plusresetminus
تاریخ انتشارپنجشنبه ۲۱ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۴
کد مطلب : ۲۱۵۰۷

هشدار شدیداللحن سوریه به رژیم صهیونیستی

وزارت خارجه سوریه به رژیم صهیونیستی و حامیانشان در خصوص عواقب تجاوز به خاک سوریه و ارتکاب جنایات علیه این کشور و منطقه هشدار داد. این تجاوز در بحبوحه سکوت بین المللی و با چتر حمایتی ارائه شده توسط ایالات متحده آمریکا صورت گرفته است.
هشدار شدیداللحن سوریه به رژیم صهیونیستی
به گزارش ایصال نیوز، دمشق به حاکمان رژیم صهیونیستی نسبت به ادامه تجاوزات علیه سوریه هشدار داده و گفته است که این حملات ناجوانمردانه عواقبی بر کسانی خواهد داشت که آن را مرتکب شده و تشویق به ارتکاب آن می‌کنند.

به نوشته خبرگزاری رسمی سوریه (سانا)، وزارت امور خارجه سوریه تجاوز دوگانه و بزدلانه را که در سحرگاه دیروز چهارشنبه از دو سمت یکی بیروت پایتخت لبنان و دیگری جولان اشغالی سوریه، اطراف دمشق پایتخت این کشور را هدف قرار داد، به شدت محکوم کرد. این حمله ه به کشته شدن یک سرباز و زخمی شدن پنج نفر دیگر و وارد آمدن خسارات مادی منجر شده است.

وزارت امور خارجه سوریه در بیانیه‌ای افزود: دولت سوریه به حاکمان رژیم صهیونیستی نسبت به ادامه نقض مکرر، آشکار و بی‌ملاحظه و حملات جنایتکارانه و خطرات این امر برای ثبات منطقه و صلح و امنیت بین‌المللی هشدار می‌دهد.

در این بیانیه آمده است که این حملات ناجوانمردانه عواقبی بر کسانی خواهد داشت که آن را مرتکب می شوند و تشویق به ارتکاب آن می‌کنند و سوریه این حق را دارد که از همه ابزارهای مشروع برای پاسخ به این تجاوزات استفاده کند و همه کسانی که پشت این تجاوزات هستند، برای عواقب خطرناک آن کاملا مسئول می‌داند.

در ابن بیانیه آمده است: این تجاوز به منزله نقض مضاعف اصول حقوق بین‌الملل و اصول و اهداف منشور سازمان ملل متحد و قطعنامه‌های آن مربوط به لبنان و سوریه به‌ویژه قطعنامه ۳۵۰ شورای امنیت در سال ۱۹۷۴ است.

وزارت خارجه سوریه تاکید کرد: این تجاوز در بحبوحه سکوت بین المللی و با چتر حمایتی ارائه شده توسط ایالات متحده آمریکا صورت گرفته است که این امر رژیم اشغالگر اسرائیل را تشویق می‌کند تا در تجاوزات مکرر خود به سوریه گستاخ شود و اعتبار جامعه بین المللی را تضعیف و از بین ببرد.

انتهای پیام/*
۱
مرجع : العالم
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما