plusresetminus
تاریخ انتشارپنجشنبه ۲۱ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۲:۵۰
کد مطلب : ۲۱۵۱۰
در جمع قضات و کارکنان قضایی استان اصفهان

محسنی اژه ای: امروز مهمترین مسئله کشور تقویت توان تولیدی و بنیه اقتصادی است

امکانات مراکز قضایی استان اصفهان مناسب نیست
رئیس عدلیه با اشاره به جنگ تلفیقی و ترکیبی تحمیلی از ناحیه دشمنان به کشور و مردم ما گفت: امروز مهمترین مسئله کشور تقویت توان تولیدی و بنیه اقتصادی است و همه بخش‌ها و دستگاه‌های کشور باید به این مهم توجه ویژه داشته باشند و امکانات خود را برای نیل به آن بسیج کنند و هر مسئله و معضلی که موجب توقف تولید و خدمات‌رسانی می‌شود را بزدایند.
محسنی اژه ای: امروز مهمترین مسئله کشور تقویت توان تولیدی و بنیه اقتصادی است
به گزارش ایصال نیوز از مرکز رسانه قوه قضائیه، حجت‌الاسلام‌ محسنی اژه‌ای صبح امروز پنجشنبه (۲۱ بهمن) در حضوری سرزده و سفری غیر رسمی در مراسمی که به مناسبت ایام‌الله دهه فجر در دادگستری اصفهان برگزار شد، در جمع قضات و کارکنان قضایی این استان حضور یافت.

رئیس عدلیه طی سخنانی در این مراسم ضمن گرامیداشت ایام‌الله دهه فجر، به ذکر نکات و مواعظی در باب عظمت و فضیلت ماه بزرگ خداوند، ماه رجب‌المرجب پرداخت و گفت: انقلاب امام خمینی (ره) انفجار نور بود و تمامی مستکبرین و فاجران را غافلگیر کرد. حضرت امام خمینی (ره) بدون اعتنا به قدرت‌های وقت جهانی و سایر ملزومات ظاهری و متعارف پیشبرد امر سیاست و حکمرانی از جمله دستگاه‌های اطلاعاتی، نظامی و ...، تنها با اتکال به خداوند متعال و عنصر متعالی دین و همچنین تکیه بر مردم دین‌باور، نظام جمهوری اسلامی را بنیان نهادند و سبب حیرت و شگفتی بسیاری از داعیه‌داران مبارزه با قدرت‌های سلطه‌گر شدند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین محسنی اژه‌ای با اشاره به اینکه استان اصفهان حدود ۷۰ هزار شهید و جانباز و ایثارگر را تقدیم انقلاب اسلامی کرده است، افزود: ما نتوانسته‌ایم آنگونه که شایسته مردم متدین و انقلابی استان اصفهان است به آن‌ها خدمت کنیم لذا ضرورت دارد تمامی مدیران در تمامی بخش‌ها و سطوح بیش از پیش در راستای رفع مشکلات و نیاز‌های مردم گام بردارند.

رئیس قوه قضاییه با اشاره به وجود مشکلاتی که در جنبه‌های سخت‌افزاری در مراکز قضایی استان اصفهان مشاهده می‌شود از مسئولان این استان خواست تا هر از چندگاهی از مراجع و مراکز قضایی اصفهان بازدید‌های میدانی داشته باشند و از نزدیک در جریان کمبود‌ها و کاستی‌های اداری همکاران قضایی ما قرار گیرند.

رئیس عدلیه با اشاره به بهبود وضعیت زندان استان اصفهان به لحاظ امکانات و تجهیزات گفت: وضعیت زندان استان اصفهان در گذشته از حیث امکانات و تجهیزات مطلوب نبود، اما پس از بازدید‌های مسئولان، مردم و خیّرین اصفهانی از این زندان، آن‌ها برای ارتقاء و بهبود وضعیت زندان استانشان اقدامات مقتضی را انجام دادند و اکنون وضعیت این زندان از جهات گوناگون به شرایط مناسب نزدیک شده است یعنی وقتی مردم دیدند مشکلات تا حدودی حل شد البته با وضعیت ایده آل فاصله داریم.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین محسنی اژه‌ای تصریح کرد: بی‌تردید بهبود وضعیت اداراتی نظیر ثبت اسناد و املاک و پزشکی قانونی و ... از حیث تجهیز امکانات سخت‌افزاری در بهبود و ارتقاء خدمت‌رسانی به مردم و رضایت خاطر آن‌ها تاثیر بسزایی دارد که این مهم با همت مسئولان اجرایی استان اصفهان تحقق خواهد یافت.

رئیس دستگاه قضا با اشاره به اهتمام خود برای آسیب‌شناسی فرآیند‌ها و روند‌های موجود در قوه قضاییه طی ۷ ماه اخیر گفت: باید تدابیری اتخاذ شود که نحوه جذب نیرو‌های مستعد، انقلابی و متدین در دستگاه قضایی تسهیل و تسریع گردد و ما برای تحقق این مهم برنامه ویژه‌ای داریم که پیشبرد آن به معاون اول قوه قضاییه محول شده است.

رئیس عدلیه با اشاره به جنگ تلفیقی و ترکیبی تحمیلی از ناحیه دشمنان به کشور و مردم ما گفت: امروز مهمترین مسئله کشور تقویت توان تولیدی و بنیه اقتصادی است و همه بخش‌ها و دستگاه‌های کشور باید به این مهم توجه ویژه داشته باشند و امکانات خود را برای نیل به آن بسیج کنند و هر مسئله و معضلی که موجب توقف تولید و خدمات‌رسانی می‌شود را بزدایند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین محسنی اژه‌ای با اشاره به جنگ تحمیلی اقتصادی از ناحیه دشمنان به مردم و کشور ما گفت: با توجه به اینکه در وضعیت جنگ اقتصادی به سر می‌بریم لذا ضرورت دارد که شرایط، قوانین، مقررات و دستورالعمل‌های ما نیز منطبق با وضعیت جنگی باشد.

رئیس قوه قضاییه در پایان با بیان اینکه مردم ما به حق انتظار عدالت در همه زمینه‌ها، رفع تبعیض‌ها و توزیع درست فرصت‌ها و امکانات را دارند، گفت: در شرایطی که به‌واسطه تحریم‌های ظالمانه دشمنان و برخی کاستی‌های مدیریتی، مردم ما در فشار معیشتی هستند باید همه دستگاه‌ها و بخش‌ها به تقویت توان تولیدی و اقتصادی کشور کمک کنند و این امر در زمره مهمترین اولویت‌های فعلی کشور است.


**بازدید رئیس قوه قضاییه از دادگستری و دادسرای مرکز استان اصفهان

گفتنی ست حجت‌الاسلام‌والمسلمین محسنی اژه‌ای که در سفری از پیش اعلام‌نشده و بدون تشریفات رسمی به استان اصفهان سفر کرده است، از دادگستری و دادسرای مرکز این استان نیز بازدید به عمل آورد.

ئیس عدلیه در جریان این بازدید به بررسی موردی برخی از پرونده‌ها پرداخت و دستورات مقتضی را جهت تسریع در رسیدگی به آن‌ها صادر کرد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین محسنی اژه‌ای همچنین از مسئولان و متصدیان مربوطه در این مراجع قضایی استان اصفهان، در خصوص فرآیند رسیدگی، موجودی و نوع پرونده‌ها، سوالاتی را مطرح کرد و توصیه‌هایی را خطاب به آن‌ها پیرامون ارتقاء کیفیت خدمت‌رسانی به مراجعه‌کنندگان اظهار داشت.

در اثنای بازدید رئیس عدلیه از دادگستری و دادسرای مرکز استان اصفهان، پس از بازدید از چندین بخش و شعبه، با توجه به ورودی بالای پرونده‌ها به این مراجع قضایی و همچنین حضور مردم در محوطه دادگستری و دادسرا جهت پیگیری پرونده شان، حجت‌الاسلام‌والمسلمین محسنی اژه‌ای ادامه بازدید خود از بخش‌های مختلف را متوقف کرد و به مدت یک ساعت و نیم به گفتگوی چهره به چهره و بدون واسطه با مردم و مراجعه‌کنندگان پرداخت و پس از استماع مسائل و مشکلات آنها، دستورات لازم را به‌صورت موردی برای پیشبرد رسیدگی به پرونده‌های مراجعه‌کنندگان صادر کرد.

رئیس عدلیه در جریان این بازدید بابیان اینکه سفر من به استان اصفهان یک سفر غیررسمی محسوب می‌شود و باهدف احصاء مشکلات قضایی این استان صورت گرفته است، تصریح کرد: تلاش داریم تا پس از آسیب‌شناسی و احصاء مسائل و مشکلات قضایی استان اصفهان با کمک و مساعدت سایر دستگاه‌های متولی و دولت و مجلس، در جهت رفع این آسیب‌ها و مشکلات گام برداریم.

رئیس دستگاه قضا بابیان اینکه ورودی پرونده‌ها به دادگستری و دادسرای اصفهان زیاد است، بیان کرد: با توجه به کثرت ورودی پرونده‌ها به دادگستری و دادسرای اصفهان به هر میزان که در جهت تجهیز نیروی انسانی در این دادگستری و دادسرا اقدام کنیم باز هم تکافوی ورودی پرونده‌ها نیست، لذا باید برای این وضعیت تدبیری ویژه اتخاذ شود.
رئیس عدلیه بابیان اینکه وضعیت مراجع و مراکز استان اصفهان به لحاظ امکانات اداری و سخت‌افزاری و فیزیکی مناسب نیست، گفت: باید برای رفع مشکلات اداری و تجهیزاتی مراکز و مراجع قضایی استان اصفهان تصمیمات ویژه‌ای اتخاذ شود تا روند خدمت‌رسانی به مردم و مراجعه‌کنندگان در این مراکز و مراجع ارتقاء یابد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین محسنی اژه‌ای بیان کرد: یکی از مسائلی که از سوی مراجعه‌کنندگان به دادگستری استان اصفهان موردتوجه بود گلایه‌مندی از طولانی شدن رسیدگی به برخی پرونده‌ها بود که این گلایه مردم به‌حق است و باید در جهت رفع این مشکل با فوریت اقداماتی را انجام دهیم و در تحقق این مهم تجهیز نیرو و امکانات و کمک سایر دستگاه‌ها به ما در این جهت بسیار حائز اهمیت است.

انتهای پیام/*
۱
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما