plusresetminus
تاریخ انتشارپنجشنبه ۱۴ بهمن ۱۴۰۰ - ۲۲:۲۰
کد مطلب : ۲۱۳۵۸
در نشست شورای فرهنگ عمومی استان یزد

وزیر فرهنگ: رویکرد دولت رفع ناهنجاری‌های فرهنگی با صیانت از زندگی شهروندان است

دغدغه جدی دولت، تقویت پایه های فرهنگی کشور است
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: بنای دولت سیزدهم بر تحکیم پایه‌های فرهنگ عمومی و رفع ناهنجاری‌های فرهنگی و اجتماعی است و در این مسیر، صیانت از زندگی مردم و کاهش مشکلات در اولویت قرار دارد.
وزیر فرهنگ: رویکرد دولت رفع ناهنجاری‌های فرهنگی با صیانت از زندگی شهروندان است
به گزارش ایصال نیوز، محمدمهدی اسماعیلی روز پنجشنبه در نشست شورای فرهنگ عمومی استان یزد با تبریک میلاد امام باقر علیه السلام و دهه فجر ادامه داد: با توجه به رویکرد دولت به حوزه فرهنگ، تقویت شوراهای فرهنگ عمومی در دستور کار قرار گرفته، زیرا در بازسازی ساختار فرهنگی کشور هیچ شورایی به اندازه این مجموعه اثرگذار نیست.

وی تصریح کرد: تاکنون تنها شورایی که نشست های آن به صورت منظم و با نگاه ویژه دولت تشکیل شده است، شورای فرهنگ عمومی بوده و طرحی نیز برای تقویت اختیارات این شورا در نشست های شورای عالی انقلاب فرهنگی تهیه شده که برای تایید نهایی رهبر معظم انقلاب به معظم له ارائه شده است.

اسماعیلی ادامه داد: حرکت عمومی دولت سیزدهم در حوزه فرهنگ و نگاه به مسائل فرهنگی و اجتماعی با دولت های پیشین تفاوت دارد و رفع ناهنجاری ها از فضای مجازی و سبک زندگی از اولویت هایی است که برای آن برنامه ریزی شده است که با تصویب طرح افزایش اختیارات، ضمانت اجرایی مصوبات شوراهای فرهنگی عمومی تقویت می شود و ساختار بودجه ای مناسبی نیز برای اجرای مصوبات این شورا در نظر گرفته خواهد شد.  

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی یادآور شد: توجه دولت فقط به تامین امنیت و رفع نیازهای اقتصادی نیست بلکه دغدغه جدی دولت سیزدهم بر تقویت پایه های فرهنگی کشور است و با توجیه مشکلات اقتصادی نسبت به مسائل اجتماعی و فرهنگی غفلت نمی شود.

اسماعیلی اضافه کرد: هم اکنون دولت، مجلس و قوه قضائیه عزم واحدی دارند و همه برای ساماندهی به امور کشور پای کار هستند و در این میان رویکرد دولت بر افزایش مشارکت مردم در زمینه های مختلف برای سرعت بخشی به اهداف و برنامه های فرهنگی است.

وی در پاسخ به استاندار یزد که تکمیل طرح های فرهنگی دارای پیشرفت فیزیکی بالای ۸۰ درصد را خواستار شده بود ، اظهار داشت: ۱۵۰ میلیارد تومان برای تکمیل طرح های نیمه تمام فرهنگی در نظر گرفته شده و این قول را می دهم اعتبار مورد نیاز برای تکمیل تمامی طرح های بالای ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی استان یزد تامین شود.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی همچنین از اجرای طرح اعتلای حوزه فرهنگ در ۱۱ استان محروم کشور خبرداد و گفت: در قالب این طرح در ۷۲ شهرستان کمتر توسعه یافته، آموزش های رایگان و برنامه های مختلف فرهنگی برای اعتلای حوزه فرهنگ اجرا می شود.

اسماعیلی همچنین از حمایت تمامی طرح هایی که در شوراهای فرهنگی عمومی مصوب شده باشد ، خبر داد و افزود: وزارت فرهنگ و ارشاد آماده حمایت از طرح های مردم در زمینه اعتلای فرهنگ عمومی است و برای فعالیت های قرآنی نیز طرح هایی که مصوبه شورا را داشته باشد، مورد حمایت قرار می گیرد.

وی همچنین از یزد به عنوان یکی از استان های پیشرو کشور در حوزه فرهنگ یاد کرد و گفت: سرمایه های بزرگی فرهنگی در این استان وجود دارد و یزد می تواند از مناطق اثرگذار در ساختار فرهنگی کشور باشد که با توجه به همین ظرفیت ها افتتاحیه جشنواره تئاتر فجر امسال در یزد برگزار می شود.

در این نشست امام جمعه و استاندار یزد و جمعی از اعضای شورای فرهنگ عمومی استان با ارائه گزارش هایی بر افزایش سیاسی های حمایتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از طرح های فرهنگی استان ها تاکید کردند.

انتهای پیام/*
۱
مرجع : جمهوری اسلامی
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما