plusresetminus
تاریخ انتشارپنجشنبه ۷ بهمن ۱۴۰۰ - ۲۰:۴۹
کد مطلب : ۲۱۱۷۶
ایران با افتخار مسافر قطر شد

صعود ملی پوشان ایران به جام جهانی 2022

ایران یک- صفر عراق
صعود ملی پوشان ایران به جام جهانی 2022 با درخشش مهدی طارمی و برتری مقابل عراق قطعی شد.
صعود ملی پوشان ایران به جام جهانی 2022
به گزارش ایصال نیوز، تیم ملی فوتبال ایران پس از اینکه در 6 مسابقه مرحله مقدماتی جام جهانی ۲۰۲۲ در گروه A منطقه آسیا توانست مقابل تیم‌های سوریه(2 بار)، عراق، امارات و لبنان به پیروزی دست پیدا کند و به تساوی برابر کره جنوبی برسد.

تیم ملی ایران امروز پنجشنبه و از ساعت 18 در حضور تماشاگران پشور ایرانی در ورزشگاه آزادی، با نمایشی کاملا برتر و عملکردی هجومی از سد عراق عبور کرد و با گلی که مهدی طارمی در دقیقه 48 به ثمر رساند، سه امتیاز دیگر به دست آورد تا زودتر از همیشه صعودش به جام جهانی را قطعی کند.

*شرح گل
ایران یک - عراق صفر (دقیقه 48: مهدی طارمی): علیرضا جهانبخش از میانه میدان پاس زمینی و در عمق زیبایی به بین مدافعان عراق فرستاد که با اشتباه بازیکنان حریف در دفع توپ، مهدی طارمی در موقعیت تک به تک قرار گرفت و با یک ضربه بغل پا گل اول بازی را به ثمر رساند.

امروز علیرضا جهانبخش و مهدی طارمی بازی فوق‌العاده‌ای مقابل عراق به نمایش گذاشتند و هر یک سهم ویژه‌ای در کسب این پیروزی و صعود به جام جهانی داشتند. جهانبخش علاوه بر اینکه یک پاس گل زیبا به طارمی داد، سه شوت خطرناک به سمت دروازه عراق زد و سه فرصت گلزنی هم خلق کرد و از سوی دیگر مهدی طارمی نیز علاوه بر ساختن دو فرصت و زدن دو شوت، یک گل حساس برای رسیدن به جام جهانی زد.

در این مسابقه، عراق دیگر چیزی برای از دست دادن نداشت و آخرین شانس خود را برای صعود به مرحله پلی‌آف آزمایش می‌کرد اما تیم ملی فوتبال ایران با رهبری اسکوچیچ کاملا بر بازی مسلط بود و در غیاب چند بازیکن اصلی از جمله سردار آزمون در نوک خط حمله که موجب تغییر سیستم تیم ملی شد؛ صاحب موقعیت‌های فراوانی شد به‌طوری‌که اگر نیمی از موقعیت‌ها به گل تبدیل می‌شد حتی ممکن بود نتیجه بازی رفت تکرار شود. اما تنها یکی از موقعیت‌ها توسط مهدی طارمی به گل تبدیل شد. البته همین یک گل برای کسب سه امتیاز و صعود به جام جهانی قطر کافی بود.

در غیاب سردار آزمون – مهدی قایدی – احسان حاج صفی – احمد نورالهی و ... تردیدهایی در مورد شروع بازی تهاجمی تیم ملی در این بازی وجود داشت اما اسکوچیچ در غیاب این مهره‌ها باز هم تیم خوبی را روانه میدان کرد به‌طوری‌که از همان دقایق ابتدایی بازی تیم ملی بر عراق مسلط نشان داد و در جریان بازی موقعیت‌های خوبی برای گلزنی به‌دست آورد.

حملات پراکنده عراقی‌ها برای رسیدن به گل و جبران نتیجه بازی هم طبیعی بود که خوشبختانه خط دفاعی و دروازه‌بان تیم ملی هوشیار بودند و در نهایت، تیم ملی با گل مهدی طارمی به برتری رسید و جشن صعود ایران به جام جهانی را برگزار کرد.
روحیه تهاجمی تیم ملی که از سوی اسکوچیچ به بازیکنان دیکته شده در بازی‌های بعدی هم ادامه خواهد داشت به‌طوری‌که مهدی طارمی در پایان بازی خطاب به خبرنگاران گفت: ما باید در سه بازی باقی‌مانده هم به این روند ادامه دهیم.

پیروزی تیم ملی ایران برابر عراق و صعود به جام جهانی علاوه بر برپایی جشن و شادی غرورآفرین ملت ایران در سراسر کشور، بازتاب های زیادی را در میان ورزشکاران، سیاسیون، هنرمندان و چهره های مختلف داشت.

انتهای پیام/*
۲
مرجع : ورزش سه
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما