plusresetminus
تاریخ انتشارسه شنبه ۲۶ بهمن ۱۴۰۰ - ۰۷:۲۵
کد مطلب : ۲۱۶۰۶

هشدار بایدن و جانسون به روسیه درباره عواقب حمله به اوکراین

تاکید بایدن و جانسون بر تقویت مواضع جناح شرقی ناتو
رئیس‌جمهور آمریکا و نخست‌وزیر انگلیس طی تماس تلفنی ضمن اشاره به لزوم تقویت موضع دفاعی جناح شرقی ناتو، بر آمادگی برای تحمیل عواقب بر روسیه در صورت حمله به اوکراین تاکید کردند.
هشدار بایدن و جانسون به روسیه درباره عواقب حمله به اوکراین
به گزارش ایصال نیوز، «جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا شامگاه دوشنبه به‌صورت تلفنی با «بوریس جانسون» نخست‌وزیر انگلیس گفتگو کرد.

کاخ سفید طی بیانیه‌ای با اعلام این خبر، گفت تعاملات دیپلماتیک اخیر بین آمریکا و انگلیس درخصوص بحران اوکراین و روسیه موضوع تماس تلفنی این دو نفر بود.

بر این اساس، بایدن و جانسون تلاش‌های دیپلماتیک و بازدارنده کنونی در واکنش به تداوم استقرار نظامی روسیه در مرزهای اوکراین را بررسی کردند و بر حمایت خود از حاکمیت و تمامیت ارضی اوکراین تأیید کردند.

در این بیانیه آمده است: «آنها تلاش‌ها برای تقویت موضع دفاعی در جناح شرقی ناتو را مورد بحث و بررسی قرار دادند و بر ادامه هماهنگی نزدیک میان متحدان و شرکا، از جمله بر آمادگی برای تحمیل عواقب شدید بر روسیه در صورت انتخاب تشدید نظامی بیشتر تأکید کردند».

از سوی دیگر، شبکه خبری سی ان ان شامگاه دوشنبه به نقل از آنچه که منابع خبری آگاه نامید، گفت که رشته اطلاعات نشان می دهد نیروهای روسیه در اطراف مرز با اوکراین به وضوح توانایی خود برای حمله را تقویت می کنند.

سی ان ان افزود: آنها خودشان را آماده تر می کنند و این اطلاعات آمریکا را به این نتیجه رسانده که حمله روسیه از جمله تهاجم به کی یف پایتخت اوکراین می تواند بدون هیچ هشداری آغاز شود.

در ادامه جنگ روانی غرب علیه روسها، «بوریس جانسون» نخست وزیر انگلیس روز دوشنبه مدعی شد حمله به اوکراین می‌تواند طی 48 ساعت آینده انجام شود و از «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه خواست تا از لبه پرتگاه عقب نشینی کند.

وی در پیامی به متحدان اروپایی گفت: «آمادگی‌ جدی برای حمله روسیه با حدود 130 هزار نیرو در مرزهای اوکراین انجام شده است».

جانسون افزود: «جهان باید بهای اقتصادی و سیاسی یک تهاجم را به روسیه نشان دهد که این موضوع می‌تواند با پایان دادن به وابستگی به گاز روسیه باشد».

وی خواستار مذاکرات بیشتر شده و از روسیه درخواس کرد تا از تهاجمی فاجعه آمیز جلوگیری کند.

روسیه بیش از یک صد هزار نیروی نظامی خود را از ماه‌ها پیش در مرز اوکراین مستقر کرده است و در حال حاضر مشغول برگزاری یک رزمایش زمینی با نظامیان بلاروس است.

کشورهای غربی این اقدام روسیه را تلاش برای حمله نظامی به اوکراین خوانده و علاوه بر تخلیه برخی دیپلماتهای خود از اوکراین به شهروندان خود توصیه کرده‌اند که فورا اوکراین را ترک کنند.

با این حال مقامات روسیه ادعای غربی‌ها را قویا رد کرده و حضور نظامیان خود را در واکنش به تحرکات نظامی آمریکا و ناتو در شرق اروپا و کشورهای هم مرز با روسیه می‌دانند.

روسیه می‌گوید که کشورهای غربی و ناتو نگرانی‌های امنیتی روسیه را نادیده گرفته و به ارسال تجهیزات نظامی به شرق اروپا ادامه می‌دهند که تهدیدی برای روسیه است.

انتهای پیام/*
۱
مرجع : العالم
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما