plusresetminus
تاریخ انتشاردوشنبه ۲۵ بهمن ۱۴۰۰ - ۲۲:۴۰
کد مطلب : ۲۱۶۰۳

جوسپ بورل: در مذاکرات وین، توافق در دسترس است

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا بعد از تماس تلفنی با وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران تأکید کرد که در مذاکرات وین توافق در دسترس است.
جوسپ بورل: در مذاکرات وین، توافق در دسترس است
جوسپ بورل، شامگاه دوشنبه در توییتر نوشت: «گفت و گوی تلفنی مهم دیگری با امیر عبداللهیان، وزیر خارجه ایران داشتم. به عنوان هماهنگ کننده ارشد مذاکرات وین  قویاً معتقدم که توافق در دسترس است. وقت انجام تلاش نهایی و رسیدن به مصالحه فرا رسیده است.»

پیشتر سخنگوی وزارت خارجه ایران از گفت و گوی تلفنی دکتر امیرعبدالهیان وزیر امور خارجه کشورمان و جوزف بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا و هماهنگ کننده ارشد مذاکرات وین خبر داده بود.  

در بیانیه وزارت خارجه کشورمان آمده است: بورل  ضمن تقدیر از تلاش  هیات جمهوری اسلامی ایران و سایر هیات ها در مذاکرات، با اشاره به تلاش های زیاد همه طرف ها در جریان این مذاکرات، خاطر نشان کرد که مذاکرات وین به مرحله حساسی رسیده است و لازم است همه طرف ها با انعطاف و در نظرداشت مقدورات و محدودیت های یکدیگر به پیشرفت مذاکرات کمک کنند.

امیرعبداللهیان نیز در این گفت و گوی تلفنی ضمن تشکر از تلاش های جوزسپ و انریکه مورا مذاکره کننده ارشد اتحادیه اروپا و هماهنگ کننده مذاکرات وین اظهار کرد، برخی شتاب زدگی ها، بازی تکراری با متن و عدم نمایش اراده جدی برای حصول به توافقی خوب و قابل اتکاء در وین از سوی طرف غربی باعث تطویل غیرضروری مذاکرات شده است.

وزیر امور خارجه کشورمان با اشاره به تلاش های جدی علی باقری مذاکره کننده ارشد کشورمان و ارائه ابتکارات واقع بینانه هیات مذاکره کننده ایران، تاکید کرد که ضروریست در هرگونه پیشنهادی، حقوق و مطالبات مشروع جمهوری اسلامی ایران لحاظ گردد.  

 امیر عبداللهیان  و مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا و هماهنگ کننده ارشد مذاکرات وین توافق کردند، تا رایزنی و مشورت های نزدیک‌ بین طرفین برای پیشبرد روند مذاکرات ادامه یابد. طرفین روند مذاکرات را در مجموع مثبت ارزیابی کردند.  

وزیر امور خارجه کشورمان  تاکید کرد که ما به هیچ وجه از خطوط قرمز خود که مبتنی بر منطق و واقع بینی است، عقب نشینی نخواهیم کرد.

انتهای پیام/*
۲
مرجع : ایرنا
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما