plusresetminus
تاریخ انتشارشنبه ۲۷ آذر ۱۴۰۰ - ۱۷:۵۰
کد مطلب : ۲۰۳۶۰

معاون وزیر خارجه طالبان: آمریکا باید برای بازسازی افغانستان برگردد

معاون سیاسی وزارت خارجه دولت موقت طالبان گفت: آمریکا در 20 سال گذشته اقتصاد افغانستان را ویران کرد اکنون باید برای بازسازی آن دوباره به افغانستان بازگردد.
معاون وزیر خارجه طالبان: آمریکا باید برای بازسازی افغانستان برگردد
به گزارش ایصال نیوز، «شیرمحمد عباس استانکزی» معاون سیاسی وزارت خارجه دولت موقت طالبان روز شنبه در یک سخنرانی در مراسم گرامیداشت از هجدهم دسامبر، روز جهانی مهاجران، ایالات متحده را عامل نابسامانی‌های کنونی افغانستان دانست و گفت که آمریکا باید برای بازسازی افغانستان دوباره بازگردد.

استانکزی گفت: «وظیفه جهان به خصوص آمریکا است که در آبادی افغانستان سهم فعال بگیرد. آنها در بیست سال گذشته اقتصاد ما را خراب کردند، اکنون وظیفه آنهاست تا برگردند و در باسازی اقتصاد افغانستان سهم فعال داشته باشند.»

شیر محمد عباس ستانکزی ایالات متحده را به نقض توافق نامه دوحه نیز متهم کرد و گفت که آن کشور متعهد بود که پس از خروج از افغانستان، طالبان را به رسمیت می‌شناسد و سفارتش را در کابل بازگشایی می‌کند.

استانکزی افزود: «در قرارداد صلح دوحه آمریکا تعهد کرده است که با خروج آخرین سرباز آمریکایی، نظام آینده اسلامی را به رسمیت می‌شناسد و سفارت خود را باز نگه می‌دارد.»

در همین حال، سرپرست وزارت مهاجران طالبان نیز در این مراسم از کشورهای منطقه خواست که با پناهجویان افغانستان بر اساس اصول و قوانین جهانی برخورد کنند.

مقام‌های طالبان بحران مهاجرت را میراث جنگ چهل ساله افغانستان دانستند و از جامعه جهانی خواستند که برای جلوگیری از این بحران با افغانستان همکاری کند.

ذبیح الله مجاهد، سخنگوی طالبان، در این باره گفت: «می‌خواهیم که جهان به ما کمک کند تا اقتصاد و کار فراهم شود و افغان‌ها به خانه‌های خود بازگردند.»

در این مراسم مقام‌های طالبان از کشورهای منطقه خواستند که با پناهجویان افغان بر اساس اصول و قوانین جهانی برخورد کنند و نیز از افغان‌هایی که در پی تحولات اخیر کشورشان را ترک کرده‌اند خواستند که دوباره به افغانستان بازگردند.

انتهای پیام/*
۰
مرجع : فارس
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما