plusresetminus
تاریخ انتشاردوشنبه ۱۳ خرداد ۱۳۹۸ - ۲۲:۵۴
کد مطلب : ۲۱۳۹
به دلیل اخلال در برگزاری دیدار فینال جام حذفی

معاون وزیر ورزش قول برخورد با مقصران حادثه ورزشگاه اهواز را داد

کمیته اخلاق با جدیت به حواشی فینال جام حذفی رسیدگی می کند
داورزنی معاون وزارت ورزش و جوانان در خصوص اتفاقات دیدار داماش گیلانیان - پرسپولیس ضمن عذر خواهی از مردم و تماشاگران، تاکید کرد که صبح دوشنبه با چند نفر از مسئولان فدراسیون فوتبال از جمله مسئولان کمیته اخلاق و کمیته انضباطی در اهواز جلسات فشرده ای را با مسئولان استان خوزستان برگزار کردیم و عصر هم این جلسات ادامه خواهد داشت. در خصوص این اتفاق مسئولان فدراسیون فوتبال و مسئولان برگزاری مسابقه باید پاسخگو باشند. این اتفاق نه فقط برای ورزش، بلکه مناسب و زیبنده کشور ما نیست و قطعا با مقصران سریعا برخورد خواهد شد.
معاون وزیر ورزش قول برخورد با مقصران حادثه ورزشگاه اهواز را داد
به گزارش ایصال نیوز به نقل از فدراسیون فوتبال، داورزنی، معاون وزارت ورزش و جوانان در خصوص اتفاقات دیدار داماش گیلانیان - پرسپولیس ضمن عذر خواهی از مردم و تماشاگران، تاکید کرد: مسئولان فدراسیون فوتبال و مسئولان برگزاری مسابقه فینال جام حذفی در اهواز باید پاسخگو باشند و قطعا با مقصران احتمالی با رسیدگی دقیق و سریع، برخورد خواهد شد.
همچنین مرتضی تورک، رئیس کمیته اخلاق فدراسیون فوتبال درباره نشست امروز در اهواز عنوان کرد: از شب گذشته و پس از اتفاقات رخ داده در دیدار تیم‌های پرسپولیس و داماش، پرونده‌ای در کمیته اخلاق در این ارتباط تشکیل شد. امروز هم از طرف فدراسیون فوتبال، وزارت ورزش و دادستانی کل کشور به اهواز عزیمت کردیم و جلساتی را با مسئولان ارشد مختلف انجام دادیم. مجموعه گزارش‌های دریافتی را در نهایت در اختیار رئیس محترم فدراسیون فوتبال قرار خواهیم داد که هم اینک در کنگره فیفا و کنفدراسیون و همچنین هیأت رییسه AFC حضور دارند.
وی ادامه داد: مسئولیت برقراری امنیت ورزشگاه‌ها با سازمان لیگ نیست و نهادهای دیگری نظیر نیروی انتظامی، شورای تأمین استان و دیگر مراجع ذی‌صلاح وظیفه تأمین امنیت ورزشگاه‌ها را بر عهده دارند. شورای تأمین در ارتباط با برگزاری مسابقه تشکیل شده بود اما در بحث اجرا مسائلی هست که باید مورد بررسی قرار گیرد. در این ارتباط به نظر می‌رسد از سوی برخی نهادها کوتاهی رخ داده است.
وی بیان کرد: تجهیز نبودن ورزشگاه‌ها به دوربین و بحث امکانات فروش بلیت الکترونیک از مباحثی است که به صورت جدی باید مورد بررسی قرار بگیرد. بلیت فروشی از لحاظ ضوابط انجام شد و در حالی که ظرفیت ورزشگاه ۲۸ هزار نفر بود، برای ۲۰ هزار نفر بلیت فروشی صورت گرفت. با این وجود متاسفیم که می‌بینیم بیش از ۳۰ هزار نفر وارد ورزشگاه شدند و در قسمت‌های خطرناکی مانند نرده‌ها استقرار یافتند. وی ادامه داد: قطعاً وقتی فروش بلیت به صورت الکترونیک باشد و دوربین‌های مدار بسته نیز در ورزشگاه‌ها استقرار یابند، کنترل نیروی انتظامی بیش از پیش خواهد بود لذا انتظار از وزارت ورزش و جوانان این است ضمن تاکید بر حقوق فوتبال ورزشگاه‌ها را به امکانات مدرن مجهز کنند.
رئیس کمیته اخلاق تصریح کرد: در بخش سازمان لیگ و کمیته مسابقات نیز در هفته اخیر و در بازی‌های حساس مشکلاتی داشتیم و بر این اساس لزوم تقویت این بخش‌ها هم به صورت جدی لازم به نظر می‌رسد.
قبلا اعلام شده بود، «سعید فتاحی» رئیس کمیته مسابقات سازمان لیگ از فعالیت های فوتبال تا اطلاع ثانوی به دلیل بی کفایتی در برگزاری دیدار فینال جام حذفی محروم شده است. به گزارش وب‌سایت نود، کمیته اخلاق فدراسیون فوتبال اعلام کرد: با توجه به بی کفایتی و بی تدبیری رخ داده در فرآیند برگزاری مسابقه فینال جام حذفی بین تیم های پرسپولیس تهران و داماش گیلان که منجر به بی نظمی، ایجاد هرج و مرج و لطمه به اعتبار و حیثیت فوتبال ملی گردیده، آقای سعید فتاحی تا اطلاع ثانوی از هر گونه فعالیت در حوزه فوتبال محروم و آقایان حیدر بهاروند و عبدالکاظم طالقانی برای ارائه توضیحات در خصوص وقایع رخ داده درجریان مسابقه مذکور، در روز دوشنبه ۱۳ خرداد به کمیته اخلاق احضار شدند.
دیدار فینال جام حذفی باشگاه‌های ایران قرار بود از ساعت ۲۱ دیشب (یکشنبه) آغاز شود که به دلیل ضعف در برگزاری و اختصاص نیافتن جایگاه به هواداران داماش گیلان، با تنش روبرو شد و پس از 140 دقیقه تاخیر، حدود نیمه شب برگزار شد.
بیش از ۵۰۰ تماشاگر داماش از رشت خود را به اهواز رساندند و با وجود داشتن بلیت، اجازه حضور در ورزشگاه را پیدا نکردند، چراکه ۳۰ هزار صندلی ورزشگاه «فولاد» شهر اهواز را هواداران پرسپولیس به تسخیر خود درآورده بودند. مسئولان داماش اعلام کردند تا زمانی که به هواداران آنان جایگاهی اختصاص داده نشود در میدان حاضر نخواهند شد.
پس از صحبت‌های فراوان مسئولان برگزاری با داماشی‌های، اعضای این تیم رضایت دادند تا در زمین حاضر شوند و مسابقه پس از 140 دقیقه تاخیر با تنش ها و حاشیه های فراوان برگزار شد. در نهایت پرسپولیس قهرمان جام حذفی شد.
انتهای پیام/*
۴
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما