plusresetminus
تاریخ انتشاريکشنبه ۷ آذر ۱۴۰۰ - ۱۵:۵۳
کد مطلب : ۲۰۰۵۶
نماینده سازمان جهانی بهداشت در ایران اعلام کرد

برنامه واکسیناسیون در ایران فراتر از پیش بینی‌ها بود

مرگ کرونایی ایران به کمتر از صد نفر رسیده است
نماینده سازمان جهانی بهداشت در ایران با بیان اینکه برنامه واکسیناسیون در ایران فراتر از پیش بینی ها بود، گفت: علاوه بر گسترش واکسیناسیون اقدامات مراقبتی دیگری را هم در نظر بگیرید و دستورالعمل های بهداشتی را همواره رعایت کنید.
برنامه واکسیناسیون در ایران فراتر از پیش بینی‌ها بود
به گزارش ایصال نیوز، دکتر سید جعفر حسین نماینده سازمان جهانی بهداشت در ایران در همایش «۱۰۰ روز توفیق خدمت، ۱۰۰ میلیون دز تزریق سلامت» که امروز در مرکز همایش‌های بین المللی رازی برگزار شد، با بیان اینکه مجموعه وزارت بهداشت به رهبری جناب آقای دکتر عین اللهی همواره برای گسترش واکسیناسیون در کشور تلاش کرده و خوشبختانه جمهوری اسلامی ایران توانسته از منابع مختلف واکسن مورد نیاز را تامین و برنامه گسترش واکسیناسیون را به خوبی پیش ببرد، اظهار کرد: برنامه واکسیناسیون در ایران فراتر از  پیش بینی ها بود.

دکتر جعفر حسین ادامه داد: خوب است مردم ایران بدانند تحت رهبری جناب آقای رییس جمهور و وزیر بهداشت اکنون بیش از ۱۶۰میلیون دز واکسن در کشور وجود دارد که به فراخور نیاز استفاده خواهد شد؛ تامین این میزان واکسن در یک زمان کوتاه کار بزرگی بود.

تامین و تهیه واکسن دستاورد بزرگی بوده اما مهمتر از آن  تزریق واکسن به مردم است

وی تصریح کرد: تامین و تهیه واکسن دستاورد بزرگی بوده اما مهمتر از آن  تزریق واکسن به مردم است که جمهوری اسلامی ایران در اوج  توانایی توانست روزانه بیش از یک و نیم ملیون دز واکسن تزریق کند که این امر ایران را جزو کشورهای پیشرو در منطقه و جهان قرار می دهد.

نماینده سازمان جهانی بهداشت در ایران افزود: دستاورد بزرگ دیگر فراهم کردن واکسن کرونا برای مهاجرانی است که در ایران زندگی می کنند، کار بزرگی بود که نظام سلامت ایران با استفاده از منابع خود آن را محقق کرد.

با گسترش واکسیناسیون میزان مرگ و میر کرونایی در ایران به کمتر از صد نفر رسیده است

دکتر جعفر حسین با بیان اینکه خوشبختانه با گسترش واکسیناسیون میزان مرگ و میر کرونایی در ایران به کمتر از صد نفر رسیده است و اکثر استان ها از وضعیت قرمز خارج شده اند، عنوان کرد: پیش بینی می شود اگر برنامه واکسیناسیون کامل تر شده و اقدامات بهداشتی هم رعایت شوند، وضعیت کشور بهتر شود.

وی در ادامه اظهار کرد: سازمان جهانی بهداشت با همکاری وزارت بهداشت ایران به زودی مطالعه اثربخشی واکسن های سینوفارم، آسترازنکا و برکت را انجام می دهد تا میزان موثر بودن آنها را استخراج کند.

نماینده سازمان جهانی بهداشت در ایران مطرح کرد: در حال تلاش و کمک به تولید کنندگان داخلی انستیتو پاستور و برکت هستیم تا مستندات خود را در مورد واکسن تکمیل و گواهی سازمان جهانی بهداشت را دریافت کنند و صادرات به کشورهای منطقه، آفریقا و کم درآمد داشته باشند تا بتوانند در صحنه جهانی حضور پیدا کنند.

وی در پایان با اشاره به اینکه با توجه به شناسایی سویه های جدید کرونا واکسیناسیون به تنهایی نمی تواند موثر باشد، تاکید کرد: تقاضا می کنم علاوه بر گسترش واکسیناسیون اقدامات مراقبتی دیگری را هم در نظر بگیرید و دستورالعمل های بهداشتی را همواره رعایت کنید.

انتهای پیام/*
۰
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما