plusresetminus
تاریخ انتشارچهارشنبه ۲۲ دی ۱۴۰۰ - ۱۴:۰۳
کد مطلب : ۲۰۸۱۰
نشانه ای دیگر از قریب الوقوع بودن توافق وین؟!

افزایش چشمگیر بهای وست تگزاس اینترمیدیت در پی کاهش ذخایر نفتی آمریکا

وست تگزاس اینترمدیت بالای 81 دلار معامله شد
کاهش ذخایر نفتی آمریکا و رشد قیمت‌های مصرف‌کننده در ایالات متحده و برآوردهای آتی اقتصادی، بهای وست تگزاس اینترمدیت را به بالای 81 دلار رساند. امریکا که با هدف مهار تبعات تحریم نفت ایران در اقتصاد جهانی، تولید و عرضه نفت خود را افزایش داده بود حالا با مسائلی چون کاهش ذخایر نفتی، افزایش سطح عمومی قیمت ها و فقدان توان پاسخگویی به نیاز بازار در پی کاهش جهانی محدودیت های کرونایی مواجه است.
افزایش چشمگیر بهای وست تگزاس اینترمیدیت در پی کاهش ذخایر نفتی آمریکا
به گزارش ایصال نیوز، وست تگزاس اینترمدیت پس از افزایش 3.8 درصدی در روز سه شنبه، بالای 81 دلار در هر بشکه معامله شد.

موسسه نفت آمریکا گزارش داد که ذخایر نفت خام آمریکا در هفته گذشته حدود یک میلیون بشکه کاهش یافته است.

پس از اینکه رئیس فدرال رزرو تلاش کرد سرمایه‌گذاران را مطمئن کند که بانک مرکزی می‌تواند تورم را بدون آسیب رساندن به اقتصاد ایالات متحده مهار کند، قیمت نفت خام در روز سه‌شنبه به بالاترین رقم از 11 نوامبر رسید. 

WTI has gained this year along with commodities

بهای نفت در روزهای آغازین سال جدید با کاهش نگرانی‌ها در مورد همه‌گیری کرونا به‌ویژه اومیکرون، افزایش یافت. این درحالی ست که ذخایر استراتژیک امریکا کاهش یافته است و این مهم نیز بر میزان عرضه در بازار اثر گذار است.

یک اقتصاددان شرکت Oversea-Chinese Banking Corp در سنگاپور، در این‌باره گفت: «عوامل عرضه زیادی وجود دارد و ترس Omicron در حال کاهش است»

اطلاعات رسمی در مورد ذخایر نفت ایالات متحده در اواخر روز چهارشنبه توسط اداره اطلاعات انرژی منتشر شد. این کاهش ذخایر، هفتمین سقوط متوالی ذخایر نفتی امریکا ست. 

رئیس فدرال رزرو در جلسه رأی اعتماد خود در کنگره گفت که فدرال رزرو در مسیر افزایش نرخ بهره و کاهش ترازنامه خود است.

بر اساس پیش‌بینی اغلب ​​اقتصاددانان، داده‌هایی که اواخر چهارشنبه منتشر می‌شوند احتمالاً نشان می‌دهند که قیمت‌های مصرف‌کننده در ایالات متحده در ماه دسامبر، 7 درصد افزایش یافته است.

با این حال، نگرانی‌ها در مورد omicron به‌ویژه در چین، وجود دارد، جایی که مقامات در حال پایبندی به سیاست Zero-Covid هستند که به دنبال مهار ویروس از طریق محدودیت ها محلی است. گروه گلدمن ساکس پیش بینی خود را برای رشد اقتصادی این کشور در سال جاری به 4.3 درصد کاهش داد، زیرا مهار نوع مسری تر کرونا، دشواری بیشتری دارد. 

انتهای پیام/*
۱
مترجم : مصطفی امینی
مرجع : بلومبرگ
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما