plusresetminus
تاریخ انتشارسه شنبه ۲۱ دی ۱۴۰۰ - ۱۴:۳۲
کد مطلب : ۲۰۷۸۳

متقی: خواستار برقراری مناسبات «مثبت» با ملل جهان هستیم

سرپرست وزارت امور خارجه طالبان افغانستان اعلام کرد که خواستار برقراری مناسبات «مثبت» با ملل جهان بر پایه احترام متقابل هستند.
متقی: خواستار برقراری مناسبات «مثبت» با ملل جهان هستیم
امیرخان متقی، سرپرست وزارت امور خارجه طالبان در افغانستان با شرکت از طریق ارتباط تصویری در کنفرانس مشترک «رویدادهای افغانستان» و «بنیاد زکات آمریکا» با مضمون «صلح و کمک‌های بشردوستانه برای افغانستان» در واشنگتن گفت: خواستار برقراری مناسبات مثبت با ملل جهان بر پایه احترام متقابل هستیم تا بخشی از رقابت و دشمنی‌ قدرت‌های بزرگ نباشیم.

سرپرست وزارت امور خارجه طالبان در افغانستان تصریح کرد: به دنبال برقراری روابط سازنده و مثبت با کشورهای همسایه، منطقه و جهان هستیم.

متقی با بیان این که مشتاق تبدیل افغانستان به پل همکاری در منطقه آسیا هستند، ادامه داد: هرگز به کسی اجازه نخواهیم داد تا دوباره از خاک افغانستان برای آسیب رساندن به دیگران سوءاستفاده کند. همچنین به دیگران نیز اجازه دخالت در امور داخلی کشور‌مان نخواهیم داد. به منافع و مطالبات قانونی ملل دیگر احترام می‌گذاریم و در مقابل نیز خواستار اقدام مشابه هستیم.

وی همچنین خاطرنشان کرد: هم اکنون 500 هزار کارمند از حکومت قبلی به کار خود ادامه می‌دهند. پس از سقوط حکومت قبلی رویکرد پیش‌داورانه در مورد کسی نداشتیم.

متقی توافق طالبان با آمریکا در فوریه 2020 را «نقطه عطفی» در مورد خروج نیروهای خارجی از افغانستان دانست، گفت: اکنون وقت آن رسیده است که به افغانستان فرصت نقش‌آفرینی مثبت در زمینه برقراری ثبات در جهان، رشد اقتصادی و ساخت آینده‌ای بهتر داده شود.

سرپرست وزارت امور خارجه طالبان در افغانستان با بیان این که این کشور در اوت سال گذشته از یک دوره حساسی گذر کرد، عنوان کرد: انتقال کنترل به طالبان برخلاف شایعات در یک فضای مسالمت آمیز تحقق پیدا کرد.

متقی ادامه داد: امارت اسلامی افغانستان با پیام اتحاد ملی وارد کابل شد و دست‌های برادری و صلح خود را به رقبای سیاسی و نظامی دراز کرد. چنین اقدامی متمدن، انسانی و اسلامی به ندرت دیده شده است.

انتهای پیام/*
۱
مرجع : آناتولی
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما