plusresetminus
تاریخ انتشارجمعه ۱۵ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۶:۲۶
کد مطلب : ۲۱۳۷۹

بازی‌های المپیک زمستانی ۲۰۲۲ پکن آغاز شد

بازی‌های المپیک زمستانی ۲۰۲۲ پکن روز جمعه ۴ فوریه (۱۵ بهمن) با برگزاری مراسم افتتاحیه از ساعت ۱۵:۳۰ دقیقه به وقت تهران به صورت رسمی آغاز شد.
بازی‌های المپیک زمستانی ۲۰۲۲ پکن آغاز شد
این بازی‌ها با حضور ۲ هزار و ۸۶۱ ورزشکار از ۹۱ کشور جهان در روزهای ۴ تا ۲۰ فوریه (۱۵ بهمن تا ۱ اسفند) در پایتخت چین برگزار خواهد شد.

ورزشگاه «آشیانه پرنده» چین که چهارده سال پیش میزبان افتتاحیه المپیک تابستانی ۲۰۰۸ پکن بود اکنون میزبان مراسم آغاز المپیک زمستانی امسال است. با توجه به سردی هوا و شیوع کرونا زمان مراسم کوتاه‌تر و میزان حضور تماشاگران مستقیم نیز محدود شده است. برآورد می‌شود ۳ هزار شرکت‌کننده در جشن که اکثرا نوجوان هستند نمایش خود را در کمتر از ۱۰۰ دقیقه به اجرا بگذارند.

پکن کارگردانی مراسم را، که همواره یکی از جذاب‌ترین بخش‌های مسابقات المپیک بوده است، به ژانگ ییمو کارگردان سرشناس ۷۱ ساله چینی و نامزد سه جایزه اسکار سپرده است.

مراسم روز جمعه در حالی برگزار می‌شود که به دلیل تنش‌ها آمریکا و برخی از هم‌پیمانانش از جمله بلژیک و استرالیا با تحریم افتتاحیه از فرستادن نماینده دیپلماتیک به این بازی‌ها خودداری کرده‌اند. تحریم‌کنندگان مراسم علت تحریم خود را اقدامات چین در «سرکوب اقلیت اویغورها، فعالان دموکراسی‌خواه در هنگ کنگ، تبتی‌ها و همچنین تهدیدهای پکن علیه تایوان» عنوان کرده‌اند.

در مقابل نمایندگان رسمی ۳۲ کشور از جمله متحدان نزدیک پکن همچون روسیه و کره شمالی در این مراسم حضور پیدا کرده‌اند. آنتیو گوترش دبیرکل سازمان ملل نیز در این مراسم حاضر شده است.

مسابقات المپیک زمستانی پکن در رشته‌هایی همچون اسکی آلپاین، اسکی کراس کانتری، هاکی روی یخ، پرش با اسکی و اسنوبورد برگزار می‌شود.

انتهای پیام/*
۲
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما