plusresetminus
تاریخ انتشاريکشنبه ۲۱ آذر ۱۴۰۰ - ۱۲:۱۷
کد مطلب : ۲۰۲۹۰

ارزش صادرات اصفهان امسال ۷۱ درصد بیشتر شد

مدیرکل گمرک استان اصفهان گفت: ارزش صادرات از این استان بر پایه آخرین آمار جمع بندی شده از ابتدای امسال تاکنون در مقایسه با سال قبل بالغ بر ۷۱ درصد بیشتر شده است.
ارزش صادرات اصفهان امسال ۷۱ درصد بیشتر شد
به گزارش ایصال نیوز، رسول کوهستانی پزوه روز یکشنبه در گفت و گویی افزود: امسال یک هزار و ۴۰۱ تُن انواع محصولات به ارزش ۸۶۵ میلیون دلار از استان اصفهان به سایر کشورها صادر شد در حالی‌که این رقم سال قبل به ترتیب یک هزار و ۱۶۹ تُن و ۵۰۶ میلیون دلار بود.

وی ادامه داد: میزان وزنی صادرات امسال نیز ۲۰ درصد نسبت به سال ۹۹ افزایش داشته است، همچنین روند موجود نشان می‌دهد که تا پایان سال شاهد رشد بیشتری نیز خواهیم بود.

مدیرکل گمرک استان اصفهان با بیان اینکه تعداد اقلام صادراتی ۶۹۰ قلم و به مقصد ۹۰ کشور است اظهارداشت: عراق، پاکستان، افغانستان، ترکیه، ارمنستان و چین بیشترین واردکنندگان محصول از ایران به شمار می‌روند.

کوهستانی اضافه کرد: چدن، آهن و فولاد با ۴۳۳ میلیون دلار بیشترین سهم تولیدات صادراتی استان محسوب می‌شود و پس از آن فراورده‌های نفتی با ۱۳۵ و فرش و کفپوش با ۶۶ میلیون دلار بالاترین میزان صادرات را دارند.

مدیرکل استان گمرک اصفهان خاطرنشان کرد: محصولات لبنی، مصنوعات چدن و آهن، مواد پلاستیکی و وسایل پلاستیکی، مس و مصنوعات آن در رده‌های بعدی کالاهای صادر شده به دیگر کشورها قرار دارند. وی تصریح کرد: اصفهان، کاشان، مجتمع فولاد مبارکه و ذوب آهن فعالترین گمرک های استان محسوب می‌شوند.

کوهستانی با اشاره به افزایش میزان صادرات صنایع دستی از استان اصفهان اظهارداشت: کاشی های تزیینی، انواع سفال، خاتم و ظروف مسی به مقصد امارات، عراق، تاجیکستان و کویت و فرش دستباف به مقصد کویت و امارات بیشترین سهم صادرات صنایع دستی هستند.

وجود قُطب‌های صنعتی استان نظیر فولاد، منسوجات، هواپیماسازی، لوازم خانگی، رنگ‌سازی و صنایع نظامی از دیگر دلایل اهمیت گمرک اصفهان محسوب می‌شود.

انتهای پیام/*
۰
مرجع : ایرنا
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما