plusresetminus
تاریخ انتشارشنبه ۱۳ آذر ۱۴۰۰ - ۲۲:۴۵
کد مطلب : ۲۰۱۷۵
در نشست خبری به مناسبت روز هوانیروز ارتش

ارشد ارتش منطقه اصفهان: ظرفیت‌های ارتش در خدمت محرومیت زدایی و مردم‌یاری است

۱۵ آذر مصادف با سالروز شهادت خلبان شهید احمد کشوری، «روز هوانیروز» است
ارشد نظامی ارتش در استان‌های اصفهان، یزد وچهارمحال و بختیاری، گفت: بخشی از ظرفیت نیروی انسانی، تجهیزات و امکانات ارتش در زمان صلح برای محرومیت زدایی و مردم‌یاری به‌کارگیری می‌شود.
ارشد ارتش منطقه اصفهان: ظرفیت‌های ارتش در خدمت محرومیت زدایی و مردم‌یاری است
به گزارش ایصال نیوز، امیر سرتیپ ستاد محسن آذرافروز روز شنبه در نشست خبری به مناسبت روز هوانیروز ارتش و تشریح اقدامات محرومیت زدایی این‌نیرو، گفت: همه دستگاه‌ها در حوزه رسیدگی به مشکلات مردم مسوولیت خود را دارند ولی ارتش در راستای وظیفه قانونی خود و تحقق شعار ارتش فدای ملت، همواره در کنار مردم و کمک به دستگاه‌های مختلف بوده است.

وی ادامه داد: تمرکز کمک‌ها و محرومیت‌زدایی در ارتش در استان اصفهان و دانشکده هوانیروز ارتش مستقر در اصفهان است.

ارشد نظامی ارتش در استان‌های اصفهان، یزد وچهارمحال و بختیاری افزود: ارتش به عنوان یکی از بازوان قدرتمند نظام جمهوری اسلامی ایران است که در عرصه‌های مختلف اعم از هشت سال دفاع مقدس و بعد از آن، عملکرد عاشقانه و مجاهدانه‌ای از خود ثبت کرده است.

وی با اشاره به شرایط اقلیمی خاص ایران و حوادث طبیعی، گفت: بخش‌های مختلف ارتش در حوادثی طوفان، زلزله و بیماری‌های فراگیری مثل کرونا در مدیریت بحران حضور دارند و در صورت اتفاق، بلافاصله در صحنه عمل حاضر می‌شوند.

امیر آذرافروز با بیان اینکه حفظ امنیت پایدار و ایجاد حصاری امن برای ایران اسلامی وظیفه ذاتی ارتش است، افزود: ارتش در زمان صلح امدادرسانی و برنامه‌های مردم‌یاری را در دستور کار قرار داده است.

وی به نقش ارتش در مقابله با کرونا اشاره و اضافه کرد: همه نیروهای مسلح اعم از ارتش، سپاه، نیروی انتظامی و حتی وزارت دفاع در عرصه مقابله با بیماری کرونا حضور فعال داشتند.

ارشد نظامی ارتش در استان‌های اصفهان، یزد وچهارمحال و بختیاری اظهار کرد: در همین راستا قرارگاه محرومیت زدایی نیروی زمینی نیز فعالیت خود را با مدیریت سرهنگ خلبان ولی رحمانی فرمانده دانشکده هوانیروز ارتش را از ۲ سال پیش آغاز کرد.

وی تصریح کرد: نیروی زمینی ارتش با بهره‌گیری از بخشی از تجهیزاتی که در زمان جنگ در مقابل دشمن به کار برده می‌شود و تغییر کاربری آنها در زمان صلح، در راستای دفع و مدیریت بلایا و خدمت به مردم استفاده می‌کند.

امیر آذرافروز خاطر نشان کرد: این اقدامات در راستای درخواست‌ نهادهای مختلف از جمله استانداری‌ها برای رفع نیاز جامعه است.

ارشد نظامی ارتش در استان‌های اصفهان، یزد وچهارمحال و بختیاری اظهار کرد: ارتش منطقه اصفهان در راستای ارائه خدمات مردم یاری در احداث کمربندی شهر نصرآباد در شرق اصفهان، برق‌رسانی به برخی روستاهای شرق اصفهان و ایجاد راه مواصلاتی ۳۳ کیلومتری در منطقه بحق در شمال شهر اصفهان خدماتی ارائه کرده است.

وی اضافه کرد: ارتش منطقه اصفهان با راه‌اندازی مرکز علمی کاربردی شهید صیاد شیرازی در چندین رشته از جمله حسابداری و روان‌شناسی برای ارتقای دانش و توانمندی کادر خود تا سطح کارشناسی اقدام کرد و در صدد هستیم مجوز جذب دانشجو از بین آحاد افراد جامعه را نیز اخذ کنیم.

امیر آذرافروز ادامه داد: در حوزه مدیریت کرونا نیز ظرفیت‌های ارتش از جمله نیروی انسانی برای انتظامات و غربالگری در شهرستان‌ها کاشان، شاهین‌شهر و شهرضا براساس درخواست ستاد کرونای استان به‌کارگیری شد.

۱۵ آذر مصادف با سالروز شهادت خلبان شهید احمد کشوری و «روز هوانیروز» نامگذاری شده است.

انتهای پیام/*
۰
مرجع : ایرنا
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما