plusresetminus
تاریخ انتشارجمعه ۱۲ آذر ۱۴۰۰ - ۰۸:۱۱
کد مطلب : ۲۰۱۳۹
در جلسه شورای برنامه ریزی استان اصفهان

استاندار اصفهان: حمایت همه جانبه از صنایع "فناوری برتر" اصفهان ضروری است

تأکید بر ضرورت ممانعت از برداشت های غیر مجاز از آبخوان ها
سید رضا مرتضوی گفت: حمایت همه جانبه از صنایع فناوری برتر و پیشرفته (های‌تک)، فناوری‌های نو و شرکت‌های دانش بنیان در این خطه ضروری است. نماینده اصفهان در مجلس گفت توقف برداشت از چاه‌های غیر مجاز در استان باید بیش از قبل جدی گرفته شود.
استاندار اصفهان: حمایت همه جانبه از صنایع "فناوری برتر" اصفهان ضروری است
به گزارش ایصال نیوز، استاندار اصفهان روز پنجشنبه در شورای برنامه ریزی استان در محل استانداری اصفهان افزود: صنایعی که مبتنی بر فناوری‌های جدید و به روز هستند و آب بَر نیستند باید در استان توسعه یابند.

وی با تاکید بر توجه بیشتر به اشتغال‌زایی ادامه داد: ورود هر یک از این صنایع به استان و یا گسترش آن سبب تحول اقتصادی، اشتغال‌زایی و تولید بیشتر می‌شود و این مهم باید بیش از قبل مورد توجه قرار گیرد.

استاندار اصفهان با اشاره به اهمیت مباحث فرهنگی اضافه کرد: حامی طرح‌های پاسداشت یاد و خاطره شهدا و ایثارگری‌ها هستیم اما معتقدیم که در این ارتباط باید کار درست و مطلوب انجام شود.

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری اصفهان در این نشست گفت: برنامه ما جلب مشارکت بخش خصوصی و سرمایه گذاری در استان و جلوگیری از سرمایه گریزی است.

امیررضا نقش تصریح کرد: ۱۳ درصد از موضوع پژوهش در کشور در اصفهان انجام می‌گیرد که نشانگر ظرفیت بالای این خطه در تولید علم و دانش دارد بنابراین می‌توان از آن برای تولید بیشتر استفاده کرد.

مهدی طغیانی نماینده اصفهان در مجلس شورای اسلامی نیز در این شورا با اشاره به چالش کم آبی اظهارداشت: شناسنامه دار کردن چاه‌های مجاز، مشخص شدن میزان برداشت‌ها و توقف برداشت از چاه‌های غیر مجاز در استان باید بیش از قبل جدی گرفته شود.

همچنین مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان در این جلسه گفت: ایجاد پیوست مرتبط با آب برای واحدهای صنعتی و مجموعه‌های تولیدی ضروری و لازم است.

هاشم امینی خاطرنشان کرد: این امر به بهره وری در مصرف آب می‌انجامد و از آنجا که استان با مساله خشکسالی روبه روست باید نهایت دقت را در استفاده از آب بویژه در صنایع داشته باشیم.

جلسه شورای برنامه ریزی استان روز پنجشنبه با حضور مدیران دستگاه‌های اجرایی و برخی از فرمانداران و نمایندگان مجلس در سالن اجتماعات استانداری اصفهان برگزار شد.

انتهای پیام/*
۰
مرجع : ایرنا
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما