plusresetminus
تاریخ انتشارچهارشنبه ۸ دی ۱۴۰۰ - ۲۲:۱۴
کد مطلب : ۲۰۵۵۸

توئیت مهم مقتدی الصدر پس از نشست با هیأت «چارچوب هماهنگی» شیعی

رهبر جریان صدر عراق پس از پایان نشست امروز با هیأتی از «چارچوب هماهنگی» گروه‌های سیاسی شیعی طی پستی در توئیتر از تلاش برای تشکیل دولت اکثریت ملی خبر داد.
توئیت مهم مقتدی الصدر پس از نشست با هیأت «چارچوب هماهنگی» شیعی
به گزارش ایصال نیوز/ «مقتدی الصدر» رهبر جریان صدر عراق روز چهارشنبه، ۲۹ دسامبر، در نجف اشرف میزبان هیئتی از «چارچوب هماهنگی» گروه‌های سیاسی شیعی بود.

به نوشته وبگاه «شفق نیوز»، هیئتی از چارچوب هماهنگی گروه‌های سیاسی عراق که «هادی العامری» رئیس ائتلاف الفتح در رأس آن قرار داشت، امروز به دیدار مقتدی الصدر رفت.

این نشست، دو روز پس از تایید نتایج انتخابات پارلمانی اخیر عراق در دادگاه فدرال این کشور و رد درخواست ابطال نتایج این انتخابات، صورت می‌گیرد.

پس از این دیدار، رهبر جریان صدر عراق طی پستی در توئیتر از تلاش برای تشکیل یک دولت اکثریت ملی خبر داد.

وی در باره تشکیل دولت عراق نوشت: «یک دولت اکثریت ملی، نه شرقی و نه غربی».

جریان صدر عراق طی انتخابات اخیر، موفق شد با کسب ۷۳ کرسی از اصل ۳۲۹ کرسی پارلمانی در صدر قرار گیرد و پس از آن، ائتلاف سنی تقدم با ۳۷ کرسی و ائتلاف دولة القانون با ۳۳ کرسی، حزب دموکرات کردستان عراق با ۳۱ کرسی، ائتلاف کردستان و ائتلاف الفتح به رهبری هادی العامری با ۱۷ کرسی در رتبه‌های بعدی قرار گرفتند.

درست است که جریان صدر بیشترین کرسی‌های پارلمانی را در این انتخابات کسب کرده اما برای تشکیل دولت این کرسی‌ها کافی نیست و می‌بایست با سایر گروه‌های سیاسی پیروز در انتخابات، ائتلاف تشکیل دهد.

انتهای پیام/*
۰
مرجع : العالم
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما