plusresetminus
تاریخ انتشارچهارشنبه ۱۰ آذر ۱۴۰۰ - ۱۰:۱۰
کد مطلب : ۲۰۱۰۶
اگر باران نبارد

غلظت آلاینده‌ها در اصفهان افزایش می‌یابد

هشدار نارنجی هواشناسی در پی آلودگی هوا
اداره کل هواشناسی استان اصفهان درباره پایداری هوا و غبارآلودگی، افزایش شاخص آلودگی هوا و کاهش کیفیت آن، تا اوایل روز پنجشنبه هفته جاری در استان "هشدار نارنجی" صادر کرد.
غلظت آلاینده‌ها در اصفهان افزایش می‌یابد
به گزارش ایصال نیوز، هواشناسی اصفهان روز سه‌شنبه با صدور اطلاعیه‌ای از پایداری هوا، غبارآلودگی، افزایش شاخص آلودگی و کاهش کیفیت هوا تا اوایل روز پنجشنبه در کلان‌شهر اصفهان و مناطق صنعتی استان خبر داد.

بر اساس این گزارش، احتمال کاهش کیفیت هوا تا حد ناسالم برای تمام گروه‌ها در مناطق صنعتی و پرتردد در صورت عدم کنترل منابع آلاینده وجود دارد.

در این اطلاعیه شده است که سالمندان، کودکان و افراد باسابقه بیماری از رفت‌وآمدهای غیرضروری و تا حد امکان هرگونه فعالیت فیزیکی و ورزشی در فضای باز خودداری کنند و مدیریت سوخت و زمان فعالیت واحدهای صنعتی در سطح و حومه کلان‌شهرها موردتوجه قرار گیرد.

کارشناس پیش‌بینی اداره کل هواشناسی اصفهان در گفت‌وگویی اظهار داشت: جوی به نسبت پایدار تا ۲ روز آینده بر روی استان استقرار خواهد داشت و آسمان صاف تا قسمتی ابری گاهی وزش باد برای بیشتر مناطق استان پیش‌بینی می‌شود.

محمدرضا رفیعی افزود: شرایط افزایش غلظت آلاینده‌ها و کاهش دید و کیفیت هوا به دلیل پایداری جو و سردی هوا، در مناطق مرکزی و صنعتی استان تا اوایل روز پنجشنبه به‌ویژه در ساعات اولیه روز وجود دارد.

وی ادامه داد: دمای صبح امروز شهر اصفهان هم ۶ درجه سانتی‌گراد است که نسبت به‌روز گذشته ۲ درجه گرم‌تر شده است.

رفیعی گفت: دمای کلان‌شهر اصفهان در گرم‌ترین ساعات شبانه‌روز گذشته به ۲۰ درجه سانتی‌گراد و در سردترین ساعات به چهار درجه سانتی‌گراد رسید.

وی اضافه کرد: خوروبیابانک با دمای ۲۲ و بویین و میاندشت با دمای منفی پنج درجه سانتی‌گراد بالای صفر گرم‌ترین و سردترین نقاط استان در شبانه‌روز گذشته بودند.

کارشناس پیش‌بینی اداره کل هواشناسی اصفهان از نفوذ سامانه ناپایدار و بارش زا از روز پنجشنبه هفته جاری به استان خبر داد.

وی بیان کرد: فعالیت این سامانه با افزایش ابر، وزش باد شدید و بارش برف و باران در مناطق غربی شروع خواهد شد و بارش باران و برف را برای روز جمعه در بیشتر مناطق استان به دنبال خواهد داشت و به‌تدریج از میزان غلظت آلاینده‌ها در مرکز استان کاسته خواهد شد.

بر اساس هشدارهای مرکز پیش‌بینی سازمان هواشناسی کشور، رنگ زرد برای آگاهی بخشی، رنگ نارنجی برای حفظ آمادگی و رنگ قرمز برای اقدام است.

انتهای پیام/*
۰
مرجع : ایرنا
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما