plusresetminus
تاریخ انتشاريکشنبه ۲۸ آذر ۱۴۰۰ - ۱۰:۲۰
کد مطلب : ۲۰۳۶۹

درخواست فرمانده ارشد ناتو برای حضور نظامی این ائتلاف در بلغارستان و رومانی

بر اساس گزارش روزنامه آلمانی اشپیگل، فرمانده ارشد ائتلاف ناتو در اروپا پیشنهاد کرد این ائتلاف در پی تقویت استقرار نیروهای روسیه در نزدیکی مرز با اوکراین، در بلغارستان و رومانی حضور نظامی پیدا کند.
درخواست فرمانده ارشد ناتو برای حضور نظامی این ائتلاف در بلغارستان و رومانی
به گزارش ایصال نیوز و به نقل از خبرگزاری رویترز، در این گزارش آمده است که طبق پیشنهاداتی که تاد والترز، فرمانده عالی نیروهای متحد ناتو در اروپا مطرح کرده، در واقع مأموریت "تقویت حضور خط مقدمی" ائتلاف را که تحت آن نیروهای نظامی این ائتلاف در کشورهای حوزه بالتیک و شرق لهستان مستقر شده‌اند، گسترش می‌یابد.

اشپیگل در گزارشش مستقیماً از والترز نقل قول نکرد. این نشریه بیان کرد که "اطلاعاتی" دارد مبنی بر اینکه والترز طی ارتباط ویدیوکنفرانسی با روسای نظامی "کشورهای شریک خواهان تقویت نیروها در مرز شرقی" ناتو شده است.

در ادامه این گزارش تصریح شده است که این طرح در واقع "ابعاد حضور ناتو را (به رومانی و بلغارستان) از طریق ماموریت تقویت حضور خط مقدمی گسترش می‌دهد."

ناتو از اظهار نظر درباره گزارش اشپیگل خودداری کرد. گسترش حضور ناتو به بلغارستان و رومانی چیزی است که هر دو کشور خواستار آن شده‌اند.

ینس استولتنبرگ، دبیرکل ناتو روز جمعه گفت که این ائتلاف به ارزیابی مستمر الزام برای تعدیل هر چه بیشتر مواضع و حضورش، از جمله در حوزه جنوب شرق خواهد پرداخت: "زیرا ما باید مطمئن باشیم همیشه می‌توانیم از متحدان خود در برابر هر نوع تهدیدی محافظت و دفاع کنیم."

مساله تقویت مواضع قوای نظامی روسیه در نزدیکی اوکراین تنش‌ها را بین مسکو و ناتو افزایش داده است. این ائتلاف از روسیه خواسته است دست به حمله به این جمهوری متعلق به شوروی سابق نزند.

روسیه هرگونه برنامه‌ریزی‌اش برای دست زدن به حمله را رد کرده و می‌گوید اقداماتش پاسخی به تهدیدی که از جانب نزدیکی هر چه بیشتر روابط اوکراین با ناتو و برنامه‌اش برای پیوستن به این ائتلاف تلقی می‌کند، محسوب می‌شوند.

مسکو روز جمعه اعلام کرد که خواستار تضمین قانونی الزام آوری از جانب ناتو است مبنی بر اینکه از هرگونه فعالیت نظامی در شرق اروپا و اوکراین دست خواهد برداشت.

انتهای پیام/*
۰
مرجع : ایسنا
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما