plusresetminus
تاریخ انتشارجمعه ۱۲ آذر ۱۴۰۰ - ۱۶:۳۵
کد مطلب : ۲۰۱۴۵

استعفای قرداحی؛ لبنان تسلیم خواسته عربستان شد

این استعفا پیش از سفر امانوئل ماکرون به ریاض، صورت می گیرد
پس از یک ماه بحران میان عربستان و لبنان به بهانه اظهارات جورج قرداحی در موضوع جنگ یمن، وزیر اطلاع رسانی لبنان در سخنانی از اعلام استعفای خود به منظور حل و فصل بحران در روابط میان ریاض و بیروت خبر داد.
استعفای قرداحی؛ لبنان تسلیم خواسته عربستان شد
به گزارش ایصال نیوز و به نقل از الجزیره جورج قرداحی، وزیر اطلاع رسانی لبنان اعلام کرد که در جهت پایان دادن به تنش ها و احیای روابط لبنان و عربستان، بعد از ظهر امروز به وقت محلی استعفایش را اعلام خواهد کرد.

وی در این باره گفت: می‌خواهم با استعفایم دریچه ای را برای حل اختلافات میان لبنان و کشورهای عربی باز کنم، اگر این اقدام حل و فصل بحران میان لبنان و عربستان را آسان‌تر می‌کند آماده ام.

قرداحی افزود: از همان روز اول گفتم که اگر استعفای من به رفع سوء تفاهم کمک کند، آماده آن هستم.

رسانه های لبنانی گزارش دادند قرداحی طی امروز جمعه و در پی دیدار دیروز با نجیب میقاتی نخست‌وزیر لبنان، استعفایش از دولت را اعلام می‌کند.

این استعفا پیش از سفر امانوئل ماکرون به ریاض، صورت می گیرد تا برگ برنده‌ای در دست ماکرون در گفت‌وگو با عربستانی‌ها درباره مساله لبنان باشد.

دولت عربستان ۲۹ اکتبر با بروز بحرانی دیپلماتیک با بیروت در ارتباط با اظهارات قرداحی درباره جنگ علیه یمن که آن را بیهوده دانسته و گفته بود باید متوقف شود، سفیر خود در لبنان را برای رایزنی فراخواند و به سفیر لبنان نیز ۴۸ ساعت برای ترک خاکش مهلت داد.

امارات، بحرین و کویت نیز پس از عربستان اقدامات مشابهی را در پیش گرفتند، این تنش دیپلماتیک وخامت بحران اقتصادی در لبنان را بیشتر کرده بود.

میشل عون رئیس جمهور لبنان نیز چند روز قبل به قطر رفت و با امیر قطر رایزنی و گفتگو کرد و بر تمایل جدی لبنان به حفظ و گسترش روابط با کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس تاکید کرد.

انتهای پیام/*
۰
مرجع : الجزیرة
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما