plusresetminus
تاریخ انتشارپنجشنبه ۹ دی ۱۴۰۰ - ۰۶:۳۲
کد مطلب : ۲۰۵۶۰
در مراسم مقام حماسه در تالار وحدت

قالیباف: شهید سلیمانی به دور از هیاهوی سیاسی، ۴۰ سال برای مردم و انقلاب مجاهدت کرد

شهید سلیمانی مرد میدان مبارزه بود ولی اهل مذاکره
رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه شهید سلیمانی یک هنرمند است، گفت: شهید سلیمانی از این جهت هنرمند است که به دور از هیاهوهای سیاسی و خودنمایی شیطانی ۴۰ سال تمام برای افتخارآفرینی این کشور و دفاع از مظلومین و برای عزت مسلمین و احیای اسلام بی وقفه مجاهدت کرد.
قالیباف: شهید سلیمانی به دور از هیاهوی سیاسی، ۴۰ سال برای مردم و انقلاب مجاهدت کرد
به گزارش ایصال نیوز از خانه ملت، دکتر محمدباقر قالیباف در مراسم مقام حماسه که به منظور ادای احترام به مقام شهید حاج قاسم سلیمانی در تالار وحدت برگزار شده است، گفت: در ابتدا دومین سالگرد شهادت شهید سلیمانی را به همه عزیزان عرض تبریک و تسلیت دارم، تسیلت از این باب که امت اسلامی و کشور عزیزمان سرداری را از دست داد که به او نیاز داشتیم و جای او امروز در میان همه ما خالی است و تبریک از این جهت که انقلاب اسلامی و مکتب حضرت امام (ره) چنین سردارانی را تربیت کرد که از یک روستای محروم در جنوب کرمان که به تعبیر حاج قاسم عزیزمان که می گفت در دوران کودکی و نوجوانی اکثر اوقات کفش در پا نداشتیم و برای کار به مزرعه می‌رفتیم، رشد کردند.

وی ادامه داد: این انقلاب، این ملت و ایران عزیز چنین فرصتی را فراهم کرد که شخصی از یک منطقه محروم و از یک خانواده کشاورززاده در دوران دفاع مقدس آنچنان جوانه‌های استعدادهایش شکوفا شود که امروز این درخت تنومند در جهان اسلام و در دفاع از مظلومین و عزت و افتخار کشور اثرگذار است.

رئیس مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: به سهم خودم از همه کسانی که در دومین سالگرد شهادت سردار سلیمانی به خصوص هنرمندان عزیز و بزرگوارانی که در راه اعتلای هنر مقاومت و بازآفرینی هنری، به ویژه عزیزانمان در هنر موسیقی و شعر اینچنین به میدان آمدند و این رشادت ها را با هنری که به خرج دادند، اینگونه ماندگار کردند. ان شاء الله که قدر هنرمندان متعهدمان که چنین سرمایه های بزرگی برای کشور هستند، بدانیم و راه رشد آنها را بیش از گذشته فراهم کرده و جبران کنیم.

قالیباف با بیان اینکه شهید سلیمانی هم یک هنرمند بود، تصریح کرد: شهید سلیمانی از این باب هنرمند بود که شهادت هنر مردان خدا است و از این باب می‌گویم شهید سلیمانی هنرمند است که به دور از هیاهوهای سیاسی و به دور از خودنمایی‌های شیطانی 40 سال تمام برای این کشور و این ملت و برای افتخارآفرینی و برای دفاع از مظلومین و عزت مسلمین و احیای اسلام عزیز بی‌وقفه مجاهدت کرد. از این باب می گویم شهید سلیمانی یک هنرمند است که از دل مردم بلند شد و تا آخر مردمی باقی ماند و شهید سلیمانی همه وقت با مردم مجاهدت کرد.

وی ادامه داد: نمی‌خواهم وارد نگاه‌هایی که در حوزه دفاع و مأموریت‌های نظامی و امنیتی وجود داشت، شوم. آنهایی که با شهید سلیمانی آشنا هستند، می‌دانند که او همیشه با مردم زندگی کرد و با مردم مجاهدت کرد و با مردم مظلوم از مظلومین دفاع کرد؛ همان طور که در دوران دفاع از حرم  و دفاع مقدس بودیم.

وی اضافه کرد: شهید سلیمانی هنرمند بود، هنرمندی که جز جهاد، مردم میدان بودن و مرد صحنه‌های سخت بودن، لحظه‌ای به خود تردید راه نداد. شهید سلیمانی هنرمند بود از این باب که در سخت‌ترین لحظات درگیری و هنگامی که تنگاتنگ مرگ را در آغوش می‌کشید، در اوج آرامش و طمأنینه بود.

قالیباف افزود: حاج قاسم هنرمندی بود که در لحظات سختی که ثانیه‌ها به مرگ نزدیک می‌شد در تصمیم گیری با آرامش عمل کرده و بهترین تصمیم را می‌گرفت.

رئیس قوه مقننه کشورمان ادامه داد: شهید سلیمانی هنرمند بود از این جهت که هرگز از کسی نترسید چرا که او فقط از خدا می‌ترسید. شهید سلیمانی هنرمند بود از این جهت که جمع اضداد بود. غضب او از دل رحمت بلند می‌شد، او منتقم بود ولی اهل گذشت. شهید سلیمانی مرد میدان مبارزه بود ولی اهل مذاکره. شهید سلیمانی لطیف و مظلوم بود ولی مقتدر. شهید سلیمانی شجاع بود ولی این شجاعت توأم با عقلانیت و تدبیر بود. شهید سلیمانی به واقع هنرمند بود و یک انقلابی به تمام معنا ولی یک انقلابی که دو عنصر در او وجود داشت؛ عقل و عدل.

قالیباف گفت: شهید سلمانی اگر شجاع، نترس، انقلابی، سرباز وطن، ولایی و مردمی بود، اگر با مردم می‌جنگید و جهادی و مرد میدان شهادت و اهل توکل بود. شهید سلیمانی از این جهت هنرمند بود که مردی امیدوار بود. او امید به خدا داشت، شهید سلیمانی مرد خدا بود چون معتقد بود «و کان حقا علینا نصر المومنین»؛ او ایمان داشت خداوند تبارک و تعالی این حق را به بندگانی که در راه او گامی برمی‌دارند و وفادارند،  قائل بود و آنها را پیروز می‌گرداند. ما هستیم که باید چنین هنری را از مکتب شهید سلیمانی که در حقیقت دست پرورده مکتب حضرت امام است قدر بدانیم و عزیزی که افتخارش سرباز ولایت و سرباز وطن و خدمتگزار مردم بودند، بود و برای این کشور، مردم و اسلام، هم خون دل خورد و هم خون داد و هم جان، آبرو و همه زندگی خود را وقف عزت کشور و امت اسلامی کرد.

بر اساس این گزارش «مقام حماسه» رویدادی موسیقایی و ویژه برای سالگرد شهادت سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی بوده که در تالار وحدت با حضور ارکستر سمفونیک صدا و سیما برگزار شد. گفتنی است،اجرای قطعاتی منتخب از دو آلبوم «سرباز» و «اروند» رپرتوار این کنسرت را تشکیل داده که بر اساس آن بخشی از رشادت‌های شهید سپهبد قاسم سلیمانی را به زبان موسیقی بیان ‌می‌کند.

در بخش ارکستر پاپ، منتخبی از قطعات تولید شده عرصه پاپ با صدای بهرام پاییز، عرفان عرفانیان و علیرضا افتخاری و بخشی از سمفونی «اقتدار و شهادت» ساخته مجید انتظامی اجرا شد. همچنین سالار عقیلی هم یکی از خوانندگانی بود که در کنار ارکستر به صحنه رفت. از طرفی علاوه بر خوانندگان ایرانی، یک خواننده لبنانی هم به عنوان مهمان در اجرای پیش‌رو، ارکستر را همراهی کرد.

همچنین در پایان مراسم رییس مجلس شورای اسلامی از تعدادی از آهنگسازان، خوانندگان و کسانی که درباره حاج قاسم سلیمانی اثر موسیقایی تولید کرده‌اند، تقدیر کرد.

انتهای پیام/*
۰
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما