plusresetminus
تاریخ انتشارچهارشنبه ۲۰ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۰:۱۵
کد مطلب : ۲۱۴۷۹
رشد سریع مبتلایان به اُمیکرون در جهان

آمار مبتلایان به اُمیکرون در جهان، از 400 میلیون نفر فراتر رفت

تاکنون ۵ میلیون و هفتصد هزار کرونایی در جهان جان خود را از دست داده‌اند
دانشمندان درباره سویه‌های جدید ویروس کرونا و احتمال برتری آنها بر مکانیسم‌های دفاعی کنونی هشدار می‌دهند. افزایش ابتلاء خیره‌کننده 100 میلیون انسان در یک ماه، ناشی از سریع الانتقال بودن سویه اُمیکرون است.
آمار مبتلایان به اُمیکرون در جهان، از 400 میلیون نفر فراتر رفت
به گزارش ایصال نیوز و به نقل از نیویورک تایمز، بنا بر اعلام مرکز علوم و مهندسی سیستم‌ها در دانشگاه جانز هاپکینز، آمار ابتلا به ویروس کرونا در جهان از 400 میلیون نفر فراتر رفت. این در حالی است که تنها یک ماه از عبور جهان از آمار 300 میلیون مبتلا به کووید-19 می‌گذرد.

این افزایش ابتلاء خیره‌کننده ناشی از سویه سریع الانتقال اُمیکرون است و دولت‌ها و افراد در سراسر جهان در حال کسب آمادگی برای نحوه مقابله با مرحله بعدی همه‌گیری هستند. بیش از یک سال طول کشید تا جهان به 100 میلیون مورد ابتلای تاییدشده برسد: اولین مورد در اواخر سال 2019 و صد میلیون مورد در ژانویه 2021 شناسایی شد. تنها هفت ماه طول کشید تا این تعداد دو برابر شود، و اکنون شش ماه طول کشیده است تا این تعداد دو برابر شود.

تعداد موارد ابتلای روزانه شروع به کاهش کرده است، اما به طور متوسط روزانه بیش از 2.7 میلیون مورد ابتلا گزارش می‌شود. تعداد واقعی موارد ابتلا بدون شک بیشتر است.

احتمالاً بسیاری از نتایج آزمایش‌های سریع خانگی هرگز به طور رسمی گزارش نمی‌شوند و همه افراد مبتلا آزمایش نمی‌شوند زیرا ممکن است به امکانات لازم دسترسی نداشته باشند، علائمی نداشته باشند یا ترجیح دهند این آزمایش را انجام ندهند.

از آغاز همه‌گیری کرونا در جهان تا کنون بیش از ۵.۷ میلیون نفر نیز جان خود را از دست داده‌اند.

همزمان با جهش ویروس، تقریباً پنج میلیارد نفر دست‌کم یک دوز واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند و تحقیقات نشان می‌دهد که واکسن‌ها همچنان در برابر بدترین پیامدها محافظت می‌کنند.

سویه فعلی و غالب ویروس - اُمیکرون، کمتر به بستری شدن در بیمارستان یا مرگ منجر می شود، بنابراین شمارش موارد به خودی خود به عنوان یک معیار، کمتر مفید است. اما دانشمندان هشدار داده‌اند که مصونیت در برابر این ویروس ممکن است به مرور زمان از بین برود و سویه‌های آینده بهتر بتوانند از مکانیسم‌های دفاعی ما عبور کنند.

شایان ذکر است؛ یک مقام ارشد سازمان جهانی بهداشت می‌گوید که با شیوع ویروس سویه فرعی اُمیکرون که Omicron BA.۲ نام دارد، بزودی به سویه غالب کرونا در جهان تبدیل خواهد شد و مقام نخست آلوده‌کننده‌ترین سویه ویروس کرونا را به خود اختصاص خواهد داد.

دکتر بوریس پاولین، از تیم سازمان جهانی بهداشت در زمینه مقابله با کووید-۱۹، با اعلام این مطلب به رسانه ها گفت: «سویه BA.۲ به سرعت جایگزین سویه فعلی که BA.۱ نام دارد خواهد شد هر چند بعید است تاثیر آن قابل توجه باشد. البته داده‌های بیشتری برای تایید این مطلب مورد نیاز است.»

انتهای پیام/*
۱
مرجع : العالم
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما