فرماندهی لشکر زرهی 8 نجف اشرف، فرمانده ناحیه مقاومت سپاه نجف آباد، شهردار شهر نجف آباد و جمعی از مسئولان شهرستانی و خبرنگاران شهرستان نجف آباد برگزار شد.   




*حجة الاسلام حسناتی: باید روحیه ایثار و شهادت و جهاد و مقاومت را زنده نگه داریم

در این نشست خبری، امام جمعه نجف آباد ضمن گرامیداشت روز حماسه و ایثار نجف اباد با اشاره به فلسفه‌ی برنامه های این روز اظهار داشت: ما برای کل مردم شهرستان درحال برنامه‌ریزی و انجام وظیفه هستیم و طبیعی است که این سوال مطرح باشد که آیا با این شرایط اقتصادی هزینه کردن برای برنامه های فرهنگی لازم است، در جواب باید گفت بله، خدای سبحان تفکر و تدبر در تاریخ گذشته ما را امر می‌کند. 

وی افزود: خداوند گفته است به علت اینکه نعمت های خدا را یاد کنید و سپاسگزار نعمت ها باشید، خیانت به امانات الهی نکنید، دستاوردهای انقلاب جزو امانات و نعمت هایی است که به دست نسل موجود میرسد و حفظ آن واجب است. 

امام جمعه نجف آباد اصفهان ادامه داد: خداوند نیز از ناحیه بندگی اقتضا می کند  تا نعمت های خدا را مرتب بیان کنیم، هیچ نعمتی بزرگ تر از نعمت جمعی و اجتماعی نیست که توسط خود مردم حاصل می‌شود و مختص به دسته خاصی نیست. 

وی تصریح کرد: گذشته ما زمینه ادامه کار ما است و هرگز هیچ ملتی نمی‌تواند این راه را ادامه دهد مگر اینکه زیرساخت های قبلی و مقدار راه پیموده شده را خوب تشخصیص دهد تا برای آینده برنامه ریزی کنیم. 

حجت‌الاسلام حسناتی ابراز داشت: به دستور پیامبر گام اول انقلاب را برداشتیم و گام دوم را باید مردانه برداریم و اقتضای قطعی این است که موفقیت اقتضائات خود در گام دوم را بیان کنیم، گرامیداشت روز ایثار و شهادت نجف آباد درواقع بیان گذشته‌ای است که بگوید چه چیزی هایی باعث شد نجف اباد همچون نگینی در اصفهان بدرخشد، چرا که خود اصفهان نیز نگینی در کل عالم است. 

وی تاکید کرد: هرگز بیان دارایی ها برای افتخار بی جا نیست، بلکه برای این است که بدانیم کجا بوده‌ایم و به کجا رسیده‌ایم، باید بدانیم در برابر قهرمان هایی که داشته‌ایم رسالت ما چیست و این موارد برای برنامه ریزی آینده مقدمه‌ای بشود تا با چشم اندازی چهل ساله بتوانیم این روحیه ایثار و شهادت و جهاد و مقاومت را زنده نگه داریم. 

امام جمعه نجف آباد اضافه کرد: ویژگی‌های نجف آباد در تاریخ مشخص است، بزرگانی که در صحنه های مختلف حضور داشته اند، مثلا رهبر معظم انقلاب چندبار بر ویژگی این شهر و افتخارات و برازندگی مردم و جوانان و عالمان و همه اقشار این دیار شهادت دادند، اینکه چه عاملی باعث شد نجف آباد در انقلاب بدرخشد و واقعا انقلابی باشد، باید گفت که اکثر مردم این دیار امام را به عنوان یک مرجع عالم به زمان و مجاهد و مقتدا انتخاب کردند، در زمانی ‌که غربت مرجعیت بود و همه کشور امام را نمیشناختند،در  نجف آباد همه اقشار امام را شناختند و برای انقلاب، اعتقادات و دین و زمینه س نهازی ظهور حجت خدا هزینه کردند.

وی گفت: در دوران پیروزی انقلاب و دفاع مقدس زمان بروز و ظهور و بالندگی مردم کشور از جمله مردم نجف آباد بود همچنین در جنگ و جبهه در لشگر ۸ نجف اشرف و در سازمان های رسمی استان های مختلف آوازه مردم نجف آباد پیچیده بود، همچنین در جهاد سازندگی گاها جبهه نجف آباد به اندازه سه الی چهار استان کشور قوی بود، مردم نجف آباد در رابطه با حفظ دستاوردهای انقلاب، حفاظت از شخصیت ها، حفظ بیت حضرت امام و نیروی قبیل در قم تلاش زیادی کردند.

حجت الاسلام حسناتی در پایان سخنانش، تاکید کرد: مردم نجف آباد بدون اینکه بخواهند نامشان جایی مطرح شود، حرکت می‌کردند و در عملیات‌های مختلف حضور داشتند که اوج آنها عملیات خیبر بود که تقدیم جان و مال مردم نجف آباد بود که با افتخار تقدیم کشور شد و مردم نیز به پیشواز شهدای خود رفتند بین مردم است.




**فرماندار نجف آباد: در هر گوشه ای از شهرستان نجف آباد نام شهدا نقش بسته است 

موسی مباشری فرماندار نجف آباد نیز در این نشست اظهار داشت: برنامه‌هایی که امروز گفته می‌شود شاید یک دهم برنامه‌هایی است که ما برنامه ریزی کردیم اما به دلیل شیوع بیماری کرونا در هفته جاری همکاران با نگرانی از شیوع این ویروس بیش از ۹۰درصد از برنامه هایی که پیش بینی شده بود را حذف کردند تا مشکلی برای مردم ایجاد نشود.

وی افزود: قطعا کار کردن برای شهدا کمتر از خود شهادت نیست و بیانات رهبری، امام و مسئولین نظام در ارتباط با شهدا  به ما قدرت می‌دهد که در این مسیر حرکت کنیم، رهبری فرمودند که بیانات شهدا بسیار ارزشمند و مهم است و به ما خط می‌دهند و می‌گویند که سعی کنید خصوصیات زندگی و سبک زندگی آنان را برای نسل جدید بیان کنید.

فرماندار نجف آباد ادامه داد: اگر دقت کنید می‌بینیم که دشمن با تمام توان سعی در از بین بردن ارزش های جمهوری اسلامی داشته و دارد و سال ها کارشناسان خبره ای می‌نشینند تا بر علیه کشور برنامه ریزی کنند اما دلیل اینکه توطئه های دشمنان خنثی می‌شود و تاثیری ندارد همین برنامه هایی است که به یاد شهدا برگزار می‌کنیم، زیرا روح آنان در این برنامه‌ها وجود دارد. 

وی تاکید کرد: بنا به بیانات مقام معظم رهبری نباید از جوانان غافل شویم و مدارس ما نباید از یاد برود دانش آموزان ما از کلاس ابتدایی باید با شهید و شهدا اشنا بشوند و ارزش های جمهوری و آن چیزی که باعث برکت نظام شده، باید بیان شود و نسل به نسل این ارزش ها منتقل شود تا به نسل های اینده برسد. 

مباشری تاکید کرد: مسئولین ما هم باید در این زمینه وظیفه خود را در هر کجای کشور ادا کنند به خصوص در نجف ابادی که در کشور نمونه هست در واقع یکی از دستاوردهای نظام است و هر گوشه این شهر را ببینیم می‌بینیم یک نام از شهدا نقش بسته؛ این اصلا ساده نیست که در یک منزل چهار شهید وجود داشته باشند و تمام افراد خانواده در جبهه های حق علیه باطل حضور داشته باشند.

وی ابراز داشت: اگر عشق و ارادت مردم نجف آباد به امام و انقلاب نبود این اتفاقات نمی افتاد و این ارزش ها باید به نسل جدید منتقل شود؛ در آغاز انقلاب مردم نجف آباد نقش مهمی داشتند این ها در تاریخ هست که باید زنده نگه داریم، بعد از دوران دفاع مقدس در دفاع از مرزهای اسلامی تعدادی از شهدای برجسته مدافع حرم از نجف اباد بوده‌اند و این نشان دهنده برجسته بودن نقش این شهر در دوران مختلف است و مسئولین نیز باید جهادی تلاش کنند تا حق مردم را ادا کنند و این یک وظیفه است. 

وی در پایان، ابراز امیدواری کرد: با اجرای این برنامه ها دین خود را ادا کرده باشیم و این رویه ادامه داشته باشد




***شهردار نجف آباد: باید شجاعت و تلاش رزمندگان و آزادگان برای نسل جدید گفته شود
 
عبدالرسول امامی شهردار نجف آباد نیز در این نشست، با بیان اینکه فضای بهشتی جبهه تکرار نمی‌شود اما باید شجاعت و تلاش رزمندگان و آزادگان برای نسل جدید گفته شود، اظهار داشت: زمانی که امام خمینی (ره) انقلاب را عملیاتی کرد فضای ایثار و شهادت در کشور ایجاد شد و ایام دفاع مقدس که لحظه ای از آن را نمی‌توان توصیف کرد شکل گرفت.

وی افزود: فضای جبهه و جنگ قسمتی از بهشت است و وقتی این فضا تمام شد چنین فضای به یادماندنی و غیرقابل توصیفی دیگر شکل نگرفت، شاید نتوانیم این فضا را برای فرزندانمان یادآوری کنیم ولی با برگزاری برنامه‌های مختلف می‌توانیم به آنها نشان دهیم که آزادگان از هر ترفندی برای اعزام به جبهه استفاده می‌کردند و جان خود را در طبق اخلاص گذاشتند. 

شهردار نجف آباد ادامه داد: برحسب وظیفه‌ای که در قبال شهدا داریم برنامه هایی را از اول تا ششم اسفندماه به مناسبت هفته حماسه و ایثار نجف آباد تدارک دیده‌ایم، در حالی‌که قرار بود این برنامه‌ها با وسعت بیشتری ارائه شود اما به دلیل محدودیت های کرونایی به همین مقدار بسنده کردیم.

وی تشریح کرد: نام گذاری یکی از میادین شهر به یاد شهدا، آیین افتتاح خانه ایثار، رونمایی از تمبر پنج اسفند و زنگ ایثار از جمله برنامه های روز حماسه و ایثار نجف اباد است که با شعار «رسم پرواز» برنامه ریزی شده است. 

امامی اضافه کرد: مسابقات ورزشی و نمایش های خیابانی با عنوان ایثار و شهادت، مستندسازی، بزرگداشت و کلیه رویدادها و اقداماتی که در این مدت برگزار می‌شود در یک مجموعه ویژه نامه نیز منتشر می‌شود که در اختیار مردم قرار خواهد گرفت. 

شهردار نجف آباد ابراز داشت: مجموعه برنامه‌های تلویزیونی و رادیویی با موضوع ۵اسفند روز حماسه و ایثار مردم نجف آباد را در شبکه اصفهان و شبکه دو سیما خواهیم داشت، همچنین در شهر برنامه‌هایی با عناوین شهدا در حال انجام است تا فضای شهرستان ایثار و شهادت باشد.




**** سردار رشید زاده: باید با درایت بیشتری به برکات 8 سال دفاع مقدس توجه کنیم

فرمانده لشکر زرهی ۸ نجف اشرف نیز در نشست خبری ستاد نکوداشت روز حماسه و ایثار نجف آباد با بیان اینکه عزیزانی جان خود را تقدیم و نثار ایران و کشور خود کردند تا جامعه ما در مسیر سربلندی و تعالی بشریت که پیش زمینه ظهور امام عصر(عج) هست ادامه پیدا کند، گفت: در جامعه‌ای زندگی می‌کنیم که دنیای اسلام چشم به راه و منتظر زمینه‌سازی اهداف عالی برای ظهور حضرت حجت می‌باشد.

فرمانده لشکر زرهی ۸ نجف اشرف بیان کرد: در طول تاریخ ایران و کشورهای اسلامی دنیا اگر مرور کنیم عظمت عملکردی مردم شریف کشورمان و مخصوصا نمونه‌هایی مانند مردم متدین نجف آباد بی بدیل، ارزشمند و اسوه بوده است. 

وی افزود: اگر امروز با کمی درایت بیشتر توجه کنیم متوجه می‌شویم که نتیجه و خروجی ۸سال دفاع مقدس چه برکاتی برای ما داشته است و ضرورت مطرح کردن این الگوها، اسوه‌‌های کشور را بیشتر نمایان می‌کند. رزمندگان ما در دفاع از ارزش‌ها جان خود را نثار کشور کردند و امروز مطرح کردن این الگو‌ها در عرصه‌های مختلفی چون اقتصاد خالی است.
 
سردار رشیدزاده عنوان کرد: امروز به همین خاطر با مطرح کردن چهره‌ها و اسوه‌هایی که در سخت‌ترین شرایط، بهترین تمهیدات را اخذ کردند و البته عملیات خیبر یکی از عملیات‌هایی بود که در نوع خود و در تاریخ جنگ‌های دنیا کم نظیر است که پایه اساس عملیات‌های آبی و خاکی دیگر شد. 

وی تصریح کرد: دشمن هرگز تصور نمی‌کرد نیروهای جمهوری اسلامی بتوانند از منطقه حور عبور کنند اما‌ رزمندگان ما توانستند با سرعت و یگان‌های دریایی عبور کنند و با رعایت اصول تاکتیکی و سرعت عمل غافلگیری دشمن را رقم بزنند. 

فرمانده لشکر زرهی ۸ نجف اشرف خاطرنشان کرد: رزمندگان در پی درگیری‌های پی در پی و شجاعت بچه‌های این مرز و بوم و این خطه باعث تحقق ارزش‌ها شدند اما فقط این موضوع نبود چرا که ما در بیت المقدس توانستیم اسیران زیادی بگیریم و رزمندگان این خطه توانستد با حجم درگیری‌های بسیار در شب به جاده طلائیه برسند که منجر به اسارت و شهادت رزمندگان ایران نیز شد. 

وی افزود: دشمن ما در زمان خود بسیار قوی بود اما عظمت عملکرد رزمندگان در این عملیات پایه اساسی شد که عملیات بدر و عبور از اروند و فتح فاو و عملیات کربلا ۴ و ۵ و مناطق مختلف نیز اتفاق بیوفتد اما یاد کنیم از اسوه‌هایی مثل حمید باکری و علی محمد پاینده و ۳۳۳ شهید این خطه و ۲۰۵شهیدی که در ۵اسفند و در یک روز به شهادت رسیدند که ۱۶۱ نفر از آنان دانش‌آموز بودند. 

سردار رشیدزاده بیان کرد: ما در راستای نکوداشت این ایام در این روز مسابقه کتابخوانی با موضوع نقش شهید کاظمی در پیروزی انقلاب اسلامی و فرماندهی ایشان برگزار کردیم تا در تبیین مسیر جهادی و ضرورتی که در گام دوم انقلاب روی آن کار شده موثر باشیم. 

وی درادامه تبیین برنامه‌ها عنوان کرد: فراخوانی را برای سرود و کلیپ و متون ادبی در سطح شهرستان دادیم و در ادامه از کتاب عملیات خیبر تحت عنوان حماسه مجنون رونمایی کردیم که البته خط به خط این کتاب بیانگر قصه‌هایی از مظلومیت و رزم تن به تن گردان‌های نجف اشرف و عاشورا هست. 

فرمانده لشکر زرهی ۸ نجف اشرف خاطرنشان کرد: ویژه برنامه‌ جنگ دوستداشتنی را با استفاده از روایت راویان و تجلیل از خانواده شهدای عملیات خیبر برگزار خواهیم کرد و مدارس ۱۶۱ شهید دانش‌آموز را نیز مشخص کردیم تا با برنامه ریزی مناسب آموزش و پرورش و وصیت نامه‌های آنان چنین برنامه‌ای نیز برگزار کنیم.




*****سرهنگ نوابی: شهدا آمدند ایران را احیا کردند و نگذاشتند دشمن یک وجب به خاک ما نزدیک شود

فرمانده سپاه ناحیه نجف‌آباد نیز در نشست خبری امروز با بیان اینکه فتح قله‌های ایثار توسط دلاور مردانی است که از این خطه اعزام شدند و شهدا آمدند در کنار امامشان تا اسلامی را زنده کنند که در آن زمان محروم بود و امروز اسلام و حرکت مقاومت است و شاهد هستیم که رئیس مقاومت به خود میبالد که سرباز سیدعلی خامنه‌ای هست، تصریح کرد: شهدا آمدند ایران را احیا کردند و نگذاشتند دشمن یک وجب به خاک ما نزدیک شود و شهدا به ما عزت و عظمت بخشیدند. امام خمینی(ره) فرمودند که اسلام سنگرهای جامعه را فتح خواهد کرد و امروز شاهد آن هستیم که در نقاط مختلف جهان به برکت خون شهدا، این انقلاب در جهان حرفی برای گفتن دارد. 

فرمانده سپاه ناحیه نجف‌آباد گفت: دشمن از اسلام می‌ترسد چون ما خون‌هایی نثار کشور کردیم و جان دادیم تا پرچم این اقتدار را به دست صاحب اصلی آن یعنی منجی عالم بشریت که امام زمان(عج) هستند برسانیم. 

وی در پایان عنوان کرد: امیدواریم با برنامه‌های مختلفی که به مناسب روز حماسه و ایثار نجف و آباد برگزار می‌شود بتوانیم یاد و خاطره شهدا را ارج نهیم چون فضیلت زنده نگه داشتن یاد شهدا کمتر از شهادت نیست. 

پایان بخش نشست خبری، رونمایی از پوستر «رسم پرواز» ویژه بزرگداشت روز حماسه و ایثار نجف آباد بود که توسط اعضای ستاد بزرگداشت، رونمایی شد. 



گفتنی ست پس از نشست خبری ستاد نکوداشت روز حماسه و ایثار نجف آباد، زنگ مقاومت و ایثار نجف آباد در شهیدستان شهید منتظری نجف آباد با حضور اعضای ستاد نکوداشت روز حماسه و ایثار نجف آباد و جمعی از مردم و مسئولان شهرستان نجف آباد، نواخته شد. 



آیین رونمایی از تابلوی میدان شهدای پنج اسفند، از دیگر برنامه هایی بود که امروز با حضور اعضای ستاد نکوداشت روز حماسه و ایثار نجف آباد، برگزار شد. 



انتهای پیام/*  
۲
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما