plusresetminus
تاریخ انتشارسه شنبه ۲۸ دی ۱۴۰۰ - ۱۷:۲۵
کد مطلب : ۲۰۹۷۷

درمان جدیدی برای دیابت نوع یک کشف شد

نانو ذرات به کمک درمان دیابت نوع یک می آیند.
درمان جدیدی برای دیابت نوع یک کشف شد
دانشمندان دانشگاه نورث وسترن (ایالات متحده آمریکا) روشی را برای درمان موثر دیابت نوع یک با استفاده از سرکوب سیستم ایمنی کشف کردند.

در روش جدید از نانوحامل‌ها برای اصلاح داروی سرکوب‌کننده ایمنی راپامایسین استفاده می‌شود. این روش شکل جدیدی از سرکوب سیستم ایمنی را ایجاد می کند که سلول های خاصی را بدون ایجاد واکنش ایمنی گسترده مورد هدف قرار می دهد.

جزایر پانکراس تولید انسولین را هنگام تغییر قند خون کنترل می کنند و در دیابت نوع یک، سیستم ایمنی بدن به سلول های تولید کننده انسولین حمله کرده و آن ها را از بین می برد. با پیوند جزایر سالم، بیماران دیابتی نوع یک ممکن است دیگر نیازی به تزریق انسولین نداشته باشند، اما سیستم ایمنی ممکن است این جزایر را رد کند.

داروهای سرکوب کننده سیستم ایمنی مدرن محافظت کافی برای سلول ها و بافت های پیوندی ایجاد نمی کنند و عوارض جانبی نامطلوبی دارند. به جای کاهش مستقیم سلول های ایمنی نوع تی، رایج ترین هدف درمانی راپامایسین، نانوذرات برای هدف قرار دادن و اصلاح سلول های ارائه دهنده آنتی ژن عمل می کنند. همچنین، این رویکرد اجازه می دهد تا راپامایسین از طریق تزریق زیر جلدی وارد بدن شود که این امر مانع از دست دادن ماده دارویی می شود.

انتهای پیام/*
۲
مرجع : اسپوتنیک
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما