plusresetminus
تاریخ انتشارچهارشنبه ۱ دی ۱۴۰۰ - ۰۷:۴۵
کد مطلب : ۲۰۴۱۴

نشست ضد ایرانی مشاور امنیتی بایدن با رئیس تل‌آویو

رئیس رژیم صهیونیستی می‌گوید در دیدار با مشاور امنیت ملی کاخ سفید، درباره ایران و لزوم متوقف کردن برنامه هسته‌ای این کشور صحبت کرده است.
نشست ضد ایرانی مشاور امنیتی بایدن با رئیس تل‌آویو
به گزارش ایصال نیوز، «جِیک سالیوان» مشاور امنیت ملی کاخ سفید که به فلسطین اشغالی سفر کرده، شامگاه سه‌شنبه با «اسحاق هرتزوگ» رئیس رژیم جعلی صهیونیستی دیدار و رایزنی کرد.

هرتزوگ در صفحه توئیتر خود با اعلام خبر دیدار با سالیوان، نوشت: «من قدردانی عمیق خود را از دوستی نزدیک رئیس‌جمهور [آمریکا] جو بایدن با اسرائیل ابراز کردم و از دولت وی برای حفظ و تقویت روابط قوی و معنادار دوجانبه تشکر کردم».

وی همچنین از رایزنی‌های ضد ایرانی با این مقام آمریکایی خبر داد: «من نگرانی خود را از حرکت ایران به سمت سلاح‌های اتمی به موازات مذاکرات وین ابراز کردم و بر لزوم توقف دستیابی ایران به چنین تسلیحاتی به هر قیمتی تاکید کردم».

در این جلسه، «توماس نایدز» سفیر جدید آمریکا در فلسطین اشغالی و «گیلعاد اِردان» سفیر سابق رژیم صهیونیستی در واشنگتن نیز حضور داشتند. پیش از این نیز در ادامه فضاسازی‌ها و ادعاهای مقامات رژیم صهیونیستی برای سیاه‌نمایی کردن درباره ایران در جامعه جهانی و از مسیر خارج کردن مذاکرات وین، «بنی گانتز» وزیر جنگ این رژیم با درخواست از آمریکا برای متوقف کردن پیشرفت برنامه هسته‌ای ایران، مدعی شد تهران در مذاکرات وین جدی نیست.

از سوی دیگر، آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا، هشدار داده که با ادامه بن‌بست جاری در مذاکرات احیای برجام و پیشرفت‌های برنامه هسته‌ای ایران، فرصت بازگشت به توافق «بسیار بسیار بسیار کوتاه‌تر می‌شود.» او دیروز سه شنبه (۲۱ دسامبر) گفت که نمی‌تواند مهلت باقی‌مانده را دقیقا اندازه‌گیری کند اما این فاصله «بسیار بسیار بسیار کوتاه‌تر می‌شود.»

هم‌زمان، رابرت مالی، نماینده ویژه وزارت امور خارجه آمریکا در امور ایران، هشدار داد که در صورت شکست مذاکرات وین، بحران هسته‌ای تشدید خواهد شد.

انتهای پیام/*
۰
مرجع : فارس
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما