plusresetminus
تاریخ انتشارشنبه ۲۳ بهمن ۱۴۰۰ - ۰۶:۳۷
کد مطلب : ۲۱۵۲۳

کره شمالی خطاب به اروپا: مداخلاتتان "غیرقابل تحمل" است

کره شمالی، انتقاد اتحادیه اروپا از پرتاب‌های موشکی پیونگ یانگ طی ماه گذشته را مداخله در امور داخلی این کشور و "غیر قابل تحمل" توصیف کرد.
کره شمالی خطاب به اروپا: مداخلاتتان "غیرقابل تحمل" است
به گزارش ایصال نیوز و به نقل از روسیا الیوم، رئیس انجمن کره شمالی- اروپا در بیانیه‌ای که در وب سایت وزارت خارجه کره شمالی منتشر شد، محکومیت اخیر اتحادیه اروپا در مورد آزمایش‌های موشکی کره شمالی را به شدت محکوم کرد.

وی افزود: ما این اقدام را به عنوان نقض آشکار حاکمیت کره شمالی و دخالت غیرقابل تحمل در امور داخلی کشورمان به شدت محکوم و رد می کنیم.

این مقام کره‌ای گفت: در این زمینه، روز به روز صدای جامعه بین‌المللی افزایش می‌یابد که آمریکا به عنوان طرفی که مستقیماً به موضوع شبه جزیره کره توجه دارد، باید اقدامات واقعی‌ای را برای جلوگیری از تعمیق تنش انجام دهد."

اتحادیه اروپا پیش از این آزمایش‌های موشکی ماه ژانویه کره شمالی را که طی یک ماه بی سابقه بوده "تهدیدی برای صلح و امنیت بین المللی و منطقه‌ای" خواند.

کره شمالی در سال جاری هفت دور آزمایش موشکی انجام داده و همچنین به احتمال پایان دادن به تعلیق چند ساله آزمایش‌های هسته‌ای و موشک‌های دوربرد خود اشاره کرده است.

انتهای پیام/*
۱
مرجع : ایسنا
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما